Deling af netværk.
Fra : msp

Dato : 10-07-03 00:51

Hej.
Lige et juridisk spørgsmål.
jeg har adsl via TDC og min nabo vil gerne dele denne forbindelse med mig.
men hvordan er TDC's regler for deling af forbindelsen?
Jeg vil ikke i klemme hos TDC, men kan det gøres lovligt.?

MP

Fra : Hans

Dato : 10-07-03 02:18

"msp" <div@s-pedersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Lige et juridisk spørgsmål.
> jeg har adsl via TDC og min nabo vil gerne dele denne forbindelse med mig.
> men hvordan er TDC's regler for deling af forbindelsen?

Det må i ikke - Ganske enkelt.

> Jeg vil ikke i klemme hos TDC, men kan det gøres lovligt.?

I må godt lave jeres eget netværk, men ikke på den samme forbindelse.

/ Hans

Fra : Iskold

Dato : 10-07-03 07:40

Men hvem kan finde ud af det hvis man køre NAT med en router.....
henrik

Fra : Rudy Madsen

Dato : 10-07-03 08:10

Loven siger, at alt, hvad du kan finde på at lave af netværk inden for samme
matrikelnummer, skal du ikke spørge nogen om. Hvis du bevæger dig udenfor
matriklen, skal du have en særlig tilladelse, da det berører "Offentlig
datatjeneste". Det er naturligvis lavet for at beskytte de (eller indtil for
nylig kun Tele Danmark) udviklere af datatjenester, som ville lave en
forretning på det.

I princippet skal du betale for transporten til den udbyder, der ejer de
kabler, du transporterer på.

Prøv at spørg TDC, hvad det koster... du vil sikkert få et chock!

Vh
Rudy

Fra : If

Dato : 10-07-03 08:55

"Rudy Madsen" skrev d. 10-07-03 08:10 dette indlæg :
> [...]
de
> kabler, du transporterer på.
>
> Prøv at spørg TDC, hvad det koster... du vil sikkert få et chock!

Så vidt jeg ved er denne lov ophævet ( for en del år siden), det man i
dag skal spøre om er f.eks. om den forbindelse som du har fra TDC må
deles vider til andre( du optræder nu som ny udbyder)

if

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens

Dato : 10-07-03 09:09

"Rudy Madsen" <news@educase.dk> skrev i en meddelelse

> Loven siger, at alt, hvad du kan finde på at lave af netværk inden for
samme
> matrikelnummer, skal du ikke spørge nogen om.

Det stemmer ikke med Tdc`s nye vilkår fra 1-7........... :

http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/internet/bredbaand/vilkaar/pdf/vilkaar_bredbaand.pdf

Mvh Jens

Fra : If

Dato : 10-07-03 09:46

"Jens" skrev d. 10-07-03 09:09 dette indlæg :

> samme
>

> Det stemmer ikke med Tdc`s nye vilkår fra 1-7........... :

> [...]

Disse vilkår gælder for for det som du køber hos TDC, og ikke for evt.
privat traik som du selv laver

mvh If

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens

Dato : 10-07-03 10:04

"If" <If.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Disse vilkår gælder for for det som du køber hos TDC, og ikke for evt.
> privat traik som du selv laver

Ifølge siden skal alle brugere, børn som samlever elller ægtefælle,
registreres som bruger for at kunne låne netforbindelsen.

Det har nok noget med tdc`s dom om at betale en enlig mors søns tlf regning
at gøre.
(Men jeg ved det ikke.)

Uanset, betyder det jo at tdc til enhver tid har navnet på en ansvarlig, da
det ikke er tilladt at låne sønnen linien uden skriftlig aftale med tdc.
Man kan selvfølgeligt lave alt det net man lyster, men Inetbrugeren er den
der har abbèt, og de eventuelle registrerede brugere.

Det betyder også at lanpartyer, for teenagere er overandout, ihvertfald hvis
det skal følges til punkt og prikke.

Mvh Jens

Fra : Claus Sloth Andersen

Dato : 13-07-03 21:58

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ifølge siden skal alle brugere, børn som samlever elller ægtefælle,
> registreres som bruger for at kunne låne netforbindelsen.

Jens, hvor læser du lige det?

jfr. pkt 2 står der :
"Abonnementet må kun efter forudgående skriftlig
aftale med TDC anvendes til formidling af trafik
for andre end kunden eller dennes husstand/
virksomhed eller en eventuel bruger."

Dette må da betyde at alle i husstanden/firmaet bruge forbindelsen?

Mvh
Claus

Fra : Jens

Dato : 13-07-03 22:27

"Claus Sloth Andersen" <claus@esk724.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> virksomhed eller en eventuel bruger."
>
> Dette må da betyde at alle i husstanden/firmaet bruge forbindelsen?

Men hvor er det fra ?

Se her :
http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/internet/bredbaand/vilkaar/pdf/vilkaar_bredbaand.pdf

Afsnit 2b.....
[Der kan registreres en bruger som er forkellig fra kunden i følgende
tilfælde....]
[hvor kunden er nærtstående med brugeren, ægtefælle, samlever, børn eller
lignende.]

Hvordan skal det så tolkes ?

Mvh jens

Fra : Holger

Dato : 10-07-03 09:18

Gider du ikke læse dine TDC-betingelser?

Fra : Jens

Dato : 10-07-03 09:34

"Holger" <Holger@d.y> skrev i en meddelelse

> Gider du ikke læse dine TDC-betingelser?

Gider du ikke svare under det du kommenterer, og fjerne det der ikke
kommenteres ?

Mvh Jens

Fra : msp

Dato : 10-07-03 22:56

> Gider du ikke læse dine TDC-betingelser?

Gider du være seriøs.
Hvis dette spørgsmål om fortolkning af emnet kan skabe så lang en tråd,
hvorofr må jeg så ikke være i tvivl og spørge her i gruppen?

Mogens