RAID til cd-rom eller dvd-rom
Fra : Kim Michael Larsen

Dato : 13-07-03 23:15

Er der et MB hvor man på raid'en kan sætte en cd-rom, dvd-rom eller en
dvd-brænder.

mvh Kim.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-07-03 20:16

"Kim Michael Larsen" <kml@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der et MB hvor man på raid'en kan sætte en cd-rom, dvd-rom eller en
> dvd-brænder.
>
> mvh Kim.

Umiddelbart tror jeg, at det kan du gøre på de fleste. Jeg har haft et Asus
A7V med raid, hvor jeg både havde cdrom og brænder på raidcontrolleren.
I øjeblikket bruger jeg en løs raidcontroller og har et dvd og cdrom drev
på. Tidligere har jeg også haft en brænder på.

Kurt

Fra : webfactor

Dato : 15-07-03 22:15

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> wrote in message

> [...]
> I øjeblikket bruger jeg en løs raidcontroller og har et dvd og cdrom drev
> på. Tidligere har jeg også haft en brænder på.

Vinder man noget specielt ved brug af raidcontrolleren til CD
www.webfactor.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-07-03 22:27

"webfactor" <webfactor@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Vinder man noget specielt ved brug af raidcontrolleren til CD
> www.webfactor.dk

Næh, det var af praktiske grunde med hensyn til kabler og drevenes placering
i kabinettet, at jeg har brugt raid controller til dette. De fungerer
hverken værre eller bedre, end hvis jeg bruger den normale ide controller.

Kurt

Fra : Kim Michael Larsen

Dato : 16-07-03 00:06

Jeg tror selv jeg har fundet ud af noget.
Det jeg har fundet frem til er at man kan godt på AMD MB men ikke på P4 MB.
Hvorfor ved jeg ikke.
Har nu et ASUS P4B533-E og her står i brugervejledningen at RAID'en ikke
understøtter cd-rom og dvd-rom drev.
Havde tænkt på at købe det nye ASUS P4P800 Deluxe men her understøtter
RAID'en heller ikke disse drev.
Har derfor købt et Sandberg ATA 133 RAID Boost controller til pci slot, den
understøtter det hele.