Loggen virkede ikke !!!!!
Fra : ThomasT

Dato : 09-07-03 22:39

Så kom Maxi'en endelig i vandet og alt virkede undtagen loggen. De små
magneter (eller andet metal) der sad i det lille hjul (mølle) under bunden
var godt nok rustene, men jeg prøvede alligevel. Kan det være det der er
galt? Sådan et hjul er det noget de forskellige bådudstyrsforretninger
ligger inde med eller skal det bestilles hjem fra "det store udland"?

Det er til en Navman "Multi 100" Log/lod.

Hvis det ikke er hjulet det er galt med hvad kan det så være? Der er en
samling på ledningen, men den ser ok ud. Loggen gav udslag når jeg hev
stikket fra hinanden, men det er vel bare "impulsen". Det samme som sker når
man roder med en cykelcomputer.

Jeg håber jeg kan nå at få fat i sådan et "hjul" inden lørdag (er der nogen
der kender en butik med gode muligheder?), da tager vi nemlig afsted på
vores første ferietur, men ellers overlever jeg det jo nok, loddet virker jo
(det er det vigtigste) og farten har jeg i GPS'en.

Håber I har tid

Med Venlig hilsen
Thomas Thomsen

E-mail: thth@teliamail.dk

Fra : Aske

Dato : 09-07-03 22:46

prøv at vende ledningerne til giveren, det kunne måske hjælpe

Fra : ThomasT

Dato : 09-07-03 23:52

Der er ikke noget der kan vende forkert, desværre

ThomasT

Fra : Spiff

Dato : 10-07-03 11:59

> Der er ikke noget der kan vende forkert, desværre

Inden du fortvivler helt så prøv lige at checke manualen. Jeg have på et
tidspunkt lænt mig på af min og fået trykket på alle knapperne og havde
derved fået ændret nogle indtilinger.
Via nogle fuldstændig uforstålige menuer kom jeg ind til et sted hvor man
kan justere distanse og hastigheds opsætningen. Hvis nu din er blevet
nulstillet så er det måske blot nogle værdier der skal indtastes.
Min lok er en gamel Silver 2000 (tror jeg nok)

MVH
Jesper

Fra : Lars Kristensen

Dato : 10-07-03 22:20

ThomasT wrote:
> [...]
> vores første ferietur, men ellers overlever jeg det jo nok, loddet virker jo
> (det er det vigtigste) og farten har jeg i GPS'en.

Jeg mener at ha' set resevedele i Palby-kataloget (hedder det vidst).
Jeg ved ikke hvilke butikker der har det ud over der hvor jeg fik mit
katalog: A.L. Både (ligger lige omkring Jyllinge ved Roskilde).

Mvh
Lars