Router/switch eller kabel?
Fra : Christian Andersen

Dato : 01-04-01 16:17

Jeg er igang med etablering af netværk mellem notebook og pc, begge med
styresytem win98 SE. Har installeret et PMCIA Ethernet- og 3com Ethernet
netkort, men hvad skal jeg investere i, i forbindelse med sammenkoblingen
af enhederne ?

På forhånd tak for hjælpen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-04-01 16:29

Christian Andersen skrev:

> [...]
>netkort, men hvad skal jeg investere i, i forbindelse med sammenkoblingen

Ingenting [1] hvis de bare skal nette med hinanden. Resten er et
spørgsmål om at opsætte protokollerne og fildeling. Du kan f.eks.
bruge NetBEUI ...

[1] ... øh bortset fra to T-stik, to termineringer og et
koaxkabel.

--
Bertel

Fra : Christian Andersen

Dato : 01-04-01 16:50

Tak for svaret, men det giver et tillægsspørgsmål. Da jeg ikke har
coaxudgang på PCMCIA netudgang kan jeg så bruge et netkabel med RJ45 stik
mellem netenhederne, og skal kablet være almidelig eller krydset?

hilsen

Christian

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 01-04-01 17:13

"Christian Andersen" <cpa@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for svaret, men det giver et tillægsspørgsmål. Da jeg ikke har
> coaxudgang på PCMCIA netudgang kan jeg så bruge et netkabel med RJ45 stik
> mellem netenhederne, og skal kablet være almidelig eller krydset?
Ja, brug et krydset.

Mvh. Jonas

Fra : Christian Andersen

Dato : 01-04-01 17:24

Det prøver jeg, og tak for hjælpen..............

mhv / Christian

Fra : cjt

Dato : 01-04-01 21:08

Men brug ikke protokollen NetBEUI - brug istedet Microsoft TCP/IP

--
Med venlig hilsen / Best regards
Carsten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-04-01 06:18

"cjt" <cajuth(remove_this)@worldonline.dk> skrev:

>Men brug ikke protokollen NetBEUI - brug istedet Microsoft TCP/IP

Hvorfor?

--
Bertel

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-04-01 07:32

> Hvorfor?

Uden at have læst spørgsmålet - NetBEUI kan ikke route, den er
udmærket og hurtig til små netværk, men den siges at broadcaste helt
vildt (det vil sige, den står hele tiden og bruger båndbredde)- der
er sikkert også andre forklaringer.

Til gengæld er TCP/IP en noget større protokol - den fylder mere.

--
ahw

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-04-01 07:35