Siemens SL55 -> Sende/modtage MMS via TDC
Fra : Trine K. Petersen [8~

Dato : 10-07-03 13:06

Hejsa

Er der nogen der kan hjælpe mig med at sætte min SL55 op til at kunne sende
samt modtage billedbeskeder. TDC har ikke nogen guide til det endnu, og jeg
har prøvet den guide der er til S55. Men det virker endnu ikke.

Før havde jeg en Nokia 6610, og der sendte og modtog jeg lystigt MMS'er
Denne her SL55 er nok endnu for ny, til at TDC kan guide mig, tjaaah da jeg
ringede, sagde de: "Det er Siemens du skal snakke med om det, da det er
deres sag..." Jeg ringede til Siemens, og de lå flade af grin over, at TDC
henviste mig til dem. Tjah, jeg synes jo også det var dybt godnat, da det jo
er TDC der burde vide, hvilke indstillinger jeg skal pille ved.

Hjælp mig Plz!

Hilsen Trine K. Petersen

Fra : Helmut Lotti

Dato : 10-07-03 13:31

"Trine K. Petersen [8500]" <misskat@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> har prøvet den guide der er til S55. Men det virker endnu ikke.

Hej Trine!

MMS opsætningen til SL55 er den samme som S55!
Jeg har selv brugt TDC opsætning og den virkede fin for mig!
Både da mit nr var hos TDC og da det overgik til Telmore!

Bare følg vejledningen punkt for punkt!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : *Gavtyven*

Dato : 10-07-03 13:49

Det "burde" virke med indstillingene fra en S55 - Da det jo næsten kun er
Udsenet og Bedre skærm der er forskellen..... ik

Ps. Hvordan er batteri tiden på den ????
På min S55 skriver de ca 300 stby - Og Sl55 Ca 200 stby - Passer det ??

Fra : Trine K. Petersen [8~

Dato : 11-07-03 10:38

> Det "burde" virke med indstillingene fra en S55 - Da det jo næsten kun er
> Udsenet og Bedre skærm der er forskellen..... ik

Bedre skærm??? Hvilken af dem? Min SL55 har en ganske glimrende skærm, hvis
jeg samligner med den Nokia 6610 jeg havde før

> Ps. Hvordan er batteri tiden på den ????
> På min S55 skriver de ca 300 stby - Og Sl55 Ca 200 stby - Passer det ??

Batteriet holder måske ikke så lang tid, men den har kørt på samme opladning
i 4 dg. nu, og batteriet er lidt over halvt brugt. Og jeg har SMS'et
flittigt.

Fra : *gavtyven*

Dato : 13-07-03 13:10

> Bedre skærm??? Hvilken af dem? Min SL55 har en ganske glimrende skærm,
hvis
> jeg samligner med den Nokia 6610 jeg havde før

Det var også din SL jeg mente var bedre.
S = 256 punkter
SL = 4056 Punkter

Fra : Claus Andersen

Dato : 10-07-03 16:40

Hej
Jeg har selv en siemens S55 og har også haft problemer med at sætte den op
til MMS. Om SL55 og S55 har samme opsætning ved jeg ikke men her er hvad jeg
har gjort.
Jeg fandt ud af der var en mangel i den manuelle opsætningsvejledning på TDC
så her er den rigtige som virkede for mig:
Husk du skal være tilmeldt MMS GPRS osv.

Her kommer den så:
For at benytte MMS på Siemens S55 skal du lave en manuel opsætning af MMS på
din mobiltelefon, følg guiden her under:

Tryk "Menu"
Med joysticket vælges "Beskeder". Tryk på "Vælg"
Gå til "Besked-opsæt". og tryk på "Vælg"
Gå til "MMS" og tryk på "Vælg"
Stil cursoren på et tomt felt og tryk på "Indstillinger"

Feltet "Omdøb" "high lightes" med joysticket. Tryk på "Vælg"
Under "Navn" indtastes "Mobil MMS"
Når du har indtastet navnet trykkes på højrepil på joysticket og herefter på
"OK"
Tryk på "Indstill.". Gå til "Redigér indst." og tryk på "Vælg"
Med joysticket vælges "Udløbstid". Tryk på "Vælg"

Med joysticket vælges "Maksimalt". Tryk på "Aktivér"
Tryk én gang på joystickets venstrepil
Med joysticket vælges "Standardprio.". Tryk på "Vælg"
Tryk på "Redigér"
Med joysticket vælges "Normal". Tryk på "Vælg" og herefter på "OK"

Med joysticket vælges "Afspilningstid". Tryk på "Vælg"
Indtast f.eks. så der står "010.0" sekunder og tryk på "OK"
Med joysticket vælges "Modtagelse". Tryk på "Vælg"
Tryk på "Redigér"
Med joysticket vælges "Eget net aut.". Tryk på "Vælg" og herefter på "OK"

Med joysticket vælges "MMS relaysrv.". Tryk på "Vælg"
Indtast så strengen ser sådan ud http://192.168.241.114:8002 og tryk på "OK"
Med joysticket vælges "IP-indstillinger". Tryk på "Vælg"
Under IP-adresse indtast "194.182.251.015"
Med joysticket vælges "IP-port"

Under IP-port indtastes "9201" og tryk på "OK"
Med joysticket vælges "forb profil". Tryk på "Vælg"
Med joysticket vælges "MMS GPRS" og

Her er så tilføjelsen:

Tryk på "AKTIVER"

Tilføjelse slut

tryk på "Redigér"
Under Udbyder vælges igen "MMS GPRS". Tryk på "Indstillinger"
Med joysticket vælges "Redigér indst.". Tryk på "Vælg"

Følgende besked vises "Ændring kan påvirke programmet. Fortsæt". Tryk på
"Ja"
Med joysticket vælges "GPRS-data". Tryk på "Redigér"
Under feltet "APN" indtastes "mms"
Feltet under "Bruger" skal være tomt. Tøm eventuelt med "Slet"
Feltet under "Adgangskode" skal være tomt. Tøm eventuelt med "Slet"

Tryk nu på "Gem"
Tryk på "læg på" indtil du står i startbilledet

Dette virkede for mig og jeg håber det virker for dig.

