Wireless gennem mange vægge?
Fra : Timusius

Dato : 13-07-03 11:16

Hejsa

Mig og min kammerat bor på samme side i den samme boligblok. Han bor på
etagen lige neden under og ca. 45 meter henne.
Vi overvejer om det er muligt at lave et trådløst netværk. Men man hører jo
så meget om at de trådløse net er dårlige indendøre. Her har vi nok ca.
10-12 murstens og beton vægge imellem.

Jeg tvivler på at vi må sætte antenner udenfor vinduerne (For på den måde at
opnå direkte "syns-linje".) så denne mulighed er udelukket. Det er heller
ikke muligt at sætte et almindeligt kabel op.

Der er ikke rigtig muligheder for at "spejle" signalet på en anden bygning,
da denne ligger meget langt væk.

Et sidste krav er at det ikke skal koste alt for meget. Prisen skal helst
være under 2000kr. samlet. Jeg skal altså ikke have en eller anden
HI-Tech-satelit/parabol forbindelse

Er dette muligt?

Mvh.
Timusius

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-07-03 12:04

"Timusius" <timusius_N_O___S_P_A_M_@hotmail.com> wrote in message

> Er dette muligt?

Naeej, det er det nok ikke.. Hverken på den ene og den anden måde.

Du for i hvertfald ikke noget signal igennem ved at have et accesspoint midt
i lejligheden og en bridge i den anden ende.... Jeg har prøvet med mit
accesspoint og så med den bærbare at nå 25m igennem beton, men så skal det
være på samme etage.. Så snart man kommer under betondækket, så ryger ryger
forbindelsen.

Det er derimod nok den eneste mulighed ved at placere 2 små retningsbestemte
antenne uden for vinduerne... Specielt synlige behøber de jo ikke være...
Men for samlet 2K kan det ikke kade sig gøre...

Måske hvis begge modtage og sende enheder. Placeres helt ude ved vinduet,
kan det både lade sig gøre inden for de 2K, og så at få signal igennem.. Men
spørgsmålet er så om man med sikkerhed kan få signal igennem..