Starship Troopers 2
Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 09-07-03 16:21

http://us.imdb.com/Title?0367093

Hvorfor? *Suk*.

Mvh
Mads

Fra : Nikolaus

Dato : 09-07-03 16:41

"Mads Holmsgaard Eriksen" skrev d. 09-07-03 16:21 dette indlæg :
> http://us.imdb.com/Title?0367093
>
> Hvorfor? *Suk*.
>
> Mvh
> Mads

Du har så ganske ret !!! - Men set fra den lyse side, kan man jo glæde
sig over at det ikke er de samme skuespillere. Og jeg syntes da at
1'eren havde potentiale

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Christensen

Dato : 09-07-03 16:48

On Wed, 9 Jul 2003 17:20:47 +0200, "Mads Holmsgaard Eriksen"
<mhe@fjerndettesmartazz.dk> wrote:

>http://us.imdb.com/Title?0367093
>
>Hvorfor? *Suk*.

Fordi en dårlig film altid skal følges op af en der er endnu
dårligere. Og måske også fordi der er nogen der har bestemt at ST er
kult

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 09-07-03 17:10

"Mads Holmsgaard Eriksen" <mhe@fjerndettesmartazz.dk> wrote in message
> http://us.imdb.com/Title?0367093
>
> Hvorfor?

Fordi etteren var en superfed og god film.

> *Suk*.

Ja, det er trist vi skal vente sålænge på toeren. Jeg tvivler dog på at den
kan leve op til etteren, når den ikke er baseret på en Heinlein bog.

--
Anders Vind Ebbesen
"I would personally hate to provide our regular home users with /29"

Fra : Emil Rune

Dato : 09-07-03 18:54

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in message
> "Mads Holmsgaard Eriksen" <mhe@fjerndettesmartazz.dk> wrote in message

> Fordi etteren var en superfed og god film.

Absolut. Mere bidende samfundssatire skal man lede længe efter. Og at
indpakningen er så lækker skader jo hellere ikke...

Hilsen Emil

Fra : Madsen

Dato : 09-07-03 19:14

On Wed, 9 Jul 2003 18:10:11 +0200, "Anders Vind Ebbesen"
<usenet@ebbesen.org> wrote:

>Ja, det er trist vi skal vente sålænge på toeren. Jeg tvivler dog på at den
>kan leve op til etteren, når den ikke er baseret på en Heinlein bog.

Du mener da forhåbentlig ikke at etteren havde noget som
helst med Heinleins bog at gøre, ud over titlen.
For i så fald har du da vist ikke læst bogen.

Filmen var skam fed, men den var ikke en filmatisering
af Heinleins roman.

mvh MM

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 09-07-03 19:27

"Madsen" <madsen@nomailplease.com> wrote in message

> Du mener da forhåbentlig ikke at etteren havde noget som
> helst med Heinleins bog at gøre, ud over titlen.

Du mener ikke at de samfundssatiriske elementer var tilnærmelsesvis ens i
filmen og bogen?

Fra : -V-

Dato : 09-07-03 23:09

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Du mener ikke at de samfundssatiriske elementer var tilnærmelsesvis
> ens i filmen og bogen?

Nej.

-V-

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 10-07-03 21:10

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Nej.

Filmen gør det lidt mere ekstremt (ved f.eks. at have en gennemført
fascistisk styre, mens der i bogen så vidt jeg husker var repræsentativt
demokrati, ligesom filmen også er mere barsk i nogle konkrete scener
(sammenlignet med bogen).

Verhoeven har da også sagt at han ikke havde læst bogen, men
manuskriptforfatteren havde, eller også var det produceren, jeg erindrer det
ikke.

Fra : HKJ

Dato : 11-07-03 07:47

> [...]
> fascistisk styre, mens der i bogen så vidt jeg husker var repræsentativt
> demokrati, ligesom filmen også er mere barsk i nogle konkrete scener

Henleins udgave af demokrati er lidt speciel: kun folk der har aftjent deres
værnepligt har stemmeret.

