E-Kørekort
Fra : Kjeld Krogh

Dato : 11-07-03 18:24

Hej.
Jeg skal til at tage e kørekort (trailer), så jeg vil lige høre om der er
nogen der ved om der findes et sted på nette, hvor man kan læse om de
spørgsmål der stilles til prøven
(ved godt der ikke er en teoriprøve)
Med venlig hilsen
Kjeld

Fra : Steen Larsen

Dato : 20-07-03 11:23

"Kjeld Krogh" <kbkrogh@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> nogen der ved om der findes et sted på nette, hvor man kan læse om de

Hej Kleld

Du har ret der er ingen teoriprøve men nogle få spørsmål som indledning
til køreprøven, det er spørsmål om hvad man må køre med at læse en
registreringsatest regler for reflekser og lygter, hvordan afprøver du
bremserne på en trailer, sådanne spørsmål drejer det sig om alså kun
spørsmål vedr. trailer.

Så det er meget nemt at tage et sådan BE kørekort, har selv lige taget
det inden ferien grundet køb af ny og tunger bil det tog 5 dage så havde
jeg det på plads.
Hel og lykke med det!

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : EJE

Dato : 23-07-03 07:54

Der er ikke bestemte spørgsmål til "prøven". Jeg fik udleveret et par sider
af kørelæreren med det stof, som man kun må overhøres i.

Kjeld Krogh <kbkrogh@tdcadsl.dk> wrote in article

Fra : Hans Jørgen

Dato : 24-07-03 18:43

EJE wrote:
> Der er ikke bestemte spørgsmål til "prøven". Jeg fik udleveret et par
> sider af kørelæreren med det stof, som man kun må overhøres i.

hejsa
Ikke destor mindre er der lovkrav om antal timers teoriundervisning.
Jeg har også BE kortet og måtte til prøven gennemgå trailerens bremser,
kontrol af samme, og lygter/reflekser på trailere hvornår og hvad osv.
Så hvis en kørelærer har (som det KAN læses af din mail "kun må overhøres
i" ) taget let på det så bør du føle dig lidt snydt.
Faktisk er der flere sider i teoribogen til BE kortet hvor spørgsmål står
oplistet, derfor er bogen trods dyr, god nattelæsning.
Go sommer
Venlig hilsen - Hans Jørgen