Skærme
Fijala 3554
Anbefalinger modtages til skærmkøb. (TFT)
Fra : Chip

Dato : 10-07-03 14:54

Hej gruppe.

Jeg står overfor at skulle købe en ny skærm (Min "gamle" Samsung 900NF
ligger i respirator og kaster blod op).

Jeg har kigget meget på TFT skærme da jeg syntes de fleste er "lækre".

Men jeg mangler nogle der kan give mig købs informationen til den "perfekte"
TFT 17 tommer op til 5000 Kr.

Den skal have DVI ingang
Man skal kunne spille på den (16 ms responsetid ville være rart)
God kontrast.
Gerne uden højtalere (har set at Acers AL732 har det desværre men hvis
skærmen er "nice" tager jeg den gerne med).

Jeg har kigget på Acers AL732 men også på LG L1710B.
Hvis det nu stod imellem disse to .. hvilken skal man så gå i klørene på ?
Eller skal jeg kigge i en anden retning ?
Hvor gode er de til at game på med de 16 ms response tid ?
Og hvordan er "defekt pixel politikken" for Acer og LG ?

Venlig Hilsen
Chip

Fra : Michael Kristensen

Dato : 10-07-03 16:16

> Jeg har kigget på Acers AL732 men også på LG L1710B.
> Hvis det nu stod imellem disse to .. hvilken skal man så gå i klørene på ?

Mener de bruger samme panel ligesom en 17" fladskærm fra MAG med 16 ms. Så
det er designet og finissen, der er forskellen.

> Og hvordan er "defekt pixel politikken" for Acer og LG ?

Køb per webbutik og få den leveret med posten. Så har du 14 dages fuld
returret selvom du har haft tingene i brug.
Jeg bestilte en acer 732 og en Mag skærm samtidig for sammenligning. Men da
Mag har en grøn pixel fejl var sammenligningen hurtig ovre. Kørte den
"defekte" Mag skærm til forhandel (ligger 6 km fra mig) og fik pengene retur
(-portoen).