Asus P4C800 Deluxe - max. 669Mb RAM i XP?
Fra : ht

Dato : 14-07-03 00:50

Jeg har kigget lidt på hvad P4C800 Deluxe kan håndtere på forskellig
vis, herunder hvordan det udnytter RAM. Ifølge Norton System
Information kan Windows max. udnytte 669Mb RAM ud af de 1Gb der er
installeret (2 x 512 Mb). Er det en generel ting for Windows XP, eller
har det noget med bundkortet at gøre?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : FalconDK© [2635]

Dato : 14-07-03 20:35

Hmm - har du overvejet at gøre som de professionel?? Kør ALTID Windows 2000,
så undgår du alt det bøvl der følger i kølvandet på et så "lunkent" OS - som
XP!!

Men ellers - nej, har intet med bundkortet at gøre. .-)

--
.\!!/.
(©.©)

Fra : ht

Dato : 14-07-03 21:30

"FalconDK© [2635]" <Spooky_M_@hotmail.com> wrote in

> et s† "lunkent" OS - som XP!!

Heh - og jeg er lige skiftet fra 2000 til XP. Er der egentlig
hyperthreading-understøttelse i 2000?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : FalconDK© [2635]

Dato : 15-07-03 02:14

> "FalconDK© [2635]" <Spooky_M_@hotmail.com> wrote in

> Heh - og jeg er lige skiftet fra 2000 til XP. Er der egentlig
> [...]

Hej Hans.

Ja, det er der, dog skal man måske lige huske at sætte (i BIOS) - "MPS" til
[1.4] for W2K/Xp og [1.1] for W9x / ME.

"MPS" står jo som bekendt for "Multi Processor Support".

Jeg har selv een gang - forsøgt mig med XP men fandt ikke at jeg kunne
"styre" den som jeg ville ha' den på helt samme måde som jeg kan med Win
2000. I Win 2000 har jeg fuldt kontrol over både hardware, software og en hel
masse andet som jeg ikke havde med XP, endvidere havde jeg kun problemer med
det lo..!, derfor har jeg på alle mine 4 computere 1 med 98 (for spil's
skyld!) og de resterende 3 med kun Win 2000 og det rykker bare deruda'! Så
"No Way" XP indenfor mine døre mere... Men - det er vel en smags sag hvad man
foretrækker da XP vel er "okay" hvis ikke man går helt i dybten med sit
styresystem og vil ha fuld kontrol over det.

Mvh. John