spor (ny)
Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 09-07-03 20:18

Jeg spekulerede på om det er for sent at lære min vuf at gå spor!?
Hvis ikke, har i så nogle fif/råd til hvordan jeg kommer i gang?
Det er først de sidste par mdr han har vist interesse for virkelig at snuse
og søge.

Hilsen Betina

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 09-07-03 20:48

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> wrote in message
> Jeg spekulerede på om det er for sent at lære min vuf at gå spor!?

Det bliver aldrig for sent - alle hunde kan gå spor fra før, det handler
bare om at motivere dem til at gå de spor, man selv ønsker

> Hvis ikke, har i så nogle fif/råd til hvordan jeg kommer i gang?

Hmm, kommer vel meget an på, hvilken type spor du vil gå....
Slæbespor (et eller andet, der sætter fært, slæbes hen af jorden - ofte en
kanin)
Schweissspor (blodspor)
Fodspor (menneskefært....)

Efter som du jo har schæfer, gætter jeg på, at det er fodspor, du har tænkt
dig. Så skal du beslutte, hvad du vil bruge det til, da der er stor forskel
på præcisionsgraden indenfor de forskellige foreninger - det er nemmere at
indlære det korrekt fra starten, hvis du tror du vil bruge det til noget en
dag.

> Det er først de sidste par mdr han har vist interesse for virkelig at
snuse
> og søge.

Det er jo et godt udgangspunkt, og det er rigtig god aktivering for hunden +
at man ofte bliver helt rørt, når ens hund bare arbejder derudaf på egen
pote

- Trine (der omsider er begyndt at have succes med at få Robin til at gå
fodspor)

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 09-07-03 21:56

Om det var noget der skulle bruges på et senere tidspunkt, ved jeg ikke. Det
var mere for at han kunne lave noget fornuftigt :0) Og mig med for den sags
skyld *gg*
Men der må da være steder man kan gå til spor-træning!?

Hilsen Betina

Fra : Louise & Jesper

Dato : 10-07-03 18:59

Hej Betina

Prøv at se på DKK hjemmesiden under din kreds. Jeg ved de tilbyder spor de
fleste steder.
Jeg har selv gået til spor i kreds 6 og det kan i hvert fald anbefales.

Vh Louise

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 11-07-03 00:51

Tak for rådet, men desværre er det umuligt for mig at komme frem og tilbage.
Det nærmeste er Fensmark men den eneste måde jeg kan komme dertil er i bil
og det har jeg ikke.....
Kan komme med tog noget af vejen, men det er bussen der så bliver problemet
eftersom man ikke må have hund med.
Nedtur!

Hilsen Betina

Fra : Søren Jensen \( 9800~

Dato : 13-07-03 15:18

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis ikke, har i så nogle fif/råd til hvordan jeg kommer i gang?
> Det er først de sidste par mdr han har vist interesse for virkelig at

Hej Betina og i Andre
Det er aldrig for sent at lære sin hund noget nyt , men der tager længer tid
jo ældre hunden bliver , har du gået spor før??

Hvis ikke så kik på min hjemmeside om spor der er spor tips, også indlæring.

www.hundespor.subnet.dk
HUSK lige at skrive i Gæstebogen så er i Søde

Hilsen Søren Jensen (9800)

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 15-07-03 01:43

Hej Søren

Har ikke prøvet det før, men jeg iler hen på din side og gennemlæser det du
har om det :0)

Hilsen Betina