Er mit bundkort smadret?
Fra : Henning Hansen

Dato : 11-07-03 23:12

Jeg har et ældre bundkort Abit BP6 dual processor. Købte en Sandberg USB
hub (2.0 og 1) med ekstern strømforsyning. Jeg afbrød computeren uden at
afbryde spændingen til usb hubben - herefter begyndte alle led på
computeren at lyse og den interne højtaler hylede, alt stoppede først da
jeg afbrød strømmen til hubben. Nu kan jeg ikke starte computeren den er
total død. Hvad kan være sket? Sender hubben normalt spænding tilbage
til computeren?

Henning Hansen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 13-07-03 15:11

Henning Hansen wrote:
> [...]
> jeg afbrød strømmen til hubben. Nu kan jeg ikke starte computeren den er
> total død. Hvad kan være sket? Sender hubben normalt spænding tilbage

Det burde ikke kunne ske.
Måske en diode der er vendt forkert i hubben.
Test evt. med et gammelt LX-bundkort, sådan et burde man kunne få smidt
i nakken et sted.

Fra : Henning Hansen

Dato : 13-07-03 20:04

"Jens C. Hansen [Odense]" wrote:

> Det burde ikke kunne ske.
> Måske en diode der er vendt forkert i hubben.
> Test evt. med et gammelt LX-bundkort, sådan et burde man kunne få smidt
> i nakken et sted.

Den har ganske givet sendt spænding til computeren siden den reagerede
som den gjorde. Skal jeg smide bundkortet ud og købe et andet eller kan
skaden ligge et afgrænset sted. Hubben bliver sendt tilbage til
forhandleren det var første gang den var på ÆV.
Har testet strømforsyningen den fungerer fint nok.

Henning Hansen