GTA Vice City - The Driver
Fra : BSL

Dato : 09-07-03 19:08

Jeg behøver lidt hjælp til en mission - The Driver - problemet er at jg kan
godt komme først i mål, men hver eneste gang siger den "Hillary Died,
Mission Failed" Nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt?

Mvh. Bjarne

Fra : Jonas R.

Dato : 09-07-03 19:44

SNIP
> [...]
> godt komme først i mål, men hver eneste gang siger den "Hillary Died,
> Mission Failed" Nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt?

Tja mit bud er at du nakker hillary? Skyder du hans vogn i stykker eller
noget i den stil?

Hvordan pokker kunne du køre fra ham? Jeg synes godt nok det var svært! Jeg
tog en anden bil men okI!

Fra : Robert Eriksen

Dato : 09-07-03 20:00

Jonas R. wrote:
> [...]
> noget i den stil?
>
> Hvordan pokker kunne du køre fra ham? Jeg synes godt nok det var svært! Jeg

Det er faktisk relativt nemt hvis man får det gjort hurtigt og rigtigt.
Lige når man får wantedlevel ved skillevejen efter broen kommer der et
par politibiler drønende. Hvis du er forberedt på dem kan du undvige dem
og komme udenom Hillary når han bliver ramt.
Og så er det ellers at holde tungen lige i munden og ikke lave alt for
mange fejl

/Robert

Fra : Robert Eriksen

Dato : 09-07-03 19:58

BSL wrote:
> Jeg behøver lidt hjælp til en mission - The Driver - problemet er at jg kan
> godt komme først i mål, men hver eneste gang siger den "Hillary Died,
> Mission Failed" Nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt?

Problemet er at Hillary er en nar der aldrig skulle lukkes ind i en bil.
Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg måtte tage den mission om fordi
spaden kørte galt undervejs og døde.

Der er vist desværre ikke så meget andet at gøre end at prøve igen og
igen og igen.

/Robert

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-07-03 21:49

> Problemet er at Hillary er en nar der aldrig skulle lukkes ind i en bil.
> Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg måtte tage den mission om fordi
> spaden kørte galt undervejs og døde.

Nej, problemet er at Hillary "falder ned i vejen" pga. en programmeringsfejl
i GTA: Vice City. Er du GAL, jeg prøvede mange gange, hvor han pludseligt
bare sank i jorden... Og så er han altså død.?!

// Troels

Fra : danni plougmann

Dato : 09-07-03 23:17

> [...]
> i GTA: Vice City. Er du GAL, jeg prøvede mange gange, hvor han pludseligt
> bare sank i jorden... Og så er han altså død.?!

det oplevede jeg nu aldrig
jeg havde nu størrede problemmer med at køre fra ham
bar den mindste bummert man kom til at lave så er man håbløs bagefter.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-07-03 11:54

> det oplevede jeg nu aldrig
> jeg havde nu størrede problemmer med at køre fra ham
> bar den mindste bummert man kom til at lave så er man håbløs bagefter.

Heh, med lidt snyd var det faktisk nemt nok, men foretrak at gøre det i den
stakkels Sentinel (så er det sgu snyd at Hillary kører i en _noget_ kvikkere
bil!)

// Troels

Fra : Simon Nejmann

Dato : 10-07-03 21:19

On Thu, 10 Jul 2003 12:53:44 +0200, "Troels [around 9000]"
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

>Heh, med lidt snyd var det faktisk nemt nok, men foretrak at gøre det i den
>stakkels Sentinel (så er det sgu snyd at Hillary kører i en _noget_ kvikkere
>bil!)

Jaja, bare det ikke regner - Hillary (og sikkert også de andre
computerstyrede biler) ser ikke ud til at blive påvirket af regn og
glatte veje. Lidt noget snyd syntes jeg...

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : BSL

Dato : 10-07-03 21:13

Det er lige præcis hvad der sker.... Hvad har du gjort for at løse det?

Bjarne

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-07-03 21:40

> Det er lige præcis hvad der sker.... Hvad har du gjort for at løse det?

Jeg løste det ikke, jeg blev ved med at forsøge indtil han ikke faldt i
jorden..

GTA. Vice City er elendigt programmeret.

// Troels

Fra : Simon Kamber

Dato : 11-07-03 01:47

On Thu, 10 Jul 2003 22:40:00 +0200, "Troels [around 9000]"
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

>GTA. Vice City er elendigt programmeret.
Er det så slemt? Havde ikke nogle problemer med at Hillary kørte
igennem jorden, hvilket sikkert bare er fordi jeg er heldig, men jeg
har heller ikke kunnet finde andre bugs af betydning. En bug er vel
ikke nok til at kalde det elendigt programmeret?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-07-03 01:51

Troels [around 9000] wrote:

> Jeg løste det ikke, jeg blev ved med at forsøge indtil han ikke faldt
> i jorden..
>
> GTA. Vice City er elendigt programmeret.
>
> // Troels

Det kunne også være driverne til dit grafikkort der var elendigt
programmeret.. Har du en ATI-baseret kort?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Simon Kamber

Dato : 11-07-03 14:38

On Fri, 11 Jul 2003 02:51:00 +0200, "Sune Mika Salminen"
<efternavn@doktor.dk> wrote:

>Det kunne også være driverne til dit grafikkort der var elendigt
>programmeret.. Har du en ATI-baseret kort?
Driverne til grafikkortet er ikke skyld i at biler forsvinder ned i
jorden. Skulle de da helst ikke være.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-07-03 15:07

> Driverne til grafikkortet er ikke skyld i at biler forsvinder ned i
> jorden. Skulle de da helst ikke være.

Hvis f.eks. spillets collision detection er afhængig af hvordan kortet
definerer forskellige objekters polygoner i forhold til hinanden, og
driveren ikke formidler disse informationer korrekt, så kan du komme ud
for at "falde igennem jorden" eller væggen..

ATI's catalyst drivere er ikke kendte for at være fejlfri.. men
"elendigt programmeret" er måske så meget sagt, det må jeg hellere tage
tilbage

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 11-07-03 19:05

> Det kunne også være driverne til dit grafikkort der var elendigt
> programmeret.. Har du en ATI-baseret kort?

Næ, nVidia, og jeg har opdateret med deres 1.1 Patch...

// Troels

Fra : Robert Eriksen

Dato : 11-07-03 09:27

Troels [around 9000] wrote:

> Jeg løste det ikke, jeg blev ved med at forsøge indtil han ikke faldt i
> jorden..
>
> GTA. Vice City er elendigt programmeret.

Er det?
Det er gået ned ÉN gang for mig (på Copland missionen, da jeg kørte ind
i den første garage).
Ellers kan jeg umiddelbart kun komme på to bugs der irriterer mig, og
det er drive-by bug'en der bruger lige så mange magasiner som skud.
Og de forsvindende biler.

/Robert