Skærme
Fijala 3554
Hvilken 18-20" TFT skærm??
Fra : Ledderlappan

Dato : 08-07-03 17:25

Mjallow,

Jeg har nu længe gået og funderet over hvilken TFT skærm jeg vil have. Jeg
har kigget på 18" og 20" skærme. Jeg vil helst ha en 20", men vil heller
ikke betale en bondegård for den. Jeg sidder for det meste på nettet og så
gamer jeg fra tid til anden, så min kommende tft skærm skal være acceptabel
i spil som f.eks cs og unreal osv..

18" skærme: Jeg er her ret sikker på at den bedste skærm i denne kategori er
NEC 1880SX, men pga. manglende konkurrence herhjemme er denne skærm ret så
dyr ca. 12500kr. Tilgengæld har jeg læst at Iiyama as4637ut skulle ha samme
panel og dermed næsten samme specs som nec'en. Iiyama'en koster kun 11000kr.
Så her er da noget at spare. Men .. hvad med Sony's P82? Efter hvad jeg har
læst skulle denne skærm også være udemærket og så koster den kun 7100kr!
Hvad ville det bedste køb værenår man tager prisen i betragtning??

20" skærme: Her ville jeg så mene at der ikke er så mange muligheder. NEC
2080ux ville være great, men jeg kan ikke engang finde en dansk forhandler
af den og desuden vil den være alt for dyr :( Så er der Syncmaster 213t til
11500kr ... den er jo også wooping 21.3", LG flatron 2010p til 12600kr. LG
Nordic opgiver denne skærm til 16ms responstime, men dette er vistnok en
fluke for alle andre steder opgiver den til ca. 25ms (Bla. LG tyskland).
Syntes dog ikke denne skærm har fået så finde anmeldelser og så er jeg ikek
sikker på hvilket panel der er blevet brugt. Ifølge tftshop.net er det et
s-ips panel, men jeg er ikke sikker? Til sidst er der Dell's 2000 fp2000 som
muligvis har samme panel som nec's 2080ux og dermed ret fede specs. Isåfald
burde denne skærm jo være et godt køb til ca. 11000kr. Faktisk har jeg læst
at den dell er produceret af BenQ(Acer) og være magen til BenQ FP2081?

Skal indrømme at jeg helst ville ha en skærm med s-ips panel da dette klart
er det ebdste, men pengene skal jo kunne følge med og så er det altså ikke
alle modeller man kan få her i dk.

Nå men kan i se at jeg har mange tanker kørende i hovedet og jeg lige nu har
brug for en rød tråd ;)

Mvh.

Ledderlappan

Fra : Dr.Ralph

Dato : 08-07-03 17:53

Jeg ville vælge flg. - set udfra en kombination af rimelig pris og god
kvalitet - og S-IPS TFT panel og PVA (undgå MVA):

1. Samsung 213T

2. Dell 2000FP

3. NEC 2080SX (fordi jeg mener Dell 2000FP er nøjagtigt magen til Nec
2080SX og billigere - men det er min helt egen personlige holdning, som jeg
ikke kan give dig en nærmere argumentation for udover, at specs for de 2
skærme er TOTAL identiske)

4. Samsung 240T model L03 (24' WIDE)

Et hæderligt MVA alternativ kunne være:

5. Viewsonic VX2000

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ledderlappan

Dato : 08-07-03 21:07

Kender du til en god test af den 213T?? Kan ikke finde een.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 09-07-03 04:10

On Tue, 8 Jul 2003 22:07:15 +0200, Ledderlappan wrote:

> Kender du til en god test af den 213T?? Kan ikke finde een.

Desværre - skærmen er stadig udenfor de fleste alm- menneskers interesse
pga. prisen - og vil derfor kun blive anmeldt af enten en seriøs grafisk
site - og de tager gerne god tid med at få nye produkter ind, eller en vild
gamersite, hvor de af og til prøver noget vildt - men derfor kan der godt
gå en rum tid før du ser en anmeldelse af dyret - men er du heldig, så
dukker der en op snart....vi kan kun gætte os frem..........

Iøvrigt er skærmen stadig så ny, at den dårligt er kommet på lager hos
butikkerne- håber/forventer en anmeldelse af 213T i løbet af uagust måned -
og vil nok så købe på det tidspunkt - enten en 240T(L03) eller en 213T.