> Verhoeven har da også sagt at han ikke havde læst bogen, men
> manuskriptforfatteren havde, eller også var det produceren, jeg erindrer
det
> ikke.

Verhoven havde sine egne ide'er til filmen, det hænger sammen med at han har
levet i en by der blev udsat for bombeangreb.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 12-07-03 14:32

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message
> "Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in message
>
> Henleins udgave af demokrati er lidt speciel: kun folk der har aftjent
deres
> værnepligt har stemmeret.

Det mener jeg også gør sig gældende i filmen?

Fra : HKJ

Dato : 12-07-03 14:47

> deres
>
> Det mener jeg også gør sig gældende i filmen?

Det kan godt være (jeg kan ikke huske det). Jeg har det indtryk at Heinlein
faktisk mener det seriøst i historien (altså ikke som ironi), men at han
mener at det er en god ting at folk prøver at kæmpe for deres fædreland.

Men Verhoven er helt klart ironisk og prøver at vise hvor latterlig krig
er.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-07-03 15:20

On Wed, 9 Jul 2003 20:26:41 +0200, "Anders Vind Ebbesen"
<usenet@ebbesen.org> wrote:

>Du mener ikke at de samfundssatiriske elementer var tilnærmelsesvis ens i
>filmen og bogen?

Heinlein var desværre ikke så satirisk, som man måske ville ønske, alt
efter ens politiske overbevisning. Tjek evt. tråden, der bl.a.
indeholder følgende indlæg: <news:agq9fe$6ml$1@dknews.tiscali.dk>

--
- Peter Brodersen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 09-07-03 17:39

> http://us.imdb.com/Title?0367093
>
> Hvorfor? *Suk*.

Har du aldrig hørt om reglen "9 digits and still breathing"?

Den siger, at hvis en film høster mere end 100 mio $ og en af
hovedpersonerne overlever, vil der blive arbejdet på den opfølger. Iøvrigt
synes jeg også, at ST var helt fin underholdning

/Nikolaj

Fra : Johannes Clausen

Dato : 09-07-03 17:47

On Wed, 9 Jul 2003 17:20:47 +0200, "Mads Holmsgaard Eriksen"
<mhe@fjerndettesmartazz.dk> wrote:

>http://us.imdb.com/Title?0367093

Der står at instruktøren er Phil Tippett. Er det ikke ham, der lavede
ED-209 i Robocop? Han arbejdede i hvert fald på Robocop. Håber at han
kan bidrage med noget af den stemning der var i Robocop. Verhoeven er
vist ikke meget gang i mere...

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 09-07-03 23:18

"Mads Holmsgaard Eriksen" <mhe@fjerndettesmartazz.dk> skrev i en meddelelse
> http://us.imdb.com/Title?0367093
>
> Hvorfor? *Suk*.
>
> Mvh
> Mads

Min pointe er netop, at ST er en meget sjov film, som TV3/3+ derfor
genudsender en 5-6 gange om året og derfor kan jeg den efterhånden temmelig
godt - den er morsom helt ned til det morbide i den måde TV indslagene vises
på!

Nå det er sagt, synes jeg ikke der er noget som helst grund til at lave en
3'er så lang tid efter. Mon den er i samme gode kvalitet som American Psycho
2 eller som Bring It On 2 sikkert vil være i?

Mvh
Mads

Fra : Tybalt

Dato : 10-07-03 09:01

> http://us.imdb.com/Title?0367093
>
> Hvorfor? *Suk*.
>
> Mvh
> Mads

Du har ret. Hvorfor ikke stoppe mens legen var god..? 1'eren var jo
fænomenal på sin helt egen sarkastiske måde.

\henr!k

Fra : Stefan Holm

Dato : 10-07-03 10:00

"Tybalt" <fakemail@shutup.com> writes:

> Du har ret. Hvorfor ikke stoppe mens legen var god..?

Ja, hvorfor i det hele taget lave film? Man risikerer jo, at de bliver
dårlige.

