Freestyle
Fra : Freedom

Dato : 10-07-03 10:39

Hejsa, er der nogle som ved hvor man kan træne Freestyle med sin hund i
Jylland?

Jeg er blevet helt imponeret af denne sport efter jeg har set denne film:
http://www.tnthounds.com/albums/Movies/rookie2.wmv

Iben

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 10-07-03 11:00

Hejsa.

Der går rygter om at en på vores træningsbane vil krydre hendes træning med
dette, dette er i Sabro kreds 6 DKK.
Kontakt mig privat hvis dette har interesse og jeg vil sende dig hendes tlf
nr.
V H Gitte

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 10-07-03 16:29

> Jeg er blevet helt imponeret af denne sport efter jeg har set denne film:
> http://www.tnthounds.com/albums/Movies/rookie2.wmv

Wow - hvor fantastisk flot !!!!

Hilsen Pia

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Freedom

Dato : 10-07-03 16:35

> Wow - hvor fantastisk flot !!!!
>
> Hilsen Pia

Ja ikke;) Og jeg har lige opdaget at den samme er længere nede;) UPS, jeg
var lidt for ivrig;))

Iben

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 10-07-03 17:21

> Ja ikke;) Og jeg har lige opdaget at den samme er længere nede;) UPS, jeg
> var lidt for ivrig;))
>
> Iben

Hehe - så var der derfor der ikke var noglesom havde reageret på din mail ..
jeg undrede mig også lidt .. haha .. jeg havde altså heller ikke lige set
tråden længere nede ...

Hilsen Pia

Fra : bettina

Dato : 11-07-03 07:24

Inspireret af hendes fantastiske show, kunne jeg enormt godt tænke mig at
høre ideer til, hvordan hulen jeg lærer Mocka at løbe baglæns på den måde?
Det ku være sjovt at vise til næste opvisning ved Albertslund byfest (nej,
jeg synes ikke der er noget galt i at lære hunden "kunster", den morer sig
så vidt jeg kan se aligevel)
Ligesom dens stampen med forbenen.
Tror ikke jeg kan komme i tanke om en eneste gang jeg har set hende bevæge
sig baglæns på den måde.

Du godeste hvor må hun ha brugt mange mange timer på at strikke det show
sammen. Forrygende

bettina

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 11-07-03 21:14

"bettina" <bep@bep.dk> wrote in message
> Inspireret af hendes fantastiske show, kunne jeg enormt godt tænke mig at
> høre ideer til, hvordan hulen jeg lærer Mocka at løbe baglæns på den måde?

Ja, det er virkelig flot!

At lære hunden at bakke er lidt svært, da de færreste hunde naturligt har
kontrol over deres bagben - de er nærmest bare noget, der følger efter
forbenene Men det vil hjælpe dig meget i din fri ved fod, hvis du også
går lydighed med Mocka, at lære hende bagpartskontrol (hunden får meget mere
kontrol over sig selv i vendingerne og kan derfor dreje skarpt i stedet for
i en bue)

Jeg har først lært Robin at bakke foran mig - han gjorde det af sig selv,
når han blev lidt ivrig og stod foran mig, så da var det bare at klikke og
belønne. For at komme i gang, kan du også prøve mellem f.eks. sofaen og
sofabordet - så går det næsten af sig selv.

Senere kan du så gøre det sværere og sværere, forstået på den måde, at Mocka
også skal kontrollere, hvor hun bakker hen - det er det svære i øvelsen
Lad hende bakke ved siden af dig, først lige bagud - her vil du ofte se, at
hun ligesom "falder ud" til en af siderne - det er så den, du skal arbejde
mest på at styre.

> [...]
> jeg synes ikke der er noget galt i at lære hunden "kunster", den morer sig

Mener du der, hvor Rookie nærmest piafferer (hesteudtryk for at trave på
stedet med høje "knæløft")? Eller der, hvor den går med strakte forben
(spansk skridt kaldes det på hestesprog)?

Jeg er ved at lære Robin at gå med strakte forben. Jeg har lært ham touch
med poten på min fod med hhv. højre og venstre pote og bygger så videre på
det, ved at gøre mine fodbevægelser mindre og mindre - det ser supersejt ud
Og en sidegevinst ved dette er, at når han bliver ivrig, traver han
faktisk på stedet, så det kan jeg jo så bare klikke ham for

-Trine

Fra : x Vuf x

Dato : 15-07-03 07:55

Fri, 11 Jul 2003 08:24:11 +0200, bettina wrote:

>Du godeste hvor må hun ha brugt mange mange timer på at strikke det show
>sammen. Forrygende

Det er det bedste, jeg har set længe, og så vidt jeg kan se,
morer hunden sig herligt. Jeg må indrømme, at jeg fik våde øjne.
Bare se den superkontakt mellem hund og menneske!

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk http://www.sonpet.dk

En, der intet ved og ved, at han/hun intet ved, ved mere end en,
der intet ved og ikke ved, at han/hun intet ved.

Fra : Carina

Dato : 11-07-03 22:51

Du kan også købe nogle videoer som viser hvordan de forskellige øvelser
indlæres og der er også en video fra en konkurrence, den er fantastisk at
kigge på
http://www.maryray.co.uk/

/Carina
www.aussies.dk