EHEIM vs. FLUVAL............... FIGHT!!!!!~
Fra : jabbe

Dato : 14-07-03 04:24

Uhhh jeg har på fornemmern denne her bliver sjov...
Der er jo en del mundhuggeri om hvilket mærke der er bedst....
Personligt er jeg mest til EHEIM men det er mest fordi jeg er temlig
koncervativ, og når jeg har haft gode erfaringer med noget bliver jeg længe
ved det..
Det er lidt ligesom Märklin og Fleismann(modeltoge hvis nogle er uvidene)
der skal bare stå Märklin på det...

--
J@bbe

Remove NOSPAM from mail adress
530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen af
det)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth drager(dem med 2 snore i luften)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Smølfen

Dato : 14-07-03 07:53

Hm Jeg synes Projeckt er bedere

"jabbe" <jabbe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det)
> Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth drager(dem med 2 snore i luften)

---

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-07-03 12:58

jabbe wrote:
> [...]
temlig
> koncervativ, og når jeg har haft gode erfaringer med noget

Det samme her - jeg havde på et tidspunkt en Fluval, som jeg ikke
var tilfreds med - og skiftede så til Eheim, som bare er alle
tiders på alle punkter.

Men der er vel siden kommet nye modeller fra Fluval - og de er da
helt sikkert (forhåbentlig) blevet bedre - og man kan da ikke
udelukke, at de er ligeså gode som Eheim.

Jeg kender ikke andre mærker - og da jeg er glad for min Eheim -
så bliver det også Eheim næste gang.....

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : KatjaStrofen

Dato : 14-07-03 13:14

> [...]
> Personligt er jeg mest til EHEIM men det er mest fordi jeg er temlig
> koncervativ, og når jeg har haft gode erfaringer med noget bliver jeg

Well jeg har en eheim 2224 - og må erkende.. jeg ikke er tilfreds
overhovedet.

jeg er fløjtende ligeglad med hvilke mærke man har..
Bare man er tilfreds.

Katja

Fra : Michael Nielsen

Dato : 14-07-03 19:01

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse
> Well jeg har en eheim 2224 - og må erkende.. jeg ikke er tilfreds
> overhovedet.
> Katja

Hej katja
Hvordan kan det være du ikke er tilfreds med din 2224?
vh\Michael

Fra : KatjaStrofen

Dato : 15-07-03 19:46

"Michael Nielsen" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej katja
> Hvordan kan det være du ikke er tilfreds med din 2224?
> vh\Michael

Fordi den har været utæt.. - en eller anden "tætningsdims" - er skæv" og
fordi sådan en le clipz knækkede sådan vupti... der blev kun brugt halv
vold!

Desuden synes jeg ikke den leverer den lovede styrke - og ja.. jeg har
prøvet at rense den og slanger *GG*

Katja

Fra : Aardvark

Dato : 16-07-03 11:30

Nu vil jeg lige komme med min kommentar til denne snak.

Jeg har selv 2 x Fluval 404, og er ovenud glad for disse spande.
De er vedligeholdelses venlige, nemme at skille ad uden al vandet fiser ud,
samt alle dele i det, kan fåes som reservedele.
Desuden er de totalt lydløse.
Eneste brok jeg har, er måden deres dyser fungerer på, samt sugekopperne.

Men så kunne vi jo starte en sugekoppe diskussion, den ville jo aldrig
slutte

Det jeg har oplevet mht. Eheim, er prisen....damn de er dyre, for den
tilsvarende kapacitet..

/Brian

Fra : Michael Olsen

Dato : 14-07-03 20:27

> jeg er fløjtende ligeglad med hvilke mærke man har..
> Bare man er tilfreds.

Kan kun give dig ret.
Var i Polen for 2 år siden og købte
et eksternt filter.
<http://www.aquael.com.pl/en/akwarystyka/filtryz.php?id=25>
Havde aldrig hørt om mærket før, men det har kørt uden problemer.

