Campingpas
Fra : Thomas

Dato : 12-07-03 10:32

Hej,

Skal man bruge campingpas i Frankrig, eller er det kun i Danmark man bruger
den slags?

Hvis ja - hvor køber man sådan et campingpas og hvad koster det?

Vi har ikke noget dansk campingpas og camperer maks. 2 uger om året.... og
aldrig i Danmark.

Thomas

Fra : [BitSeN]

Dato : 12-07-03 12:42

On Sat, 12 Jul 2003 11:31:40 +0200, "Thomas" <ts@thomas.com> wrote:

>Skal man bruge campingpas i Frankrig, eller er det kun i Danmark man bruger
>den slags?

Jeg har været på flere forskellige campingpladser i Frankrig, ingen
steder har de krævet campingpas (hverken dansk eller international).

mvh
Brian

Fra : Klaus Fogh

Dato : 14-07-03 10:51

Jeg har været på adskillige campingpladser i Frankrig, -ingen har været
interesseret i at se et campingpas. Udfra den erfaring er det altså ikke
sandsynligt at man vil blive afkrævet et campingpas, men man skal jo ikke
glemme at der er en forsikring inkluderet i et campingpas. Alene af den
grund er det en rigtig god ide at få et internationalt campingpas forud for
turen, -det kan blive overordentlig kostbar hvis man laver en skade i
forbindelse med campinglivet.

God tur
Klaus

Fra : Steen Larsen

Dato : 19-07-03 21:20

"Klaus Fogh" <klaus.fogh@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forud
> for turen, -det kan blive overordentlig kostbar hvis man laver en

Hvad dækker den forsikkring som ikke er dæket af di andre forsikringer
som indbo, bil, campingvogn?

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Klaus Fogh

Dato : 22-07-03 15:08

"Steen Larsen" <steen-larsen@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forud
> skade i
>
> Hvad dækker den forsikkring som ikke er dæket af di andre forsikringer

Hvis man i forvejen er godt dækket forsikringsmæssigt er der måske ikke så
meget at komme efter, men jeg bemærker at grænserne for forsikringsdækningen
er temmeligt høje; -henholdsvis 10.000.000 ved personskade og 6.000.000 ved
tingskade. Erstatningsansvar følger gældende lov i det land hvor skaden
indtræffer og forsikringen er gældende fra man tager afsted på campingtur
til man returnerer til hjemmeadd. og gælder hele husstanden.

Hilsen Klaus Fogh

Fra : Ole Damgaard

Dato : 28-07-03 12:18

> Hvis man i forvejen er godt dækket forsikringsmæssigt er der måske ikke så
> meget at komme efter,

Det er fantastisk hvordan diskussionen om campingpas hver gang kan
bringe denne gruppe i kog. Hvis du tror på at kortet er noget værd, så
køb dog ét - den lille hundrekroneseddel er vel ikke dét, der vælter
et feriebudget.
Hvis du ikke tror på det, så lad være - for udover restriktive
regel-lande som Danmark og Sverige vil du sjældent møde nogen, der
kræver et sådant pas.

mvh ole

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-07-03 21:41

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis du ikke tror på det, så lad være - for udover restriktive
> regel-lande som Danmark og Sverige vil du sjældent møde nogen, der

Ja, det har været oppe og vende nogle gange. Jeg må være speciel. Jeg har
endnu ikke været på en plads i Danmark, Sverige (kun prøvet 1) Østrig (2) og
Tyskland (ca. 10) og alle steder har jeg afleveret mit campingpas.
Det er begrænset, hvor meget jeg kan ændre frisure/udseende, da der ikke er
så meget tilbage, at der kan hekses så meget med det

Kurt

Fra : Ole Damgaard

Dato : 30-07-03 12:02

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> wrote in message news:<3f258a76$0$24616$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
og alle steder har jeg afleveret mit campingpas.

jamen nu er det jo ikke en problem om du har "afleveret" dit
campingplads - men om de har krævet det. Jeg har camperet i 30 år
rundt i europa, og har kun prøvet at blive afkrævet campingpas i
Danmark. Men ok - andre steder afkræver de så et gyldigt pas i stedet.
Hvis man ikke ønsker at aflevere sit personlige pas, er det da en
udmærket løsning at betale de få kroner for et campingpas. Omvendt har
jeg sandelig osse været ude for pladser, hvor de ganske enkelt ikke
ville acceptere campingpas, men kun ville have rigtigt pas.
Men mit budskab er stadig det enkelte: Hvis du har det bedst med et
internationalt campingpas, så vælter det altså ikke et feriebudget.
Alt det forsikringsfis, giver jeg ikke noget for. Jeg har ikke fantasi
til at forestille mig skader, som min egen forsikring ikke dækker.
mvh ole