-
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ledderlappan

Dato : 14-07-03 22:18

Well kunne være rart med en sammenligning mellem 213t og den noget ældre
191t. En af mine kammerater har en 191t og jeg syntes bestemt ikke den er
acceptabel i spil .. langt fra. Så hvis den 213t ikke er meget bedre så skal
jeg ikke ha een. Det 100% sikkert.

Fra : Jacob Riis

Dato : 08-07-03 21:42

"Ledderlappan" <ledderlappan@efilnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alle modeller man kan få her i dk.
>
> Nå men kan i se at jeg har mange tanker kørende i hovedet og jeg lige nu

Det er jo relativt nemt at finde en god skærm. Problemet er at finde en
skærm der passer til sine behov og finde en som har en god "value for money"

Jeg ville også undersøge 18" NEC 1860NX lidt nærmere. Grunden til at jeg
har valgt 1860NX er den positive omtale jeg har læst om på www.prad.de i
deres forum. På edbpriser.dk kan du finde skærmen til 5360 kr. Se mere om
skærmen her http://tinyurl.com/gbzz (direkte link til til NEC) Kig under
downloads på NEC siden, for at se nogle billeder af skærmen. Jeg fandt også
nogle billeder her http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=3986&sid=
(midten af siden) hvor du kan se skærmen på et skrivebord.

Jeg kan godt forstå at du hellere vil have SX modellen men den er jo også
væsentligt dyrere. Hvis du vil købe 1880SX er det nødvendigt at købe den i
Tyskland, de danske priser er helt hen i vejret. Du kunne evt. foreslå nogle
af de store danske butikker at få NEC i deres sortiment, hvis der er nok der
spørger efter skærmene kunne det være de fik NEC på programmet og så skal de
nok blive billigere (pga af konkurrence på edbpriser.dk)

Den Sony du har tænkt på skulle også være fin men jeg ville vælge den
bililgere NEC1860NX.

Jeg mener ikke at de dyrere skærme som du har tænkt på er deres penge værd
(med mindre man stiller meget store krav, fx i forbindelse med arbejde)

Jeg tænker også på at at der sker en rivende udvikling indenfor fladskærme.
Derfor vil jeg være påpasselig med ikke at købe for dyrt idet der nok om 2
år vil være nogle 21" der kører i høj opløsning og superkvalitet til få
penge. Så er det jo ikke så godt at sidde med en skærm man har betalt 12.000
kr. for.

Læs forresten den her helt nye tråd
http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=4198&sid det er en dansker der
overvejer at købe nogle af de fladskærme du selv har tænkt på nede i
Tyskland

--
Jacob

Fra : Jacob Winther

Dato : 08-07-03 22:03

Har du overvejet at anskaffe to 17" tft og køre dem i et dual setup så kan
du få 2 x (1200x1024) at arbejde med.

Fx kan du købet Acer AL732 med Response Time på 16ms prisen er jf edbpriser
4359,00 kroner pr styk.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514617902

/Jacob

Fra : Holger

Dato : 08-07-03 22:52

Dells 20" er vist efterhånden til at betale.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 09-07-03 04:07

On Tue, 8 Jul 2003 23:52:07 +0200, Holger wrote:
> Dells 20" er vist efterhånden til at betale.

10.016 kr er stadig en sjat penge - men jeg har nu haft den i snart 1 år og
er meget tilfreds - vil ikke skamrose den længere herinde, så tror folk bar
jeg er ansat i Dell :)

Gav iøvrigt 15.500 kr for den for 12 måneder siden :(
Men har ikke fortrudt.

Men ville stadig nok vælge Samsung 213T frem for min Dell 2000FP, da 213T
er bedre designet, har 21,3' areal og dog godt nok har et display af PVA
typen (hvor min Dell 2000FP har et S-IPS panel, der er det bedste der
findes lige nu indenfor TFT - Eizo, NEC og BenQ laver også TFT skærme med
S-IPS paneler - og når du ser, hvad de koster, så forstår man, at Dell'en
faktisk er billig)
Men test af Samsung skærme med PVA viser, at de godt kan følge med S-IPS
panelerne - derfor går jeg selv efter PVA TFT, når jeg om få uger/måneder
køber min næste TFT i STOR str.

Går det helt galt, så jeg jo stadig min trofast Dell 2000FP.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Arne

Dato : 09-07-03 06:57

Der er nogle der kan/vil

Eivind

Fra : R

Dato : 14-07-03 21:32

Hejsa

Er der ingen af jer der har fundet test af denne Samsung 213T ??

Hilsen
Rasser
ICQ 6943693
Ps. Fjern FJERN fra mail.