Q: 2 routere på en ADSL
Fra : Magnus Alkil

Dato : 13-07-03 12:23

Jeg deler forbindelse med min underbo og skal have min linksys 54g
router/accespoint til at køre sammen.

min underbo's router er en TDC speedstream ( et eller andet ). Jeg har fået
TDC til at diagnostisere at den kan pinges så det tyder på at der i hvert
fald er forbindelse til "inder-nettet". Er det nok at Speedstream har slået
DHCP til - eller skal jeg sætte min linksys op som statisk router ?

Magnus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-07-03 13:16

"Magnus Alkil" <mralkil@[fjerndette]ruc.dk> wrote in message
> Jeg deler forbindelse med min underbo og skal have min linksys 54g
> router/accespoint til at køre sammen.

Køre sammen med hvad?

via kabel eller trådløs?

> [...]
slået
> DHCP til - eller skal jeg sætte min linksys op som statisk router ?

Prøv lige at tegne hvordna installationen er lavet, så man kan fatte hvordan
det hænger sammen, og vide hvordan du vil have det til at virke...

Er det nogen i denne retning eller? :

[ADSL modem]-----[SpeedstreamRouter]----[switch]-----------pc´ere

[linksys 54g] ~ ~ ~ ~ pc´er

Er det sådan det hænger sammen?? og så bruger du trådløst udstyr?

Hvis det er en TDC netexpress løsning med PPPoE som speedstream routeren
kobler op med... så ville jeg bare koble kablet i linksys´s switch port.. og
dermed IKKE bruge WAN porten og dermed route igen.. SÅ skal du igennem 2
routere for at komme på internettet.. Det kan du som sådan godt.. Men det
ville være være en fejlmulighed mere.. Så skal linkys´s DHCP server bare
slås fra, så det styres fra speedstream routeren istedet... Ellers kan i jo
også smide speedstream routeren over højre skulder og bruge linksys´en
istedet..

Hvis det derimod er en TDC DHCP løsning, den nuværende bredbåndsløsning for
private.. Så ville jeg vælge at abonnere på 2 dynamiske IP adresser.. Sætte
en switch på inden de 2 routere, og så koble de 2 routere i switchen.. Så
tager hver router en IP; og i har hvert jeres routede net...

[adsl modem]---[switch]---[speedstream router IP1]----pc´ere

|____[linksys router IP2]------pc´ere