Trådløst netværk til andelsforening.
Fra : Per

Dato : 12-07-03 12:43

Vi er en andelsforening (rækkehuse, skævinge) der har tænkt på at få
lavet et trådløst netværk med internet adgang. Området
andelsforeningen er på ca 1000 kvadratmeter.
Er der nogen der kan fortælle os hvad der er godt at invistere i?

på forhånd tak for hjælpen

Per

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-07-03 12:56

"Per" <SLET_STOR_SKRIFTtabker@hotmail.com> wrote in message
> Vi er en andelsforening (rækkehuse, skævinge) der har tænkt på at få
> lavet et trådløst netværk med internet adgang. Området
> andelsforeningen er på ca 1000 kvadratmeter.

1000 kvm??? Det var satme ikke meget.. Det er de fleste villagrunde på!

> Er der nogen der kan fortælle os hvad der er godt at invistere i?

Hvis det skal være seriøst for i gravet kabler ned.. Men det er jo lidt
svært at svare på når man ikke lige har et kort man kan kigge på!

Fra : Per

Dato : 12-07-03 14:49

ups 10000 kvadratmeter.....

Fra : Steffen

Dato : 13-07-03 09:25

Hej Per,

Det er et stort område at dække med trådløst udstyr. Men man kan få antenner
i forskellige størrelser. Det du skal tænke på er, at skal det virke skal du
fra en host "næsten" kunne se antennen. Så skal du også huske at i skal købe
linjen i ejerforeningen.... ellers er det ulovligt at dele linjen.

Steffen
www.s-p.dk hjælp til netværket.

Fra : kc

Dato : 21-07-03 06:49

Det lyder nærmest som en umulig opgave.

10.000 kvm. er meget. Det ville kræve flere access-points / bridge - eller
at I vælger alligevel at få kabel noget af vejen. Jeg ville foreslå, at I i
stedet samtidigt lægger kabler for telefoni og kabel-tv, men det afhænger
selvsagt af, hvor mange I er. Selv med den nyeste teknik er kabel vistnok
3-4 gange hurtigere. Kig evt. forbi på
http://www.tst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=128952710, hvor IT- og
Telestyrelsen har samlet en række tips.

KC