--
Hilsen
Michael

Fra : Jesper Buch

Dato : 14-07-03 13:25

> [...]
> ved det..
> Det er lidt ligesom Märklin og Fleismann(modeltoge hvis nogle er uvidene)

Har en Eheim 2215, som køre upåklageligt på næsten 10'ende år.
har skiftet feritkernen i den en gang da den var slidt.

Fra : Pernille

Dato : 14-07-03 19:41

Jeg er også af den opfattelse at Eheim er virkelig kvalitet. Men det skal
der også betales for både i indkøb og strøm. Projekt er væsentlig billigere
i begge dele men til gengæld levere den ikke nær den samme mængde vand.
(selv om opgivet mængde er den samme)
Fluval har jeg ikke nogen erfaring med. Jeg så på den i foretningen og fandt
udførelsen for dårlig.

Bo

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-07-03 20:07

Jeg har en spritny Fluval 404, den er forholdsvis billig og fuldstændig
støjfri.

Peter

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-07-03 11:53

Pernille wrote:

> Projekt er
> væsentlig billigere i begge dele men til gengæld levere den ikke nær
> den samme mængde vand. (selv om opgivet mængde er den samme)

Hvad er det lige du mener? Den er billigere i strøm men flytter ikke så
meget vand?

vh
Jan

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 15-07-03 09:49

Vi bruger begge dele - internt Fluval (Langt de bedste interne vi har
prøvet) og en Eheim spandpumpe. Sidstnævnte er købt brugt og har nu kørt et
par år uden problemer.

/Martin

Fra : tobran

Dato : 16-07-03 23:24

Jeg har flere kunder som har Eheim filtre/pumper kørende, som er købt i
1960'erne, og jeg skaffer jævnligt reservedele hjem til sådanne gamle
Eheim pumper. Så kan man måske spørge sig selv om det ikke var på tide
at købe nyt filter af hensyn til strømforbruget, men pumperne kører
upåklageligt. Den service har jeg slet ikke mulighed for at yde til
andre mærker som f.eks. Fluval.

http://www.kandu.dk/

Fra : Aardvark

Dato : 17-07-03 00:07

"tobran" <tobran.news@kandu.dk> wrote in news:3f15d13c$0$48904
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> at købe nyt filter af hensyn til strømforbruget, men pumperne kører
> upåklageligt. Den service har jeg slet ikke mulighed for at yde til

Tja, det ved vi jo ligesom ikke endnu, da Fluval ikke har eksisteret ligeså
længe.
Alder for et mærke, har intet at gøre med at det er bedre...

/Brian

Fra : jabbe

Dato : 17-07-03 04:32

> Tja, det ved vi jo ligesom ikke endnu, da Fluval ikke har eksisteret
ligeså
> længe.

Hvor længe har Fluval eksisteret???

> Alder for et mærke, har intet at gøre med at det er bedre...

Der vil jeg nok ikke give dig ret...
Der kan være mange erfaringer som nye pumpe-producenter ikke har..
Selvfølgelig gør det også nytænkning sværere at putte ind produkterne, men
der kører sikkert forsøgs opstillinger....
Aldern fortæller at et produkt åbenbart er tilfredsstillende godt. for hvis
det ikke var godt ville folk ikke købe det...

Du får ikke meget bil hvis du køber en Skoda(forestil det før VW opkøbte
det) men den er billig og derfor kan man skifte oftere..
Mercedes er noget dyrere men er også noget bedre(længere levetid, bedre
sikkerhed, mere udstyr)

Fra : KatjaStrofen

Dato : 17-07-03 08:33

> [...]
hvis
> det ikke var godt ville folk ikke købe det...

