SonyEricsson T68i vs. T310?
Fra : Aston Villadsen

Dato : 09-07-03 18:51

Hej

Jeg skal have mig en ny telefon og jeg overvejer om det skal være en
SonyEricsson T68i, som fås til omkring 700,- for tiden.

Men der er jo også T310, som godt nok er lidt dyrere, men også lidt
fiksere (synes jeg :)

Er der nogen, der har erfaringer med disse telefoner, der evt. vil
opridse fordele/ulemper ved de to modeller ifht til hinanden?

Jeg skal bruge telefonen primært til at snakke i, men vil også gerne
have muligheden for at kunne koble min computer til nettet via
telefonen (og det kan vistnok lade sig gøre på begge).

Kort sagt: Hvilken er fedest? T68i eller T310?

Fra : Brian

Dato : 09-07-03 19:14

Aston Villadsen wrote:

> Kort sagt: Hvilken er fedest? T68i eller T310?

Min vurdering af de to tlf. er at T68i er til den lidt mere krævende bruger.
T310 er til teenageren, der ikke har meget sans for design

/Brian

Fra : Aston Villadsen

Dato : 09-07-03 19:28

On Wed, 9 Jul 2003 20:14:05 +0200, "Brian" <brian@mailNOSPAM.tele5.dk>
wrote:

>Min vurdering af de to tlf. er at T68i er til den lidt mere krævende bruger.
>T310 er til teenageren, der ikke har meget sans for design

Mere konkret - hvad er det 68i'eren kan, som den anden ikke kan? Er
T310 ikke den nyeste af de to?

Fra : Brian

Dato : 09-07-03 19:36

Aston Villadsen wrote:
> Mere konkret - hvad er det 68i'eren kan, som den >anden ikke kan? Er
> T310 ikke den nyeste af de to?

Se forskellene her: http://www.esato.com/phones/index.php?phone=32&cp=75

Men jo, T68i er ved at være en gammel hund.... det betyder dog ikke at den
ikke kan følge med de nye telefoner

Personligt er jeg mest til T68i, synes simeplthen T310 er grim....

/Brian

Fra : Søren Christensen

Dato : 10-07-03 07:59

"Brian" <brian@mailNOSPAM.tele5.dk> skrev i en meddelelse

> Se forskellene her: http://www.esato.com/phones/index.php?phone=32&cp=75

Den er ikke opdateret. Eftersom de T310 der kommer på marked nu er
forsynet med Kalender og notesblok der kan synkroniseres. Så
den store forskel er nu kun Bluetooth. Og at T310 har Poly ringetoner.

Venligst

Fra : Brian

Dato : 10-07-03 08:47

Hejsa

Søren Christensen wrote:
> Den er ikke opdateret. Eftersom de T310 der kommer på marked nu er
> forsynet med Kalender og notesblok der kan synkroniseres. Så
> den store forskel er nu kun Bluetooth. Og at T310 har Poly ringetoner.

Ligeså er der kommet 4 ekstra spil i T68i og mulighed for at Zoome med
CommuniCam...
Det tegner dog stadig de store (ikke eksisterende ;)) forskelle op

/Brian

Fra : Søren Christensen

Dato : 10-07-03 11:46

> Hejsa

> Ligeså er der kommet 4 ekstra spil i T68i og mulighed for at Zoome med
> CommuniCam...
> Det tegner dog stadig de store (ikke eksisterende ;)) forskelle op

4 ekstra spil? Ja men hukommelsen er vel ikke udvidet så man står vel bare
med 4 nye spil
man ikke kan slette og som gør man bare har mindre hukommelse og rutte
med...

Venligst

Fra : Søren Christensen

Dato : 10-07-03 11:47

"Søren Christensen" <master.clioÅL@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med 4 nye spil
> man ikke kan slette og som gør man bare har mindre hukommelse og rutte

T68i er en fed telefon men merprisen synes jeg ikke rigtigt gør den det mere
værd i forhold til T310 som
nogle steder fåes til 1kr med abb...

Venligst

Fra : Brian

Dato : 10-07-03 12:50

Hejsa

Søren Christensen wrote:
> T68i er en fed telefon men merprisen synes jeg ikke rigtigt gør den
> det mere værd i forhold til T310 som
> nogle steder fåes til 1kr med abb...

