suk: savner email-> sms
Fra : Betahelix

Dato : 10-07-03 21:09

Det var tider da man kunne få en sms når man fik en email.......

det var tider dengang......

Fra : Michael Jensen

Dato : 10-07-03 22:21

"Betahelix" <rkarmark@(no spam)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det var tider da man kunne få en sms når man fik en email.......
>
> det var tider dengang......

Jeg kan kun give dig ret! Det er møg ærgeligt at der er blevet lukket for
denne tjeneste.

Michael Jensen

Slet "fjerndette" ved henvendelse på e-mail

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 10-07-03 22:47

Michael Jensen wrote:
> Jeg kan kun give dig ret! Det er møg ærgeligt at der er blevet lukket
> for denne tjeneste.

Helt lukket er der jo ikke. TDC's Besked-Robot virker som regel fint
og kan sende til alle mobiltelefoner uanset udbyder.
Det kræver dog et TDC mobilabonnement eller TDC fastnet med Beskedsvar
at oprette Besked-Robot.
Køb evt. et TDC taletidskort og opret Besked-Robot på det og
sæt det til at videresende emails til dit almindeligt mobilabonnement.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : MJ

Dato : 11-07-03 11:35

On Thu, 10 Jul 2003 23:47:17 +0200, Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx> wrote:

> Helt lukket er der jo ikke. TDC's Besked-Robot virker som regel fint
> og kan sende til alle mobiltelefoner uanset udbyder.

Bruger selv beskedrobot, og det fint og hurtigt.

--
MJ

Fra : Fischer

Dato : 15-07-03 07:28

> Køb evt. et TDC taletidskort og opret Besked-Robot på det og
> sæt det til at videresende emails til dit almindeligt mobilabonnement.

Det er den løsning jeg bruger.
Har et ekstra TDC mobiltid-nummer med besked-robot og sender E-mails videre
til mit Telmore nummer.
Det kører bare - og især hvor jeg lige har været i udlandet, er det rart at
få disse SMS, så man ved hvornår man skal starte den bærbare op og hente
sine mails.

*Fischer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-07-03 05:32

Michael Jensen skrev Torsdag den 10. juli 2003 23:20 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Jeg kan kun give dig ret! Det er møg ærgeligt at der er blevet lukket
> for denne tjeneste.

Hvor meget savner i det?
Jeg savner det så meget at jeg skal have købt mig et datakabel, og så
sætter jeg min gamle tlf. til at sende SMS til mig når jeg har
modtaget en e-mail. Jeg regner med at jeg med noget procmail kan få
automatiseret hvor mange SMS der er sendt til hvem, og hvis jeg får
det til at virke, så kan i godt få lov til at betale jer for at få en
SMS når i har fået en mail, ved at sende en e-mail til en specieal
e-mail adr. som så sendes ud som SMS og mailen derefter slettes igen.
Vi i give 30 øre for hver modtages SMS incl. SPAM, det må i selv sotere
fra.

Ivar Madsen

Fra : Thorbjørn

Dato : 10-07-03 23:05

Betahelix skrev:
> Det var tider da man kunne få en sms når man fik en email.......
>
> det var tider dengang......

Det fungerer nu stadig hos Orange. Jeg videresender automatisk min mail til
den Orange-mailadresse, som hører til mit mobilabonnement. Min Orange-mail
har jeg sat op til at sms'e mig emnet og afsender når der kommer mail.

-Thorbjørn

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 10-07-03 23:36

Thorbjørn wrote:
> [...]
> mail til den Orange-mailadresse, som hører til mit mobilabonnement.
> Min Orange-mail har jeg sat op til at sms'e mig emnet og afsender når

Orange har lukket for SMS-notifikation fra Wannadoo email-konti
her den 7/7. Jeg ved ikke om det også gælder andre former for
konto hos Orange.
Tlsyneladende virker det dog stadig på de gratis email-adresser
på myorange.dk omend der kommer alt for meget overflødig tekst med.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : TommyV

Dato : 12-07-03 11:21

Det fungerer skam også fint med Telia

/Tommy

Fra : Niels Præstegaard

Dato : 12-07-03 09:44

> Det var tider da man kunne få en sms når man fik en email.......
>
> det var tider dengang......

Forstår ikke hvorfor det er så vigtigt med en sms. Er det fordi man så bare
ved at man har fået en mail eller er det fordi man så skal skynde sig at
finde en pc og få logget på kontoen, så man kan læse mail?

Ligemeget hvad, er det smarteste da at få en tlf. med pop3-klient og et
gprs-abn. På en T68i fx. kan man bede tlf. om at tjekke for ny post hver
halve time og det gør den så helt automatisk. Vil man så læse mailen, kan
man gøre dette også.
Det synes jeg er topmeget smartere end mail -> sms.

--
e/gards

Niels
- sender du direkte til mig, så tjek lige mailadressen før du trykker send

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-07-03 21:37

Niels Præstegaard skrev Lørdag den 12. juli 2003 10:43 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> så bare ved at man har fået en mail eller er det fordi man så skal
> skynde sig at finde en pc og få logget på kontoen, så man kan læse

Det er fordi du ikke har set lyset, og regningen,,,

> [...]
> læse mailen, kan man gøre dette også.
> Det synes jeg er topmeget smartere end mail -> sms.

Jeg har en tlf. med mailklient, og GPRS, men det koster penge at have
den til at chekke f.eks. hver halve time døgnet rundt, hvis man fik en
SMS når man havde en ny mail, så slap man for at betale for at
telefonen selv chekker 24 gange i døgnet (eller hvor ofte man sætter
den til)

Ivar Madsen

Fra : Niels Præstegaard

Dato : 14-07-03 18:59

> Det er fordi du ikke har set lyset, og regningen,,,

Det var også umiddelbart den eneste grund til det, men hvis mailsene ikke er
vigtige nok til at give 50,-/mdr. synes jeg det er lidt noget lir.
Hvis et selskab skal gøre dig en tjeneste, hvad gør du så til gengæld. Det
er jo lidt det det kommer an på. Hvis folk vil købe tlf. til en krone, så er
der jo nogen der skal betale de sidste penge som telefonen koster. Det er
branchen selv der har skudt sig i foden med at køre så hårdt på telefonernes
pris, men derfor synes jeg stadig det er træls at GPRS skal koste kassen,
fordi der skal sælges entrytelefoner til foræringspris.

Men det er jo blot min mening.

/Niels

Fra : Fischer

Dato : 15-07-03 07:28

> [...]
> ved at man har fået en mail eller er det fordi man så skal skynde sig at
> finde en pc og få logget på kontoen, så man kan læse mail?

Nej, lige det omvendte.
Jeg har lige været udenlands, og så kan man følge med i hvilke E-mails man
får, og hvornår det er nødvendigt at hente sine mails. Så er man fri for at
gøre det, før der er noget vigtigt (eller spændende).

> [...]
> man gøre dette også.
> Det synes jeg er topmeget smartere end mail -> sms.

Ja, hvis man har en mobil med E-mail klient.
Og når der kommer betaling (abonnement) på GPRS, så synes jeg ikke det er så
topsmart længere.

*Fischer