--
Stefan Holm
"Here Mummy Jesus, have some candy!"

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-07-03 11:23

Mads Holmsgaard Eriksen wrote:

> http://us.imdb.com/Title?0367093
>
> Hvorfor? *Suk*.

Lad mig sige det sådan: Da jeg så filmen første gang, så var den altså
bare DÅRLIG.
Tilgengæld overså jeg perspektivet om samfundssatire (faktisk et ret
afgørende perspektiv fandt jeg ud af). Der bliver jo smurt tykt på. Og
til tider så tykt, at man ikke kan se satiren for satiren.

Jeg har siden genset filmen en gang og den er faktisk blevet så god, at
den fortjener en to'er.
Mit inderlige ønske er så, at den ikke går over i rækken af de to'ere
der er dårlige.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Jakob Jensen

Dato : 10-07-03 15:44

On Thu, 10 Jul 2003 12:23:22 +0200, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

> [...]

Det er ikke gode tegn. Se hvad der skete der man prøvede noget
tilsvarende med at udskifte de gamle skuespillere i en af 90ernes
bedste komedier, og lavede en 2er

http://us.imdb.com/Title?0329028

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 10-07-03 16:03

"Carsten Riis"skrev i en meddelelse

> [...]
> afgørende perspektiv fandt jeg ud af). Der bliver jo smurt tykt på. Og
> til tider så tykt, at man ikke kan se satiren for satiren.

Nu er det godt nok meget lang tid siden jeg har set den, men hvad mener du
med samfundssatire?

Når Denise Richards ikke er med, nægter jeg forresten at se den :D

Mvh.
Lars

Fra : Peter

Dato : 10-07-03 16:50

> Nu er det godt nok meget lang tid siden jeg har set den, men hvad mener du
> med samfundssatire?

Du behager at spøge? Filmen er da en stor selvironisk samfundssatire såvel
som satire over sin egen genre.

Der males med den brede pensel et billede af et poleret perfekt samfund
befolket af glade, smilende og smukke mennesker. Et samfund solidt baseret
på grundpiller af fascisme (En overklasse af Citizens og så alle resten),
gennemført militant (Hvervekampagne med børn og smilende soldater.
Militærtjeneste gør dig automatisk til Citizen), fundamental mangel på
respekt for andre livsformer (glade børn der opmuntret af de voksne tramper
på fredelige insekter. Munter torturering af trofæet Brain Bug.). Konstant
indoktrinering gennem overfladiske new bulletins fra en statsstyret presse.
(Do you want to know more? <click>). Og det hele præsenteret 100% uimodsagt
som det perfekte mønstersamfund.

Hvis ikke det er satire...

/Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-07-03 18:42

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 10-07-03 20:03

"Peter" skrev i en meddelelse

[SNIP]

> [...]
presse.
> (Do you want to know more? <click>). Og det hele præsenteret 100%

Nu du fortæller mig det, husker jeg den pludselig glimrende... Det er en del
år siden jeg så den og ku faktisk ikke huske så meget andet, end at den
handlede om monstre og mennesker :)

Og jeg giver dig helt ret i dine tolkninger.

Mvh.
Lars

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-07-03 18:41

Lars Lauridsen wrote:

> Nu er det godt nok meget lang tid siden jeg har set den, men hvad mener du
> med samfundssatire?

Jeg mener, at den tager så tykt pis på nyhedsdækningen af Operation
Ørkenstorm (og seneste Irakkrig) som det overhovedet kan lade sig gøre.

At jeg indtil denne tråd ikke vidste, at der lå en roman bagved, tja det
gør nyhedsdækningen af Irakkrigene bare endnu mere groteske. Og endda
uden at blande de konkrete politiske dilemmaer ind i sagen endda.

Fra : PerX ...

Dato : 12-07-03 15:38

In article <behbru$d1n$1@sunsite.dk>, mhe@fjerndettesmartazz.dk says...
> http://us.imdb.com/Title?0367093