karsten jørgensen wrote:
> øh, jeg overvejer at købe diablo II og expansion, men er der noget om
> den kører i lidt lav opløsning
Du kan køre 800x600 med expansion settet.
Jeg har set emnet berørt et eller andet sted og mener at forklaringen
var at hvis nogle brugere kørte f.eks. 1024x768 så ville de kunne "se
længere" end brugere der kørte 640x480, og således have en væsentlig
fordel, på grund af den måde grafikken i Diablo II er lavet på. Så
derfor, hvis 1024x768 eller højere skulle være "fair", så skulle al
grafikken tegnes om.
Men det er altså som sagt noget jeg graver frem fra de allerbagerste
hukommelsesceller, so don't take my word for it.
Hvorom alting er, så er spillet jo designet til at se lækkert ud i
800x600, og det er vel det vigtigste ikke?
Hvis du har et hurtigt Geforce eller ATI kort, kan du muligvis bruge
FSAA (Full Scene Antialiasíng):
"Full-scene antialiasing refers to blurring the edges of each polygon in
the scene as it is rasterized in a single pass-no second pass is
required. Full-scene antialiasing, when supported, only affects
triangles and groups of triangles; lines cannot be antialiased by using
Microsoft® Direct3D® services. Full-scene antialiasing is done in
Direct3D by using multisampling on each pixel. When multisampling is
enabled all subsamples of a pixel are updated in one pass, but when used
for other effects that involve multiple rendering passes, the
application can specify that only some subsamples are to be affected by
a given rendering pass. This latter approach enables simulation of
motion blur, depth of field focus effects, reflection blur, and so on.
In both cases, the various samples recorded for each pixel are blended
together and output to the screen. This enables the improved image
quality of antialiasing or other effects."
he he..
-Sune
--
Is this a sig or an OE bug?