Et pciport spørgsmål ?
Fra : KeNzO

Dato : 13-07-03 22:45

Fordi jeg spørg er at jeg først har jeg sat en extra idecontroller i nr 4
talt for oven, der var den totalt ustabilt, derefter sattede jeg den i nr 5
(nederste) så ville computerne godt starte op og xp logo kom frem og derfra
skete der intet sort skærm.
Nu har jeg så sat den i nr 3 og det lader til at computeren ikke laver numre
mere håber jeg.

Hvorfor gør den sådan noget?
Noget som gider at forklare mig det.?

Jeg har altid bare sat det i også har det kørt uno problemo, men engang skal
være det første hvor jeg er så uheldig
Jeg troede bare man kunne sætte den tilfældig i også er det så det.
Nu har jeg formatere og installeret Win XP i 4 stive timer indtil jeg
pillede denne idecontroller ud af computeren kunne jeg få lov til at for
installeret Xp uden nedbrud
Troede det var Win Xp det var ihvertfald det først fik skylden det er jo
microsoft.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 14-07-03 01:29

KeNzO wrote:
> [...]
> skete der intet sort skærm.
> Nu har jeg så sat den i nr 3 og det lader til at computeren ikke laver numre

Hvilket bundkort/chipset har du?

> Hvorfor gør den sådan noget?

Det er ikke altid problemfrit at enheder deler IRQ.
1. PCI-slot deler ofte IRQ med AGP-porten. Der er sjældent et problem,
da der ofte skal være plads til en god køler på (AGP-)grafikkortet, så
der ikke sidder noget i PCI-slot 1 alligevel..
5. PCI-slot deler (næsten altid) IRQ med andre PCI-slots, og evt. andre
onboard enheder, f.eks. USB og/eller lydkort.

NF7-S:

http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/faq_letter.jsp?pDate=2003%2F03%2F24&pQUESTION=How%27s+the+IRQ+sharing+issue+for+the+NF7-S+board%3F

Ovenstående betyder desuden at man får bedst performance ud af
SATA-controlleren, hvis der ikke sidder noget i PCI-slot 1 og 5.

NF-7/NF7-M:

http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/faq_letter.jsp?pDate=2003%2F03%2F24&pQUESTION=How%27s+the+IRQ+sharing+issue+for+the+NF7+%2F+NF7-M+board%3F

Ingen delte IRQ'er med mindre der sidder noget i både PCI-slot 1 og 5.

Fra : KeNzO

Dato : 14-07-03 02:35

Det er et Soltek bundkort SL-75FRN2 med Nforce2 chip
http://www.soltek.de/English/product/75frn-r.htm

"> Hvilket bundkort/chipset har du?

Det skal lige siges at det første bundkort jeg havde af samme mærke kørte
kanon stabilt men den gik i stykker (død som en sild) og den havde den bios
version som hedder D1L og den jeg har fået byttet til nu af samme mærke der
hedder bios`en D1.4L se links her:
http://www.soltek.de/English/download/S75FRN2.htm.

Nu har jeg spil i ca 1 time hvor den frys og kunne ikke gøre noget som ikke
andet end at trykke på reset knappen.

Kan man nedgradere sin bios til den første version ?

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 14-07-03 20:54

KeNzO wrote:

> Kan man nedgradere sin bios til den første version ?

Ja.