Trådløst netværk - er dette en god konfigu~
Fra : preben nielsen

Dato : 12-07-03 08:58

Jeg skal have oprettet et trådløst netværk til 2 stationære og 1
bærbar pc i et 125m2 1-plans hus.

Jeg har kig på følgende:

1 stk Linksys Wireless Cable/DSL Router AP & 4 ports switch kr.
750,-
2 stk. Linksys Wireless USB netværks adabter kr. 500-600/stk.
1 stk. Linksys Wireless PCMCIA kort 11Mbps kr. 400-500

Det skal bruges til en TDC ADSL forbindelse med een fast IP

Er det en ok konfiguration eller er der bedre forslag ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jan Bachman

Dato : 12-07-03 09:11

> [...]
>
>Det skal bruges til en TDC ADSL forbindelse med een fast IP
>
>Er det en ok konfiguration eller er der bedre forslag ?

Hold dig fra PCMCIA kortet. Brug i stedet USB-adaptere til alle
klienter. De har langt bedre antenner.

Ellers ser det fint ud

/Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-07-03 10:25

"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> wrote in message
> [...]

Det er jo helt fint.. Jeg er i hvertfald glad for routeren og pcmcia
kortet.. Men hvis du evt vil være lidt mere uptodate og have lidt mere
hastighed.. Skulle du måske købe de nyere G produkter som tilbyder teoretisk
54Mbit? De koster godtnok omkring 50% mere. SÅ spørgsmålet er så om man bare
skal bruge det til Internet, eller man tit bruger det til at overføre filer
osv.

> Hold dig fra PCMCIA kortet. Brug i stedet USB-adaptere til alle
> klienter. De har langt bedre antenner.

Til en bærbar er det jo nermest kun smartest med et PCMCIA kort. Jeg har
selv et til min bærbar.. Og det går da helt fint igennem til normalt
husbehov.. Så længe accesspointet er placeret fornuftigt. Det vil sige midt
i huset, og den har godt med "luft" omkring sig. Kan det sagtens dække et
125kvm pacelhus, også haven. Men selvfølgelig har USB adabterne bedre
antenner, og desuden kan de placeret der´ hvor de for bedst signal.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-07-03 10:14

Fra : Jan Bachman

Dato : 12-07-03 11:32

On Sat, 12 Jul 2003 11:14:06 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>125kvm pacelhus, også haven. Men selvfølgelig har USB adabterne bedre
>antenner, og desuden kan de placeret der´ hvor de for bedst signal.

Jeg testede Linksys PCMCIA og USB inden vi købte stort ind. Vi deler
ADSL i lejlighedskompleks. Ved PCMCIA røg forbindelsen ned på 20%
allerede hos min nabo, hvor USB uberørt lå på 97-100%. Der er vel 10m
og to mure i mellem. Det var ikke betryggende :-|

Jeg er enig i, at PCMCIA-kortet er smartere end USB-modellen.
Til alm. husbehov er det sikkert også OK

/Jan