Problemer ved opstart
Fra : pissin'drummer

Dato : 09-07-03 12:17

Hej,

Når jeg starter min PC (P4, 1700 MHz) når den kun til dér hvor harddiske og
drev indentificeres. Efter drev-betegnelserne skriver den "SMART Capable but
disabled", og den kommer ikke videre ...

Jeg har hørt, at det kan være det lille CMOS-batteri, der er løbet tør for
strøm. - men det var det ikke (har skiftet det).

På forhånd tak for svar.

Fra : Per

Dato : 09-07-03 12:26

Gå i bios og aktiver S.M.A.R.T.

Per

Fra : pissin'drummer

Dato : 09-07-03 12:51

"Per" <SLET_STOR_SKRIFTtabker@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gå i bios og aktiver S.M.A.R.T.

Det ville jeg også gerne, men jeg kan ikke komme ind i Bios. Selvom jeg
trykker 'Del' under opstarten kommer computeren ikke videre efter
"S.M.A.R.T"-beskeden.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 09-07-03 14:30

In article <begvel$56o$1@news.cybercity.dk>, pissin'drummer wrote:

> Det ville jeg også gerne, men jeg kan ikke komme ind i Bios. Selvom jeg
> trykker 'Del' under opstarten kommer computeren ikke videre efter
> "S.M.A.R.T"-beskeden.

Proev at hive IDE kablet ud under opstart.

Thomas, Vanloese

Fra : pissin'drummer

Dato : 09-07-03 14:40

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> Proev at hive IDE kablet ud under opstart.

Har prøvet det nu, men det hjælper ikke. Bios'en er fuldstændig umulig at
komme ind i!

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 09-07-03 16:34

pissin'drummer wrote:

> Har prøvet det nu, men det hjælper ikke. Bios'en er fuldstændig umulig at
> komme ind i

Er det en mærkevare-pc?

Fra : pissin'drummer

Dato : 09-07-03 17:17

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Er det en mærkevare-pc?

Nej, den er fra www.bj-trading.dk

Omtrent som denne: http://www.bj-trading.dk/dk/info_pc.asp?bilag=867

- bare kun 1700 Mhz og med tre harddiske (som jeg både har haft til- og
frasluttet i forsøg på at få det til at virke ...).

Fra : Mikael Jensen

Dato : 09-07-03 18:33

> Nej, den er fra www.bj-trading.dk

Hiv alt ud af boardet bortset fra strøm, cpu, ram og grafikkort. (prøv evt
at resette biosen på boardet, der skulle være en jumper til det et sted)

Virker det stadig ikke så smid den tilbage til BJ (såfrem der stadig er
garanti på) og lad dem om problemet

Fra : Jan Lønborg

Dato : 09-07-03 14:07

prøv at ressette bios`en eller prøv at tage ide kablerne fra MB og start
computeren så må du da komme ind i bios og aktivere S.M.A.R.T