HJÆLP!!! Bios ødelagt
Fra : an

Dato : 12-07-03 02:36

Jeg har et ASUS A7V PC133 Motherboard Socket A 200 MhZ FSB AGP Pro/4x

En mislykket Biosopdatering resulterede i død computer.

Er der nogen der kan hjælpe, enten henvise til sted at få bios
reprogrammeret, køb af ny, eller nyt tilsvarende motherboard.

Venligst,

AN

Fra : LC

Dato : 12-07-03 08:39

Søg Efter Niels Emil P

Fra : Kurt&Birgit

Dato : 12-07-03 15:06

Hej an
1. spørgsmål har du nulstillet bundkortet med jumperen "clr cmos" hvis ikke
så gør det. Følg evt. brugsanvisningen til bundkortet
Er der lyd fra computeren eller bare lidt der giver antegn af liv så gå ind
på MSIs hjemmeside,,,,,
http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_list.php

Under overskriften "BIOS Recovery Feature" finder du den der passer til din
bios AWARD eller AMI. Brug kun de BIOSopgraderinger fra din producent!!! men
fremgangsmåden er den samme.
Hjælper dette ikke er der nok ikke andet at gøre end at købe en ny bios

held og lykke
Kurt

Fra : Jesper Laursen

Dato : 13-07-03 11:02

"Kurt&Birgit" <kurt_birgit@pedersen.mail.dk> wrote in message
> [...]
men
> fremgangsmåden er den samme.
> Hjælper dette ikke er der nok ikke andet at gøre end at købe en ny bios

Hvorfor skal hun gå ind på Microstars hjemmeside, når hun har et Asus bræt
??

prøv denne istedet http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V133&langs=01

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Anders D. Møller

Dato : 12-07-03 15:12

Kræver at der er kontakt til floppydrevet.
Nederst ' HELP! My BIOS is gone.....'

http://students.juniata.edu/gehrigm9/biosfaq.htm

Fra : an

Dato : 13-07-03 01:38

"Anders D. Møller" <none@none.no> wrote in message
> Kræver at der er kontakt til floppydrevet.
> Nederst ' HELP! My BIOS is gone.....'
>
> http://students.juniata.edu/gehrigm9/biosfaq.htm

Desværre er der ikke kontakt til floppydrevet, jeg har prøvet clr cmos, det
siger det samme.

Fra : CeeJay

Dato : 13-07-03 22:49

an wrote:
> [...]

> Er der nogen der kan hjælpe, enten henvise til sted at få bios
> reprogrammeret, køb af ny, eller nyt tilsvarende motherboard.

Et lignende motherboard kan flashe din EEPROM (som BIOS'en ligger på)
ligesom hvis man opdaterede BIOS'en på det board.

Det bedste ville være et motherboard af samme mærke og model, men det er
set at folk har været heldige med andre mærker/modeller motherboard med
samme BIOS-type samt chipset.

Det man gør er at løsne EEPROM chippen på begge boards BIOS (mens de er
helt slukkede selvfølgelig).
Dernæst sørger man for at det virkende boards EEPROM sidder i, men ikke
særlig hårdt, da det skal være let at fjerne den igen.

Så starter man det virkende board og starter biosopdateringsprogrammet
med en biosfil til det itu board.
Lige før man vælger OK til at opdatere .. det sidste trin før man
starter .. så tager man forsigtigt den virkende EEPROM ud og sætter den
ikke virkende EEPROM i istedet.
Dernæst opdaterer man BIOS'en.

Hvis alt gik godt har man nu 2 virkende EEPROM'er.

Sæt det nu reparerede tilbage i det board den kom fra og sæt den anden i
den kom fra..
Test det reparerede board.
Hvis alt virker , kan man sætte EEPROM'erne godt fast igen - tryk dem
helt på plads.

Mvh
CeeJay

Fra : an

Dato : 13-07-03 23:29

"CeeJay" <news2003-4@ceejay.cjb.REMOVE_TO_REPLYnet> wrote in message

> [...]
> den kom fra..
> Test det reparerede board.
> Hvis alt virker , kan man sætte EEPROM'erne godt fast igen - tryk dem

Jeg er lige nu i gang , jeg bruger et A7V133 Board, men problemet er at den
vil ikke overskrive boot-blokken på min EEPROM, der er en svitch eller
jumper der skal indstilles før jeg kan gøre det,(Virus protection) men hvor
sidder den?
Nogen der ved?

Venligst

AN