telmore gprs - infrarød modem forbindelse ~
Fra : Osten

Dato : 13-07-03 10:50

Hej,

Jeg kan simpelthen ikke finde en vejledning til at sætte min bærbare til at
gå på nettet via gprs på mobiltelefonen.
Jeg har en Nokia 6310i og telmore gprs.
På den bærbare er der wXP.
Jeg mener at der skal sættes en kode a la #99* op enten i telefonen eller
opkaldsforbindelsen på den bærbare.
Er der en nogen som kan hjælpe mig på vej?

/Osten

Fra : Peter

Dato : 13-07-03 19:01

"Osten" <jpeace73@SPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
> opkaldsforbindelsen på den bærbare.
> Er der en nogen som kan hjælpe mig på vej?

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/selvbetjening/opsaetning_til_mobilen/gp
rs_opsaetning/nokia/index.jsp

Den vejledning virker også til XP, bare led i menuerne efter
indstillingerne. Forresten så skal du ende huske det her (som jeg overså
første gang jeg satte det op):

Opsætning af Internetadgang via GPRS

For at kunne koble op på Internettet, skal du først sætte et adgangspunkt op
på din mobiltelefon.

Gå via "Menu" til "Indstillinger" til
"GPRS-opkaldsindstillinger"/"Indstillinger for GPRS-modem" til "Aktivt
adgangspunkt"

Vælg et ledigt adgangspunkt og tryk "aktiver"

Gå til menuen "Rediger aktivt adgangspunkt" og tryk "vælg"

Gå til menuen "GPRS-adgangspunkt" og tryk "rediger"

Indtast "Internet" og tryk "OK"

Tryk "læg på" og indstillingerne i mobiltelefonen er nu klar.

--

Peter Bendtsen

Fra : Osten

Dato : 13-07-03 20:52

"Peter" <no@way.com> wrote in message

> [...]
>
> Opsætning af Internetadgang via GPRS
>
> For at kunne koble op på Internettet, skal du først sætte et adgangspunkt

Tak for linket!
Jeg har dog ikke fået det til at virke.
Kan det ikke passe at computeren burde opdage telefonen når den er sat til
infrarød???
Det gør min nemlig ikke...

Fra : Peter

Dato : 13-07-03 22:57

"Osten" <jpeace73@SPAMhotmail.com> wrote:

> Jeg har dog ikke fået det til at virke.
> Kan det ikke passe at computeren burde opdage telefonen når den er sat til
> infrarød???
[SNIP]

Ja, det skulle jeg mene. Husk at gå ind i menuen først på din nokia mobil og
vælg: Infrarød. Sæt derefter de to infrarød-porte tæt op mod hinanden. Så
burde winXP prompte om at der er fundet nyt hardware.

-Peter

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-07-03 11:58

"Osten" <jpeace73@SPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg har dog ikke fået det til at virke.
> Kan det ikke passe at computeren burde opdage telefonen når den er sat

Du skal sætte hastigheden for din IrDa port ned .. formentligt helt ned
til 19.200
så burde computeren opdage både din telefon og formentligt også det
indbyggede
modem.

MVH

Fra : Osten

Dato : 22-07-03 21:02

Jeg takker for hjælpen.
Jeg fik det løst ved at genstallerer winXP - samt følge vejledningen fra
tidligere i denne tråd.
Jeg havde vist slettet et par filer engang.
Mvh Jan