Eliminator AfterShock GamePad kallibrering~
Fra : kim

Dato : 10-07-03 22:40

Jeg har købt et Eliminator AfterShock GamePad , hentet en XP
driver GRAVIS XPERIENCE 4.5 ( Xp4.5_FTP ) på deres side
http://www.gravis.com/support/sup_1037.html#pcsoftware
problemet er nu at få det kallibreret/indstillet...

Jeg er først gået ind i Kontrolpanel - Gamecontrollers - hvor
jeg kan se at Eliminator AfterShock GamePad fint ligger,
men ligesom et Joystik er der ikke nogle options der hedder
" kallibrering " ?

Så kan jeg trykke " Launch Control Panel " men hvordan
kallibrering man et GamePad ?

Der står intet om kallibrering i intrukstionsbogen eller på
deres hjemmeside, så vidt jeg kan se ?

Jeg har mange gange kallibreret et Joystik, men her er jeg på bar bund :(

Mvh Kim

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-07-03 01:14

kim wrote:
> [...]
> deres hjemmeside, så vidt jeg kan se ?
>
> Jeg har mange gange kallibreret et Joystik, men her er jeg på bar

Man kan i sagens natur ikke kalibrere et digitalt joystick/gamepad.
Hvad angår den analoge del, prøv at kigge i properties/egenskaber under
"test" for at se om de analoge akser "står i midten" som de skal. Hvis
de gør det, så er alt i orden. Ellers er der fanebladet "settings",
hvorunder du kan kalibrere de analoge sticks.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : kim

Dato : 11-07-03 08:35

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev
> Man kan i sagens natur ikke kalibrere et digitalt joystick/gamepad.

Okay.

> Hvad angår den analoge del, prøv at kigge i properties/egenskaber under
> "test" for at se om de analoge akser "står i midten" som de skal. Hvis
> de gør det, så er alt i orden.

Det gør 2 af dem ikke...
Der sidder + lidt ved siden af midten

> Ellers er der fanebladet "settings",
> hvorunder du kan kalibrere de analoge sticks.

Nope, der er ikke en option der hedder "settings", inde
i Kontrolpanel - Gamecontrollers -"Installed Gamecontrollers" hvor
jeg markerer "Eliminator AfterShock GamePad " og derefter
trykker på "properties"...
Der er 2 (3) options:
1. Test/Configuer, hvor jeg kan se at de ikke sidder præcist i midten,
og de 3 + bevæger sig ved brug GamePadet's knapper.
2. Info/Diagnostics, hvor der er en ekstra option(3): Launch Control Panel,
som er kontrolpanelet til gamepad'et.
Og Iflg. Gravis skulle man kunne kallibrere inde via Kontrolpanel
og ikke GamePad'ets Control Panel, for der inde er der heller ikke nogle
options der hedder Kallibriring eller lign.
http://gravis.custhelp.com/cgi-bin/gravis.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=cuDZzWNg&p_lva=&p_faqid=91&p_created=991253592&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTI1JnBfc2VhcmNoX3RleHQ9c2V0dGluZ3MmcF9zZWFyY2hfdHlwZT0zJnBfc29ydF9ieT1kZmx0JnBfcGFnZT0x&p_li=
Kan I hjælpe ?
Mvh Kim

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-07-03 12:51

kim wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev
>
> Okay.

> Det gør 2 af dem ikke...
> Der sidder + lidt ved siden af midten

Det er de analoge, ikke?

> [...]
> 1. Test/Configuer, hvor jeg kan se at de ikke sidder præcist i midten,
> og de 3 + bevæger sig ved brug GamePadet's knapper.

Hvad kan man gøre under "configure"?

> 2. Info/Diagnostics, hvor der er en ekstra option(3): Launch Control
> Panel,
> som er kontrolpanelet til gamepad'et.

Der må da være et eller andet du overser?!
Hvad kan det der kontrolpanel så?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : kim

Dato : 11-07-03 16:11

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev

> Det er de analoge, ikke?

