Undersøge, om der er POST/GETet
Fra : Jimmy

Dato : 12-07-03 16:20

Hej

Jeg skal lave et minimalt sikkerhedscheck, om evt. POST/GETtede variabler
til siden har min egen side som referer.

Jeg mener at kunne huske, at man kan spørge POST/GET direkte, om der er
sendt noget.
Nogen der kan hjælpe med syntaksen?

Det er klart, at checket bliver minimalt, da en række browsere selv kan
sætte deres egen referer.
Hvordan ville I sikre Jer?

Mvh
Jimmy

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 12-07-03 16:30

http://www.php-faq.dk/index.php?faq=4

--
excuse of the day : Server depressed, needs Prozac
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Jimmy

Dato : 12-07-03 16:50

"Ulrik Nielsen" <ulrik@lazy.dk> wrote in message

> http://www.php-faq.dk/index.php?faq=4

Jeg tror ikke du har forstaet mit sporgsmal.

Jeg sproger om, hvordan jg kan se om der overhovedet er POST/GETted noget.

mvh
Jimmy

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 12-07-03 17:55

Jimmy wrote:
> Jeg sproger om, hvordan jg kan se om der overhovedet er POST/GETted noget.

tjah! det er det samme svar...

if(smpty($_GET['blabla']))
{
g?r noget
}else{
g?r noget andet
}

--
excuse of the day : halon system went off and killed the operators.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Jimmy

Dato : 12-07-03 18:01

> tjah! det er det samme svar...

Nej.
Andre der kan hj?lpe?

Mvh
Jimmy

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 12-07-03 20:45

Jimmy skrev:

> Nej.
> Andre der kan hj?lpe?

Link: test.php?test=1

tjek:
if($_GET["test"]) {
echo "ja der trykket på linket";
}

--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 12-07-03 18:11

Jimmy wrote:

> Jeg sproger om, hvordan jg kan se om der overhovedet er
> POST/GETted noget.

Gør noget i den her stil:

if (sizeof($_GET)>0) {
echo
'<p>Der blev sendt f&oslash;lgende via GET:</p>'.
'<ul>';
foreach($_GET as $key => $value) {
echo '<li>'.$key.' = '.$value.'</li>';
}
echo
'</ul>';
}
else {
echo
'<p>Der blev ikke sendt noget via GET.</p>';
}

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Jimmy

Dato : 12-07-03 18:57

"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.dkx> wrote in message

> Gør noget i den her stil:
>
> if (sizeof($_GET)>0) {
}

Præcis - Korrekt opfattet.

Jeg vil kun undersøge, om der overhovedet er sendt noget eller ej, hvilket
ovenstående vil kunne klare til UG.

Tak for hjælpen,
Jimmy