Vice City XP help
Fra : keldorff

Dato : 10-07-03 21:56

Dette fantastiske spil, vil kun starte op på min XP PC ca. hver 10. gang.
Hvad sker der?

AMD
GeForce Ti4200

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-07-03 01:10

keldorff wrote:
> Dette fantastiske spil, vil kun starte op på min XP PC ca. hver 10.
> gang. Hvad sker der?
>
> AMD
> GeForce Ti4200

Min bil vil ikke starte. Hvad sker der?

Hjul
Rat

Forstår du hentydningen?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : keldorff

Dato : 11-07-03 07:03

måske. Jeg prøver at spørge på en anden måde. Er der nogen i gruppen der har
været ude for det samme og måske endda løst problemet. Hvis ja, hvad gjorde
I?

Kan du bedre forstå det nu? Jeg troede det stod implicit, så alle kunne
regne ud hvad jeg mente.

RK

Fra : S. Sørensen

Dato : 11-07-03 11:29

"keldorff" <keldorff@oncable.dk> wrote in message
> [...]
gjorde
> I?
>
> Kan du bedre forstå det nu? Jeg troede det stod implicit, så alle kunne

Jeg tror nu nærmere det Sune forsøgte at vise dig, var at din mængde af
informationer er noget mangelfuld.
Du har gives os følgende informationer

AMD
GeForce Ti4200

og så fortæller du i dit indlæg at du kører windows XP... men har du
opdateret den?
Men hvilken AMD er det? En k6-233 eller en XP2000?
Hvilke drivere kører du med til dit grafikkort?
Hvad for et lydkort har du?
Hvilke drivere bruger du til det?
Bundkort?
Andet addon udstyr?

Kan du følge tankegangen nu?

Steinbjørn

Fra : keldorff

Dato : 11-07-03 11:48

oki

Win xp Pro dk
amd 1700+
512 SDRam
Geforce Ti4200 64mb
(skod) SB128 lyd
Asus A7V 133 Raid bundkort

Alle opdateringer er hentet til XP incl. nyeste drivere til Geforce kortet.

Spillet vil for det meste gerne starte op hvis computeren har stået slukket
hele natten, dvs. den er helt kold. Men det kan da ikke have nogen
indvirkning på opstarten af et specialet spil, når de andre spil fungerer
fint. Det må da være et tilfælde.....

"S. Sørensen" <steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:3f0e92f3$0$97207$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-07-03 12:46

keldorff wrote:
> [...]
> nogen indvirkning på opstarten af et specialet spil, når de andre
> spil fungerer fint. Det må da være et tilfælde.....

Overclocker du grafikkortet eller CPU'en? Hvis ja, så prøv at lade være
for en periode og se om problemet går over.
Det der A7V, bruger det ikke VIA chipset? Hvis ja, har du de nyeste
4-in-1 drivere?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : keldorff

Dato : 11-07-03 15:29

jeg overclocker ikke og en installation af VIAs nyeste 4in1 drivere hjalp
desværre ikke.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-07-03 16:29

keldorff wrote:
> jeg overclocker ikke og en installation af VIAs nyeste 4in1 drivere
> hjalp desværre ikke.

Jeg aner ikke hvad det kan være, det er et mærkeligt problem du har der.
Her er et par ting du kan prøve i BIOS:
Check efter at AGP Aperture er sat til 1/3 af din samlede mængde RAM,
dog højst 128MB, at Primary VGA er sat til AGP og at AGPx8 er slået til.
Hvis det ikke hjælper, så prøv at geninstallere DirectX 9 og GTA3

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 12-07-03 02:24

"keldorff" <keldorff@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Dette fantastiske spil, vil kun starte op på min XP PC ca. hver 10. gang.
> Hvad sker der?

Jeg kan kun køre GTA3 vice hvis jeg rebooter umiddelbart inden jeg skal
spille.

Du nævner at gta vc kører bedst når PC'en er kold, kan det skyldes at det i
virkeligheden drejer sig om at din PC skal rebootes inden det virker?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-07-03 09:29

Thomas Wesley Hinton wrote:
> [...]
>
> Du nævner at gta vc kører bedst når PC'en er kold, kan det skyldes at det i
> virkeligheden drejer sig om at din PC skal rebootes inden det virker?

Om der evt. kører antivirus, firewall, fildelingstjenester,
ICQ/MSN/NetMeeting eller andet i baggrunden. Har du tjekket i
taskmanager om der er nogle programmer der ligger og sluger RAM?
Starter gta-vc.exe overhovedet op (altså optræder den i taskmanager)?

Har du prøvet med en No-CD patch?

Har du flere partitioner på din disk?
Ifølge Take2 skal GTAVC installeres på bootpartitionen for at virke
http://www.take2games.com/index.php?p=support&id=1491&product=156,3,Grand%20Theft%20Auto:%20Vice%20City,PC,Rockstar_Games,gtavc§ion=issues

/Robert

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 12-07-03 12:19

Thomas Wesley Hinton,

> Ifølge Take2 skal GTAVC installeres på bootpartitionen for at virke

Det kan ikke helt passe for jeg har installeret Vice City på et drev, der
ikke fungere som bootpartition.

Måske det oftest ikke vil virke, hvis man ikke har spillet installeret på
sin bootpartition, men jeg oplever ingen problemer.

/Glenn

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-07-03 15:57

Glenn Rasmussen wrote:
> Thomas Wesley Hinton,

> Det kan ikke helt passe for jeg har installeret Vice City på et drev, der
> ikke fungere som bootpartition.

Det samme har jeg (faktisk en anden fysisk disk). Men ikke desto mindre
mener Take2 det er uhensigtsmæssigt.

> Måske det oftest ikke vil virke, hvis man ikke har spillet installeret på
> sin bootpartition, men jeg oplever ingen problemer.

Det er vel et forsøg værd hvis intet andet virker.

/Robert

Fra : keldorff

Dato : 12-07-03 19:43

Tak for forslagnene drenge, dem prøver jeg lige....

Fra : keldorff

Dato : 13-07-03 20:51

intet virker.................