Klart alder selvfølgelig gør noget ved erfaringen omkring dit og dat, men
stadigvæk er det i mine øjne ikke nok til at gøre ting helt fantastiske. -
Akvastabil som vel også burde have en røvfuld erfaring.. - har da - selvom
al den erfaring m.m. stadig klokket i det, da de først sendte effektline på
markedet, - det har de da sidenhen måtte rette op på..

Udviklingen går så stærkt, forbrugerne er så kræsne, at hvis man ikke har et
ordentligt produkt, som lever op til forventningerne.. - jamen så går det
nedenom og hjem. - Selvom en virksomhed måske kun har 5 år på bagen, kan de
vælge at bruge mange penge på " forskning/udvikling" og nå ligeså langt som
virksomheder med 50 år på bagen. - folk bliver dygtigere og dygtigere.

For at tage et eksemspel - IBM.. - ja.. ganske okay firma, har eksistret en
del år.. - Andre Computerproducenter, har da formået at vinde ind på IBM..
på få år... De ved hvad kunderne vil have og så laver de det sgu. Det er
snart kun offentlige instituitoner som er dumme nok til at betale 3 gange så
meget for en computer med navnet IBM.

Katja
Som lige nævner, at man via usenet.dk anbefaler at signaturen MAX er 4
linier. *peger ned*

Fra : Cyberbar

Dato : 17-07-03 10:04

> Som lige nævner, at man via usenet.dk anbefaler at signaturen MAX er 4
> linier. *peger ned*

Hej Katja

Husk nu på at de kun anbefalder det *GG*

Mvh. Cyberbar

Fra : KatjaStrofen

Dato : 17-07-03 09:15

"Cyberbar" <Cyberbar@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Katja
>
> Husk nu på at de kun anbefalder det *GG*

Din pointe er ?

Katja - som ikke helt kan se det sjove i det...

Fra : Cyberbar

Dato : 17-07-03 16:01

> Din pointe er ?
>
> Katja - som ikke helt kan se det sjove i det...

Nej men det kan jeg *S* Du har jo nogle gang lidt "grove" indlæg, så jeg
syntes at den var på plads at skrive...

Cyberbar

Fra : KatjaStrofen

Dato : 17-07-03 16:12

> Nej men det kan jeg *S* Du har jo nogle gang lidt "grove" indlæg, så jeg
> syntes at den var på plads at skrive...

Okay.. læg lige mærke til hvad jeg faktisk skrev i det oprindelige indlæg..
jeg skrev selv anbefaler.. - så din rettelse var fuldstændigt unødvendig og
urimelig. - især nu når du fik klargjort det ikke var et forsøg på at være
sjov.

Katja

*som da gerne lige citerer sig selv.. fra daværende indlæg* --> "Som lige
nævner, at man via usenet.dk anbefaler at signaturen MAX er 4 linier. *peger
ned*"

LÆG MÆRKE TIL DER STÅR ANBEFALER! *GG*

Kort sagt.. fint nok med kritik.. gider bare kritikken for kritikkens
skyld.. og slet ikke når den overhovedet ikke er relevant :)

Og jeg er nu ikke så grov som det opfattes, gider bare ikke pakke tingene
lyserødt og plysagtigt ind.

Fra : jabbe

Dato : 17-07-03 17:14

> [...]
> al den erfaring m.m. stadig klokket i det, da de først sendte effektline

> markedet, - det har de da sidenhen måtte rette op på..

Der er jo nogle der er dumme nok til at hvile på Laurebærbladene..
Og det er jo så straffen for det....

> [...]
som
> virksomheder med 50 år på bagen. - folk bliver dygtigere og dygtigere.

Selvfølgelig bliver folk dygtigere(hvis man vil lære af erfaringerne)
Sagen er jo bare at et firma der har eksisteret i 50år har nogle erfaringer
der ikke er "offentliggjort" og det er jo deres force for så burde de være
det skridt længere fremme...
For et firma der kun har ekststeret i 5 år har mange ideer der render ud i
sandet fordi det ikke fungerer i praksis...
Det har det gamle firma også men det er jo langt tid siden det er blevet
prøvet...