Hilsen

Claus Andersen

Fra : *Gavtyven*

Dato : 11-07-03 07:06

Kanon beskrivelse

Det var også såden jeg gjorde.. og det virker.
Jeg havde først opsat den via TDM´side - virkede ikke - Jeg har Telmore og
opsatte den via deres side. Og nu virker ALT....
MMS - GPRS - WAP.

Fra : Trine K. Petersen [8~

Dato : 11-07-03 10:35

> [...]

> Tryk nu på "Gem"
> Tryk på "læg på" indtil du står i startbilledet

Tak det virkede til at sende én MMS, nu venter jeg spændt på, om jeg nu også
kan modtage
Ind til videre...tusind tak.

Trine

Fra : Helmut Lotti

Dato : 11-07-03 10:40

> [...]
> til MMS. Om SL55 og S55 har samme opsætning ved jeg ikke men her er hvad

S55 opsætningen virke på min SL55!

> Jeg fandt ud af der var en mangel i den manuelle opsætningsvejledning på
TDC
> så her er den rigtige som virkede for mig:

Jeg opleve ingen fejl i vejledning på TDC's side!
Jeg brugte S55 opsætningsvejledningen og fik MMS til at virke med det samme!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Helmut Lotti

Dato : 11-07-03 13:52

Hej Trine!

Jeg er også den lykkelige ejer af en SL55!

Jeg er bare lettere irriteret over, at når telefonen ringer eller modtager
en besked,
så starter tonen/melodien meget lavt og er ca 1-2 sekunder om at blive
skruet på til fuld volumen!
Jeg håber du forstå hvad jeg mener!

Har du i givet flad også oplevet?
Hvilken software version ligger i i din? (Tast *#06# og derefter "info")!
Jeg har version 07

Jeg har kontaket Siemens omkring dette og deres svar var, at sådan er det i
deres nye telefoner!

Det irriterer mig bare, at jeg ikke kan have en simpel BIP lyd ved
modtagelse af beskeder! Tonen er slut inden telefonen har nået at skrue op
for volumen!

Desuden for jeg en meddelelse på engelsk, hvis jeg trykker på en tast når
tastaturet er låst!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Trine K. Petersen [8~

Dato : 11-07-03 15:35

> Jeg er også den lykkelige ejer af en SL55!

Ja den rox

> [...]
> en besked,
> så starter tonen/melodien meget lavt og er ca 1-2 sekunder om at blive

Yes, jeg ved hvad du mener. Sådan gør min også, men jeg synes nu det er
meget behageligt.

> Har du i givet flad også oplevet?
> Hvilken software version ligger i i din? (Tast *#06# og derefter "info")!
> Jeg har version 07

Også 07

> Jeg har kontaket Siemens omkring dette og deres svar var, at sådan er det
> deres nye telefoner!

Ok :)

> Det irriterer mig bare, at jeg ikke kan have en simpel BIP lyd ved
> modtagelse af beskeder! Tonen er slut inden telefonen har nået at skrue op
> for volumen!

Jeg har den der ringe lyd, den hedder...Mystery On.mid, den synes jeg er
god. Min telefon vibrerer først, hvorefter tonen kommer.

> Desuden for jeg en meddelelse på engelsk, hvis jeg trykker på en tast når
> tastaturet er låst!

Det gør jeg ikke, der står bare: Frigør ved at trykke "OK"

Fra : Claus Andersen

Dato : 11-07-03 18:25

Hej
Jeg har været i TDC butik for at få min software opdateret.
Telefonen (S55) blev sendt ind og kom retur efter 7 arbejdsdage med en ny
opdatering version 11.
Da jeg hentede telefonen ville TDC have 297 kr. af undertegnede.
Se dette fortalte de ikke noget om da jeg sendte den ind andet end det kørte
over garantien (ja det undrede jeg mig også over, men der er jo så mange
mærkelige ting)
Det endte med at jeg selvfølgelig fik opdateringen gratis fordi expedienten
kunne huske mig og jeg holdt dem op på deres ord.
Måske det kan gå igen for andre ????
Ellers få det gjort hvis telefonen skal sendes ind for en garanti rep af en
eller anden slags, så koster det ikke noget.

Jeg har hørt at man kan hente nogle software opdateringer på nettet. Jeg ved
ikke hvor eller til hvilke telefoner, men Siemens skilter i hvert fald ikke
med det.

Hilsen
Claus Andersen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 12-07-03 18:24

Hej

"Claus Andersen" <no@reply.com> wrote:

>Jeg har hørt at man kan hente nogle software opdateringer på nettet. Jeg ved
>ikke hvor eller til hvilke telefoner, men Siemens skilter i hvert fald ikke
>med det.

Jamen det er rigtigt, du kan hente software til de nyeste Siemens
telefoner, dvs. S55 og SL55, beregnet til "selvopdatering" og det
fungerer fint, det eneste der kræves er et datakabel. - Selve
opdateringen tager ca. 15 minutter.

Og lur mig om ikke denne mulighed bliver standard for fremtidige Siemens
modeller.

Til SL55 kan man hente her:

http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Files/Specials/hq/sl55_upgrade/download_sl55.html

Og til S55 her: