Mailbot i php
Fra : Jonas Voss

Dato : 10-07-03 11:09

Jeg er i gang med at teste en mailbot som beskrevet i denne artikel:

<http://www.phpbuilder.com/columns/galloway20021105.php3?print_mode=1>

Dokumentet ligger på en *nix-spand med PHP 4.3.1 installeret, men den
vil ikke helt som jeg vil.

Umiddelbart er det nok fordi jeg ikke har rettigheder til at lave det
symlink der beskrives i artiklen, det kunne være én årsag i hvert fald.

En anden kunne være, at jeg har nosset lidt i forståelsen af $stdin og
STDIN i PHP 4.3.1.

I følge:

<http://dk2.php.net/manual/en/features.commandline.php>

Bør jeg ikke behøve at skrive:

$stdin = fopen('php://stdin', 'r');

Men blot nøjes med at bruge STDIN i mailboten. Det har jeg så gjort,
men jeg får følgende fejlmeddelelse:

Parse error: parse error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in
<path> on line 6

Nogle gode idéer til hvad der kunne gå galt?

   If you're not part of the solution,
   you're part of the precipitate.   -- Steven Wright

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-07-03 12:38

Jonas Voss wrote:

[snip]

> Nogle gode idéer til hvad der kunne gå galt?

Det viste sig, at noget gik galt med tegnsæt (?) da jeg klip/kopierede
koden fra websitet. Efter at have skrevet det ind selv virker det, og
jeg får jeg ingen fejl længere.

"Bistromathics,' he said, 'the most powerful computational force
known to parascience."

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 10-07-03 16:07

> Det viste sig, at noget gik galt med tegnsæt (?) da jeg klip/kopierede
> koden fra websitet. Efter at have skrevet det ind selv virker det, og
> jeg får jeg ingen fejl længere.

Hehe .. har også oplevet noget lignende da jeg skulle prøve noget c-kode ...
samme problem.
Er det ikke noget med, at newline (\n på unix) ikke er det samme i windows,
og at forskellige tegnsæt dermed kan være et problem?

/Jeppe