Bundlag til Amazon-akvarie
Fra : tarzan

Dato : 11-07-03 18:24

Hej derude,

Nu er jeg ved at komme lidt længere i mit projekt, med at få styr på hvad
der skal købes til mit 300L akvarie.

Lige en ting jeg er i tvivl om, er bundlag. Hvormeget skal der bruges til et
300L ? Har i nogen forslag til, hvad farve/type som ville passe godt, sammen
med trærødder og nogle planter ?
Jeg skal have sydamerikanske dværgcichlider, og læste et sted at de
foretrækker mørkt bundlag, men jeg er naturligvis ikke så vild med at mit
akvarie bliver FOR mørkt..

Henrik Rask

Fra : Niccin

Dato : 11-07-03 18:27

Hej Rask.

Det er den sædvanlige kamp mellem det at gøre det så naturtro som muligt men
samtidig så pænt som muligt.
Jeg sender dig nogle fotos og beskrivelser af hvad der er at gøre godt med.

Fra : tarzan

Dato : 11-07-03 20:32

> Jeg sender dig nogle fotos og beskrivelser af hvad der er at gøre godt
med.

Cool, sender du det til min email-adresse ?

Henrik Rask

Fra : jabbe

Dato : 11-07-03 20:53

> [...]
men
> samtidig så pænt som muligt.
> Jeg sender dig nogle fotos og beskrivelser af hvad der er at gøre godt

Hov hov hov hvad med os andre her ude???
Hvorfor skal vi snydes for det??
--
J@bbe

Remove NOSPAM from mail adress
530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen af
det)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth drager(dem med 2 snore i luften)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Madsen

Dato : 12-07-03 00:58

jabbe skrev:

> Hov hov hov hvad med os andre her ude???
> Hvorfor skal vi snydes for det??

Helt enig. Det er jo ligesom hele ideen med usenettet.

Madsen.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 11-07-03 19:15

tarzan wrote:
> [...]
> hvad der skal købes til mit 300L akvarie.
>
> Lige en ting jeg er i tvivl om, er bundlag. Hvormeget skal der bruges

1,2m*0,5m=0,6m^2 areal

lad os sige 5 cm grus =>
0,6m^2*0,05m=0,036m^3

load os antage at gruset vejer 1800kg/m^3 =>
0,036m^3*1800kg/m^3=65kg

Du kan selv ændre på tykkelsen af bundlaget.

> [...]
> Jeg skal have sydamerikanske dværgcichlider, og læste et sted at de
> foretrækker mørkt bundlag, men jeg er naturligvis ikke så vild med at

Jeg mindes at have set billeder af et discus akvarie med lyst sand, og det
så godt ud, har dog ingen erfaringer, da jeg selv er til Tanganyika
cichlider, hvor lyst sand/grus er en "selvfølge".

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : tarzan

Dato : 11-07-03 20:33

> 1,2m*0,5m=0,6m^2 areal
>
> lad os sige 5 cm grus =>
> 0,6m^2*0,05m=0,036m^3
>
> load os antage at gruset vejer 1800kg/m^3 =>
> 0,036m^3*1800kg/m^3=65kg

Mange tak for regnestykket! :)

Henrik Rask

Fra : HHJ

Dato : 15-07-03 23:23

Hvis du ser på billeder fra Amazonas vil du opdage, at sandet faktisk er
næsten helt hvidt!

Fra : Keyser Soze

Dato : 17-07-03 19:08

Det sand 1 - 1,5 mm som mange akvarieforhandlere har, passer fint
ifølge mine egne iagttagelser på stedet.

Keyser Soze

Fra : Carsten Gall

Dato : 17-07-03 21:46

Keyser Soze <michmormik@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:f4pdhvopol245ev702ponunhsj5gch4npc@4ax.com...
> Det sand 1 - 1,5 mm som mange akvarieforhandlere har, passer fint
> ifølge mine egne iagttagelser på stedet.
>
> Keyser Soze

Så er Keyseren på banenen igen!

Gider du ikke skrive et gerne stort indlæg om det natur reservat du
har besøgt i Amazonas??

Jeg skulle selv have været der oppe, men det gik i vasken, desværre.

Carsten