Aner det ikke, jeg er helt ny med GamePads.
Her er et billed af det:
http://www.joy-stick.net/reviews/gamepads/aftershock.htm
Det er de 2 store sorte runde længst fremme, samt den til venstre store
runde.
I instruktionsbogen hedder de foreste " Dual Proportional D-pads" og
den anden til venstre " Digital D-pad" så den må være jo Digital.

> Hvad kan man gøre under "configure"?

"Test/Configuer" er en og kun en knap man kan klikke på.
Der står så:
Selected Device
VID_047DPID_4006:Gravis Eliminator AfterShock
Joystik ID: 1
Så er der et billed af selve gamepaden hvor der er en rødlig lysende prik i
de 3 støste runde knapper. Denne rødlig lysende prik bevæger sig så hvis
rør knappen på gamepadden, men når jeg ikke rør dem, sidder disse
rødlige lysende prikker ikke præcist i midten..
Ellers er der kun forneden: OK - Annuler - Anvend

> Der må da være et eller andet du overser?!

Det tror jeg også.

> Hvad kan det der kontrolpanel så?

Når jeg læser i instruktionsbogen fatter jeg ikke en skid, alt er
på engelsk, men det er jo også første gang jeg har en gamepad.
Der er selvfølgelig masser af indstillingsmuligheder men hvis jeg
ikke ved hvad jeg laver, er jeg ikke typen der bare klikker på
en masse options uden at forstå hvad man gør, så man risikere
at lave mere ged i den. Kender du eller andre til Gravis Kontrolpanel ?

Mvh Kim

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-07-03 17:26

kim wrote:
> [...]
> I instruktionsbogen hedder de foreste " Dual Proportional D-pads" og
> den anden til venstre " Digital D-pad" så den må være jo Digital.

De to forreste er analoge - D-pad'en er digital. Groft forenklet kan du
skelne mellem analog og digital ved at den digitale del er "enten-eller"
og de analoge sticks giver "fri bevægelighed". "Proportional D-pads" er
totalt selvmodsigende, idet digital kontrol i princippet kke kan være
proportionel!

> [...]
> sidder disse
> rødlige lysende prikker ikke præcist i midten..

Det skal de

> [...]
> en masse options uden at forstå hvad man gør, så man risikere
> at lave mere ged i den. Kender du eller andre til Gravis Kontrolpanel

Du kommer nok til at eksperimentere lidt. Hvis du fucker det hele op kan
du altid afinstallere gamepad'en og starte forfra - husk først tager du
USB stikket ud, så vælger du fjern eller remove i kontrolpanelet, og til
sidst går du i tilføj/fjern programmer og afinstallerer driveren.

Men mon ikke der er en "reset to default" (genetabler
standard-opsætning) funktion i driverens kontrolpanel?

Held & lykke

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : kim

Dato : 11-07-03 19:36

> [...]
> og de analoge sticks giver "fri bevægelighed". "Proportional D-pads" er
> totalt selvmodsigende, idet digital kontrol i princippet kke kan være

Okay.

> Det skal de

Skal de ikke sidde præcist i midten ?

> Du kommer nok til at eksperimentere lidt.

yea..

> [...]
> USB stikket ud, så vælger du fjern eller remove i kontrolpanelet, og til
> sidst går du i tilføj/fjern programmer og afinstallerer driveren.

Tak for oplysningen det viste jeg godt i forvejen...

> Men mon ikke der er en "reset to default" (genetabler
> standard-opsætning) funktion i driverens kontrolpanel?

Jo, jeg har allerede brugt den nogle gange

> Held & lykke

Tak.

Mvh Kim

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-07-03 01:04

kim wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev

Snip

> Skal de ikke sidde præcist i midten ?

LMAO jo, det er jo det jeg siger

Håber du får det til at virke, måske lærer du også lidt mere engelsk
undervejs, det er jo altid noget. Frem med ordbogen!

Good luck

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?