Ny teltcamper skal købe telt....
Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 14-07-03 11:04

Er næsten, og lige ved at ligge alle mine sparekroner i Outwell Winfield
telt:

http://www.spejdersport.dk/templates/Product_Variants.asp?ProductGuid=433470

http://www.neergaard.com/indhold/produktblad.asp?productguid=1676

Er der nogle der kender eller har gode / dårlige erfaringer med dette
telt?
Er der plads på en alm. teltplads til dette lidt store telt?
Skal ind til videre bruges på bornholm i uge 30 på samme plads (Hasle
Camping)

Som subj. siger så er det første gang vi (2 voksne og en knægt på 6)
skal prøve camping og ville derfor være meget kede af at brænde fingrene
pga. uvidenhed

På forhånd tak for hjælpen
--
Yours Faithfully
Allan Beach

Fra : Karsten Madsen

Dato : 14-07-03 12:56

> Er næsten, og lige ved at ligge alle mine sparekroner i Outwell
> Winfield telt:
> Er der nogle der kender eller har gode / dårlige erfaringer med dette
> telt?

Vi, en familie på to voksne og to børn på 5 har et Outwell, godt nok et
Hardfort XL, og vi er vildt vilde med dette telt. Se det evt påmin side

> Er der plads på en alm. teltplads til dette lidt store telt?

Ork ja - vores er 6x7 meter, det er ca. det samme som en cv.

> Som subj. siger så er det første gang vi (2 voksne og en knægt på 6)
> skal prøve camping og ville derfor være meget kede af at brænde
> fingrene pga. uvidenhed

Vi er ligeledes nybegyndere - men har haft lidt med i bagagen, da vi af og
til har lånt os til en cv som stod i sommerlandet.

> På forhånd tak for hjælpen

Gern geschehen

--
mvh Karsten
Fjern det dyr som siger vov i min mailadresse

Fra : Pipeline

Dato : 14-07-03 13:42

"Allan Beach Jensen" <admin@freestyle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telt?
> Er der plads på en alm. teltplads til dette lidt store telt?

Vi har netop været en uge på camping ved Ebeltoft med et Windfield telt. Og
jeg må sige at det levede op til alle forventninger. Det er virkeligt
lækkert at det er så flexibelt med 4 døre. Dermed kan man åbne i begge sider
og bruge midterteltet som et stort solsejl.
Vi ankom på pladsen Sankt Hans aften, og med det uvejr der var den dag var
vi lidt nervøse for om teltet ville holde. Vi lå med 'bredsiden' lige ud mod
vandet og selv med vindstød op til kulingstyrke, så holdt teltet fint. Vi
havde en lille utæthed over et af vinduerne, men det blev hurtigt klaret med
en gang Seam Sealer. Se billeder og film af blæsevejret her:
http://www.peter.odeu.dk/telt_i_blaesevejr.htm
Vi havde pillet det lille indertelt ned, så vi havde god plads i teltet til
2 borde. Der kan snildt ligge 3 personer i det store indertelt, men så skal
man nok bruge det lille indertelt til bagagen.
Alt i alt et dejligt telt, der oser af kvalitet. Prøv det!
Jeg tror ikke I får problemer med teltets størrelse på pladserne. Bevares,
det ER et stort telt, men campingvogne og villatelte er jo tit en del
større, så... Ellers kan man jo lige smide en mail til lejrchefen inden man
tager afsted.

MVH
Pipeline

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 14-07-03 19:59

Allan Beach Jensen skriver:

> Er der nogle der kender eller har gode / dårlige erfaringer med dette
> telt?

Så er det indkøbt, og første rejsning er afprøvet
Det tog os 53 min. at stille det hele op, prøve døre / net / vinduer og de
muligheder det har, og pakke det hele sammen igen.

Lidt billeder fra projektet:
http://freestyle.dk/camping/winfield.htm

Det lader ikke til at vi er gået helt galt i byen, da det er endda rigtig nemt
at stille op og pille ned igen.
Kvaliten må jo så stå sin prøve, men vi har da med ejne øjne set at en smugle
vind ikke kan gøre nogen skade.
Vi takker endnu engang for jeres tips, og ønsker jeg en rigtig god sommer.

--
Yours Faithfully
Allan Beach

Fra : Pipeline

Dato : 14-07-03 23:13

Tillykke med teltet, det skal I nok blive glade for!
Jeg lagde mærke til at Jeres telt ikke har løbegange hele vejen rundt til
stængerne, som der er på vores? Jeg kunne forestille mig at Jeres version er
lidt lettere at stille op, da vores kan være lidt bøvlet at få stængerne
hele vejen igennem løbegangene.
Men endnu engang tillykke med teltet, og god tur!
MVH
Pipeline