Matr.nr. 279, Sankt Annæ Vester Kvarter, K~
Fra : Jette Pedersen

Dato : 12-07-03 11:44

Nogle af mine aner boede på denne adresse ved folketællingen i 1801. Er der
mulighed for via dette at finde gadenavn?

mvh
Jette Pedersen

Fra : LisBJensen

Dato : 12-07-03 17:13

Hej Jette.
Prøv at henvende dig til kort og matrikelstyrelsen.

Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Kristiansen

Dato : 13-07-03 19:31

Ved Folketællingen i 1801 har man anvendt 1756-matrikuleringen af København -
den næste kom først 1806.
Matr. nr. 279 af Skt. Annæ Vr. kvarter lå i Adelgade, på den ulige side mellem
Dronningens Tværgade og Sølvgade. Huset er forlængst revet ned, og nr. 279 er
delvis udlagt til "Dronningetorvet" - ca. udfor Dr. Tværgade nr. 48. Hvis jeg
ellers har talt rigtigt på et gammelt fotografi må nr. 279 have været Adelgade
71. Det blev revet ned o. 1950, sammen med hundredevis af andre ejendomme i det
område.

m.v.h. Peter Kristiansen