Deling af internetforbindelse
Fra : Peter Jacobsen

Dato : 09-07-03 19:20

Min nabo og jeg har snakket om at dele en internetopkobling. Jeg vil
gerne vide, om båndbredden automatisk fordeles ligeligt, hvis vi
tænder vore maskiner uafhængigt af hinanden.

/Peter Jacobsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-07-03 20:34

Peter Jacobsen wrote:
> Min nabo og jeg har snakket om at dele en internetopkobling. Jeg vil
> gerne vide, om båndbredden automatisk fordeles ligeligt, hvis vi
> tænder vore maskiner uafhængigt af hinanden.

Nej - begge får hvad de kan rage til sig.

Så hvis den ene f.x. henter nogle store filer via FTP eller Emule eller
lign., så får den anden ikke meget båndbredde.

Men så længe i "bare" surfer eller bruger news eller mail - så får i
ingen problemer.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Jens

Dato : 09-07-03 20:48

"Peter Jacobsen" <propelhat@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min nabo og jeg har snakket om at dele en internetopkobling. Jeg vil
> gerne vide, om båndbredden automatisk fordeles ligeligt, hvis vi
> tænder vore maskiner uafhængigt af hinanden.

Det afhænger af hvad ligeligt defineres som.

De vil begge få den fulde hastighed hvis den anden ikke bruger den.

Man kan ikke være sikker på at have 50% altid hvis det er det du mener.

Mvh Jens