> [...]
> snart kun offentlige instituitoner som er dumme nok til at betale 3 gange

IBM bruger nu ikke deres energi så meget på alm. maskiner...
De står mere på server markedt(store servere) og det er deres force....

> Som lige nævner, at man via usenet.dk anbefaler at signaturen MAX er 4
> linier. *peger ned*

Jammen så Quoter jeg så ikke så meget... så det går nok OK op..:)

Fra : KatjaStrofen

Dato : 17-07-03 19:23

> Der er jo nogle der er dumme nok til at hvile på Laurebærbladene..
> Og det er jo så straffen for det....

Du har nok ret :)

> [...]
> sandet fordi det ikke fungerer i praksis...
> Det har det gamle firma også men det er jo langt tid siden det er blevet

Tjaeh er nok ikke helt enig.. men kan godt se hvor du vil hen :)

> Jammen så Quoter jeg så ikke så meget... så det går nok OK op..:)

Og nej.. det er stadig noget sjusk!

> --
> J@bbe

Katja :)

Fra : jabbe

Dato : 17-07-03 19:54

> Og nej.. det er stadig noget sjusk!

Egentlig er dette way offtopic, men jeg tillader mig aligevel at dette
sidste indlæg fra min side..
Jeg kan ikke se det sjuskede i det....
Faktisk var Alex Sørensen skyld i at jeg fik interesse i drager(tak Alex)
havde han ikke en signatur med en af hans interesser og et link havde jeg
aldrig faldet for det..
Der er også folk man møder som man kun tror interesserer sig for denne ene
ting faktisk viser sig at dele flere interesser med...

Det var vist det ahhhh det var rart, og undskyld for dette OT indlæg..

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-07-03 11:58

KatjaStrofen wrote:

> [...]
> laver de det sgu. Det er snart kun offentlige instituitoner som er
> dumme nok til at betale 3 gange så meget for en computer med navnet

Tjae - ovenstående er forhåbentligt ikke et udtryk for din indsigt i
akvarietekniske sammenhænge men blot et udtryk for at du udtaler dig om
noget, du ikke har forstand på.

Desværre har det offentlige ikke altid råd til at købe IBM - ligesom jeg
ikke har råd til at købe Mercedes privat.

vh
Jan

Fra : tobran

Dato : 17-07-03 10:06

"Aardvark" skrev d. 17-07-03 00:07 dette indlæg :
> [...]
ligeså
> længe.
> Alder for et mærke, har intet at gøre med at det er bedre...

Jo-da, det er der jeg vil hen. Spørg du bare på reservedele til nogle af
de gamle modeller af Fluval. De behøver ikke engang at være 5 år gamle.
Fluval har faktisk en hel del år bag sig. Jeg skal prøve at undersøge
det. Det er dog kun de sidste par serier, og de sidste 5 år man hører
om. Sikkert fordi de er blevet så meget bedre.

http://www.kandu.dk/

Fra : tobran

Dato : 17-07-03 20:02

Fluval udvikles i Canada og fremstilles i Italien for firmaet Hagen.
Den serie man kører med i øjeblikket er 4-serien (104, 204, 304, 404).
402 (2-serien) udgik af produktion i 1986 eller før, og det vil være
meget naturligt at der også har været en 401 (altså en 1-serie). I
Akvariebladet årgang 1983 findes der annonce for Fluval. Fluval har
altså med sikkerhed eksisteret i 20 år. Og hvem siger at der ikke har
været andre serier før de indførte den nuværende nummerering.
Jeg har også fået undersøgt omkring reservedele (hvor jeg må rette mig
selv) Fluval garanterer at man kan få reservedele til et filter i op til
10 år efter at det er taget ud af produktion. Altså en udemærket sikring
og et stor plus for dette Fluval.

http://www.kandu.dk/