Nokia 3410 - navne kun på 15 karakterer?
Fra : Jakob Munck

Dato : 10-07-03 17:12

Jeg har en Nokia 3410, hvor jeg skriver venners telefonumre ind. Men det
undrer mig meget, at et navn i telefonlisten ikke kan have mere end 15
karakterer. Temmelig mange danske navne har mere end 15 karakterer, og da
der er god plads på displayet i linien nedenunder til at vise flere
bogstaver, undrer det mig at der er denne grænse. Hvis jeg bare kunne skrive
navnene på 2 linier under hinanden, men det vil telefonen tilsyneladende
ikke acceptere.

Er det på samme måde i andre mobiltelefoner, gør jeg noget forkert, eller er
det bare fordi der er tale om en teknologisk forældet model?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Christian Poulsen

Dato : 10-07-03 17:29

> det bare fordi der er tale om en teknologisk forældet model?

Nok nærmere det pågældende SIM-kort i telefonen. Men I kunne jo evt.
bruge den interne hukommelse i telefonen. Så burde I have plads til
flere tegn.

Fra : Jakob Munck

Dato : 10-07-03 18:29

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote in message

> Nok nærmere det pågældende SIM-kort i telefonen. Men I kunne jo evt.
> bruge den interne hukommelse i telefonen. Så burde I have plads til
> flere tegn.

Tak for svaret. Men hvordan indstiller man telefonen (Nokia 3410) til at
bruge den interne hukommelse i stedet for SIM-kortet?

v.h.
Jakob

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-07-03 22:19

Jakob Munck wrote:
> hvordan indstiller man telefonen (Nokia 3410) til
> at bruge den interne hukommelse i stedet for SIM-kortet?

På min 3510 er det under Telefonbog -> Indstillinger.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jakob Munck

Dato : 11-07-03 06:36

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> wrote in message

> På min 3510 er det under Telefonbog -> Indstillinger.

Hvad hedder menupunktet?

v.h.
Jakob

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 11-07-03 10:20

"Jakob Munck" wrote in message
> Hvad hedder menupunktet?

Har du ikke en brugsforvirring??

Men på min 6610 er det under Navne->Indstillinger->Hukommelse i
brug->Telefon (evt. både Telefon og SIM)

Du kan så også flytte alle numrene fra SIM kortet over i telefonens
hukommelse, sådan at de alle kan rettes til at fylde mere.... Det gøres
under Navne->Kopiér->Fra SIM-kort til Telefon->Kopiér alt. Så kan du altid
tage stilling til om du også vil have dem liggende på sim-kortet
samtidig....

Hygge...
Daniel

Fra : Jakob Munck

Dato : 11-07-03 19:16

> [...]
> under Navne->Kopiér->Fra SIM-kort til Telefon->Kopiér alt. Så kan du altid
> tage stilling til om du også vil have dem liggende på sim-kortet

Menustrukturen er nogenlunde den samme på Nokia 3410, men jeg må konstatere,
at uanset hvor man gemmer navnene, er der kun 14 karakterer at skrive med,
og det er for lidt. Jeg gik i en Orange butik og spurgte ekspedienten om det
kunne gøres anderledes, og efter at have eksperimenteret et stykke tid,
sagde han, at det kunne det ikke.

Men alligevel, tak for hjælpen!

v.h.
Jakob

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-07-03 11:20

Jakob Munck wrote:

> Hvad hedder menupunktet?

Det er meget indlysende på min mobil "Hukommelse i brug"
og deri kan jeg vælge "Telefon og SIM", "Telefon" og "SIM-kort".

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Maze

Dato : 12-07-03 12:34

Jakob Munck wrote:
> Tak for svaret. Men hvordan indstiller man telefonen (Nokia 3410) til at
> bruge den interne hukommelse i stedet for SIM-kortet?

Det gør man ikke. Der er ikke intern hukommelse til telefonbogen på en
3410. Du må lære at leve med de tegn, der kan være på SIM kortet eller
købe dig en ny telefon, med hukommelse til telefonbog i.

--
/Maze
"Of all the things I've lost, I miss my brain the most" Ozzy Osbourne

P.S.: Hvis du vil sende en mail, så fjern triple-x..

Fra : Christian Poulsen

Dato : 12-07-03 16:51

> Det gør man ikke. Der er ikke intern hukommelse til telefonbogen på en

Det er der nu:

Memory Functions:
Phonebook: 200 names internal phonebook, up to 250 memory locations in SIM
card (the actual number of memory locations in the SIM is SIM specific).