8RDA+ og samsung ram....
Fra : Martin Petersen

Dato : 10-07-03 13:54

Jeg har lige returneret 2 * samsung PC2700 (M368L6423DTL-CB3) til shg
fordi memtest86 meldte fejl på begge klodser. Har så lige fået det svar
at rammene er fejlfrie og vil blive sendt tilbage med en regning på et
testgebyr. Hmmm.... Jeg ringer så til shg, og snakker med en supporter.
Han fortæller mig at samsung ram ikke er kompatibelt med nforce2
chipsættet, hvilket jeg synes er underligt da min anden maskine kører
fint med 2 * 512 mb af det samme ram og bundkort! Så giver han mig den
mulighed at sende det tilbage igen og få det byttet til Danelec, da det
åbenbart var bedre?? Indtil videre har det altså kostet mig forsendelse
af det "defekte" ram til dem + forsendelse og testgebyr tilbage til mig
igen. Nu vil han så have mig til at betale 2 * forsendelse mere for at
få Danelec ram. Vorherre til hest!

Er der nogen der har hørt om inkompatibilitet i forbindelse med Epox
8RDA+ og Samsung ram (M368L6423DTL-CB3)?

--
Martin Petersen

Fjern "FJERN" ved privat svar...

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 10-07-03 15:11

Nu orker jeg ikke lige at se hvilket nummer der står på mine Samsung pc2700
ram,men jeg har ingen inkompatibilitets problemer.
Dog er mine 2x256,med det skulle vel ikke betyde noget.
Men at de ikke skulle være kompatible med Nf2 kort, er da vist noget vrøvl
fra supporterens side.

//Henrik

Fra : Michael Castensen

Dato : 10-07-03 15:27

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af det "defekte" ram til dem + forsendelse og testgebyr tilbage til mig
> igen. Nu vil han så have mig til at betale 2 * forsendelse mere for at

Du skal være opmærksom på, at fejl i et program som Memtest86 godt kan
skyldes fejl på motherboard og/eller CPU. Det behøver ikke at være RAM
modulerne, som er defekte.
Har du prøvet at teste de mistænkelige RAM moduler i din anden maskine?

> Er der nogen der har hørt om inkompatibilitet i forbindelse med Epox
> 8RDA+ og Samsung ram (M368L6423DTL-CB3)?

Det har jeg ikke hørt om.

---

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-07-03 15:32

On Thu, 10 Jul 2003 14:53:53 +0200, Martin Petersen wrote:

> Jeg har lige returneret 2 * samsung PC2700 (M368L6423DTL-CB3) til shg
> fordi memtest86 meldte fejl på begge klodser.

Hmm... ja, Memtest86 _kan_ vel godt tage fejl. Måske kan det skyldes en
forkert opsætning i BIOS? Prøv at bruge opsætningen "by SPD".

> [...]
> chipsættet, hvilket jeg synes er underligt da min anden maskine kører
> fint med 2 * 512 mb af det samme ram og bundkort!

Min maskine (RDA+ / Samsung pc3200 2x256 MB (M368L3223DTM-CC4)) kører fint.
De dele er også købt hos SHG.

Desuden er det da for dårligt at de ikke skriver på deres side, hvis de ved
at Samsung RAM og nForce2 chipset ikke spiller sammen.

> [...]
> af det "defekte" ram til dem + forsendelse og testgebyr tilbage til mig
> igen. Nu vil han så have mig til at betale 2 * forsendelse mere for at

Okay... de kører efter reglerne, men jeg kan godt se at i din situation
ville det være rart med lidt udviddet kundeservice.

Hvilken BIOS version har du? Hvis du har en gammel kan det være at en nyere
version kan hjælpe på problemet.

http://shg.dk/faq/faq1/sepost.asp?n=42&Post=235

--
Lars

Fra : MicJen

Dato : 10-07-03 17:52

Hej!

Har 2 * 256 samsung PC 2700 (de der 6ns - 1. parts). Kører upåklageligt.
Selv ved overclocking til 195Mhz ved default Volt. Mit 8RDA+ har en BIOS der
hedder 29-01-03, men der er kommet en 3-4 nyere.

Inkompabilitetsproblemer har jeg dog heller ikke hørt om. Søg evt. på google
ang. det.

Har du evt prøvet et andet program til at teste rammene med?

Held og lykke med det.

Mvh
Michael