Strand på vestegnen og andre aktiviteter
Fra : Girlie

Dato : 11-07-03 09:35

Fra mandag og et par uger frem går min datter (4 år) på ferie fra
"børneren". Nu er vi jo så heldige at vejret bliver godt i næste uge, og jeg
har hende selv de første 4 dage (Mine forældre er kommet hjem fra deres
ferie og vil gerne have hende...*ssss*)
MEN dagene skal IKKE gå med cartoon network...der skal være ferie og
dertilhørende ferieaktiviteter, som ligger ud over det man normalt bare
ville lave en alm. lørdag...det er jo sommerferie

Jeg vil f.eks. gerne til stranden. Bor i Glostrup. Så..hvilken strand er den
bedste..helst med blødt sand og nogenlunde ren strandkant? Er det Ishøj
eller Brøndby eller skal jeg helt til vallensbæk...vi skal jo med det
offentlige...

Jeg vil også gerne lave lidt udflugt med hende, der varer mere end blot en
time...så vi skal ind til storbyen..evt. Rundetårn...er der for langt at gå
op?...

Andre ideer til sommerferieaktiviteter, der er hyggelige og sjove og som
ikke inkluderer 3 timer på en legeplads eller en tur i parken, der keder
hende efter en time (jeg kender jo min datter ?

Er der f.eks. et tivoli med aktiviteter til de helt små?

Fra : dkwM327

Dato : 11-07-03 10:53

"Girlie" skrev d. 11-07-03 09:35 dette indlæg :
> [...]
keder
> hende efter en time (jeg kender jo min datter ?
>
> Er der f.eks. et tivoli med aktiviteter til de helt små?

Jeg er så heldig at jeg meget let kan hjælpe dig.

Du snupper en Bus fra Glostrup station, f. eks. 500 S. ( Der er et par
stykker mere som du kan bruge, med afgang med max. 20 min. mellemrum.) -
De kører dig direkte til Brøndby Strand Station.
Her fra går du videre ad Brøndbyvester Boulevard - ( Det er den du kørte
på fra Park Alle ) - fortsætter lige ud over Gammel Køge Landevej ad
Strandporten, stadig lige ud ad grusstien over en bro som fører over en
lille sø hvor der er en masse svaner til venstre for dig, så tag gerne
lidt gammelt brød med, så i kan fodre dem fra parkeringspladsen lige før
stien starter. - Når i er færdige med svanerne, og evt. har købt lidt
frisk frugt ved en frugtsælger som periodisk står på p-pladsen,
fortsætter i ad stien, så kommer i også til et ishus og toiletter til
venstre for stien, men ellers fortsætter i stadig lige ud, op gennem
klitterne og ud i vandet.
Gåturen er ialt på ca. 850 m.
Her finder i den fineste sandstrand, en masse mennesker og dejlig rent
badevand, og strandbreden strækker sig ca. fra brøndby havn til
Vallensbæk havn - og så fortsætter den på den anden side helt ned til
Hundige havn.
Du kan også vælge at tage til Vallensbæk, Ishøj eller Hundige, men det
er lidt mere besværligt - memer jeg - og strandene er lige gode, da det
er samme vand, sand og mennesker.

Rigtig god fornøjelse, og fortæl det til alle du kender.

De bedste hilsner
Steen

http://www.kandu.dk/

Fra : Girlie

Dato : 11-07-03 12:45

"dkwM327" <dkwM327.news@
> [...]
> er samme vand, sand og mennesker.
>
> Rigtig god fornøjelse, og fortæl det til alle du kender.

Tak
Er der er en bus, der kører tættere på stranden?

Fra : Michael Salomonsen

Dato : 11-07-03 14:00

"Girlie" <girlie@hotmail.com> wrote in message

> Tak
> Er der er en bus, der kører tættere på stranden?

Det er godt nok Ishøj Strand, men 300S fra Glostrup til Ishøj st, og derfra
128 til Arken (ligger ved Ishøj Strand)

-Michael

Fra : Mads Rasmussen

Dato : 11-07-03 13:49

> Jeg vil også gerne lave lidt udflugt med hende, der varer mere end blot en
> time...så vi skal ind til storbyen..evt. Rundetårn...er der for langt at gå
> op?...

Google er din ven

Se http://www.rundetaarn.dk/dansk/facts_om_rundetaarn.htm

Der er 85,5 meter at gå indvendigt i tårnet, om det er for langt afgør
du selv

Mads

Fra : Maite

Dato : 11-07-03 17:07

Rundetårn er en oplevelse i sig selv i den alder, men det kommer jo an på
hvor eventyrlysten hun er, om hun synes det er spændende at gå hele vejen
op. Det kan jo godt være hårdt for sådan nogle små ben, og det ville da være
kedeligt at stoppe halvvejs!

Maite

Fra : Mads Rasmussen

Dato : 11-07-03 18:00

> [...]
> op. Det kan jo godt være hårdt for sådan nogle små ben, og det ville da være

Det er rigtigt, Jeg kan selv huske at der var langt op da Jeg var barn.

Det er godt at have en voksen med hvis man skulle blive træt.

Det er sjovt nok ikke noget problem at komme ned igen

Mads

Fra : Charlotte

Dato : 12-07-03 00:10

On 11/07/03 14:48, in article bembm9$hgd$1@newsreader.mailgate.org, "Mads
Rasmussen" <mads@opencs.com.br.spamfilter> wrote:

> [...]
>
> Se http://www.rundetaarn.dk/dansk/facts_om_rundetaarn.htm
>
> Der er 85,5 meter at gå indvendigt i tårnet, om det er for langt afgør

Hej Girlie.

Jeg har for nylig været med min søns børnehave I Rundetårn.

De to-årige klarede turen fint

Charlotte

Fra : Charlotte

Dato : 12-07-03 00:06

On 11/07/03 10:35, in article
3f0e76c6$0$13263$edfadb0f@dread15.news.tele.dk, "Girlie"
<girlie@hotmail.com> wrote:

> [...]
> hende efter en time (jeg kender jo min datter ?
>
> Er der f.eks. et tivoli med aktiviteter til de helt små?

Vestbadet er genialt

Ligger I Nørrekær, Rødovre.
Der kører vistnok bus fra Glostrup lige til døren.
(Se www.rejseplanen.dk)

Se også: www.sjovmedboern.dk
Og www.aok.dk - "for børn"

Der er gratis teater for børnehavebørn I Kongens have.

Bus fra Glostrup kører også til Brøndbyskoven, hvor det er fedt at spise
medbragt mad.

Håber I får nogle skønne dage sammen

Kærlige tanker

Charlotte