Fløjte - indlæring, hvordan?
Fra : Ann K

Dato : 13-07-03 22:56

Hejsa.
Efter endnu engang at have mistet stemmen (halsbetændelse), vil jeg til at
virkeliggøre min gamle tanke om at lære Dise nogle fløjtesignaler...
De væsentligste vil selvfølgelig være "Kom" og "Stå"... men jeg får nok brug
for flere andre..
Dise er en shetland sheepdog... og ved hyrdetræning bruges der jo netop
fløjter for at kunne dirigere hundene på store afstande...
Hvor kan jeg læse mere om dette??? Altså om de signaler der bruges - og med
hvilken fløjte....
Vil gerne gøre indlæringen så "hyrde-agtig" som muligt, da Manden har grumme
planer for Dise - hvis jeg beslutter at beholde en hvalp efter hendes første
parring
Indtil da har jeg afgjort _ingen_ planer om at lære hende noget som helst om
får og hyrdning! Det vil være direkte synd for hende at lade hende prøve et
par gange - og så stoppe, fordi Manden ikke lige har tid til at køre hende
og mig til træning laaaangt ude på landet!

Mvh Ann