Opkald og sms til dansk telefon i udlandet
Fra : Henrik Petersen

Dato : 09-07-03 10:40

Hejsa!!
Når jeg nu enten vil sms'e eller ringe til en kammerat i Canada, skal jeg så
ringe +45 eller +1 foran telefonnummeret... Eller behøver man slet ikke
bruge landekoderne??
Man betaler kun til den danske grænse uanset om man ringer/skriver fra
fastnet eller mobil, ik?

mvh
Henrik

Fra : HSK

Dato : 09-07-03 11:08

"Henrik Petersen" <henrik_s-pnospam@get2net.dk> wrote in message
> [...]

> bruge landekoderne??
> Man betaler kun til den danske grænse uanset om man ringer/skriver fra

Brug altid +45 foran dine numre, så er du på den sikre side. +1 skal du kun
bruge hvis du skal ringe til en, der har abonnement hos et teleselskab i
USA/Canada.

mvh,
(også) Henrik

Fra : Claus Andersen

Dato : 09-07-03 12:00

Spørgsmålet er nu om din kammerat har et Dansk abonoment eller et Canadisk
abonoment.

Hvis det er et Dansk abonoment kan du nøjes med (hvis du selv er i DK) at
trykke hans nummer. Dette koster kun normal SMS pris for dig.

Hvis det er et Canadisk abonoment skal du trykke Canadas landekode ind før
nummeret. Dette koster ,mener jeg, det samme som hvis du ringer til Canada
(dog i mindre målestok da SMS ikke tager så lang tid at sende).

> [...]
bruge hvis du skal ringe til en, der har abonnement hos et teleselskab i

Ja det er rigtigt.

Hvis du ringer til en Dansk mobil som befinder sig i udlandet vil du kun
betale for prisen mellem din position og den Danske grænse.
Vær opmærksom på hvis du ringer fra f.eks Tyskland på din mobil til en DK
mobil i Tyskland vil du skulle først trykke +45 for at komme til DK. Du
betaler alså prisen fra tyskland til DK og din ven betaler prisen fra DK til
sig selv. Dette gælder også selvom i står lige ved siden af hinanden.

Hilsen
Claus Andersen