Igen kommer det an på, hvad man vælger telefon udfra.
Hvis man f.eks vil opkoble sin Laptop til nettet, er BlueTooth delen på T68i
da genial.
Hvis man istedet vil have en spillemaskine kombineret med en telefon, er
T310 det rette valg.

/Brian

Fra : Brian

Dato : 10-07-03 12:49

Hejsa

Søren Christensen wrote:
> 4 ekstra spil? Ja men hukommelsen er vel ikke udvidet så man står vel
> bare med 4 nye spil
> man ikke kan slette og som gør man bare har mindre hukommelse og rutte
> med...

Joo... faktisk
Da jeg indlevere min telefon for at få den opdateret fra R5 -> R8, havde den
752 Kb fri plads.
Da den kom tilbage, lå den og rodede med 876Kb fri plads.... begge tal er
vel at mærke taget fra en "blank" telefon!

På den anden side, skal der mere end 4 spil for at overtale _mig_ til at
købe en bestemt telefon.... men de er der !

/Brian

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 09-07-03 20:42

Aston Villadsen <aston@villadsen.com> writes:
> Mere konkret - hvad er det 68i'eren kan, som den anden ikke kan?

T68i har Bluetooth, det har T310 ikke. Det var afgørende for mig.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Aston Villadsen

Dato : 09-07-03 21:10

On Wed, 09 Jul 2003 21:41:40 +0200, Lars Balker Rasmussen
<lars@balker.org> wrote:

>T68i har Bluetooth, det har T310 ikke. Det var afgørende for mig.

Vil det sige, at man ikke kan bruge T310 til at skabe forbindelse
mellem en bærbar computer og internettet?

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-03 22:55

"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.org> skrev i en meddelelse

> T68i har Bluetooth, det har T310 ikke. Det var afgørende for mig.

Virker det Bluetooth overbevisende sammen med GPRS? Og kan man bruge
Bluetooth til andet end dataforbindelse?

Jeg tænker også på at købe en T68i og er på hold med dem der mener T310 er
grim som en Ford Sierra (undskyld venner). Jeg har ikke lige brug for mobil
data lige nu - men det kan da være det kommer.

Før SONY kom ind i billedet var Ericssons stik til ladere og headset noget
juks - er det stadig det? Nokia jack stik er da til at tage og følge på. Der
er ikke noget med små clips og modhager der knækker her da. Og det er her
jeg tænker på at jeg måske bar skal beholde min N3310.

God sommer

Mvh. Søren

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 09-07-03 21:30

Aston Villadsen <aston@villadsen.com> writes:

> Vil det sige, at man ikke kan bruge T310 til at skabe forbindelse
> mellem en bærbar computer og internettet?

Joda, men man skal bruge enten kabel eller IrDa, begge temmeligt
upraktiske metoder i forhold til Bluetooth.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : John K

Dato : 09-07-03 23:53

> Min vurdering af de to tlf. er at T68i er til den lidt mere krævende
bruger.

Enig.

> T310 er til teenageren, der ikke har meget sans for design

Nej, for vedkommende køber helt sikkert en Nokia 3510i

Mvh

John

Fra : jubii

Dato : 09-07-03 19:19

"Aston Villadsen" skrev d. 09-07-03 18:51 dette indlæg :
> [...]
> telefonen (og det kan vistnok lade sig gøre på begge).
>
> Kort sagt: Hvilken er fedest? T68i eller T310?

For det første vil jeg lige sige at t68i`en er dyere end t310 og ikke
omvendt! (kan ses på www.mobilpriser.dk)
t68i har jeg selv og syntes at den har MEGET federe design til gængæld
har t310 polyfonske ringetoner og super seje spil som t68i ikke
har...... såååå det blir et svært valg....

mvh
Jubiiiiiiiii

http://www.kandu.dk/

Fra : jubii

Dato : 09-07-03 19:19

Fra : Max[DK]

Dato : 10-07-03 06:56

har t310 polyfonske ringetoner og super seje spil som t68i ikke
> har...... såååå det blir et svært valg....

hmm...køb en commendore, nej den har ikke poly, arh...flot dig selv og køb
en PS1...

Det er vel en telefon man køber, og T68i har fuldt ud alt det jeg kommer til
at skulle bruge i mange år...

/Max