PHP i MySQL Control Center
Fra : Martin Petersen

Dato : 08-07-03 16:16

Hej NG

Jeg har siddet og lavet en databse i MYSQL Control Center, nu vil jeg gerne
bruge den på en hjemmeside, men hvordan får jeg "eksporteret" databasen, så
jeg kan få den ind på siden?

Med venlig hilsen
Martin Petersen

Fra : Per Christiansen

Dato : 13-07-03 08:45

Hej Martin.

Det var ikke mange svar du fik der, hwa´?

Nå, men så prøver jeg:

Nu ved jeg faktisk ikke hvad "MySQL Control Center" er, men jeg går ud fra
du har lavet en database, og der i lavet en tabel, som du nu vil læse nogle
data i.

Lad os forestille os en tabel "history" med flg. 2 felter:
tekst text
tstamp timestamp (godt at have et timestamp så man kan se hvornår en record
ændres)

Denne kode læser indholdet i "history" tabellen og pladserer hvert felt i en
variabel:

<?php
$db = mysql_pconnect($server, $userid, $passwd);
mysql_select_db($db_navn);
$result = mysql_query("select tekst, tstamp from history order by tstamp
desc");
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
$tekst = $row["tekst"];
$tstamp = $row["tstamp"];
}
mysql_free_result($result);
mysql_close($db);
?>

Det er så inde i while løkken at du kan outputte dine data, eller behandle
dem og gemme dem til senere output.

Har du behov for flere eksempler, kan du evt. gå til http://oz7rd.dk - I
alle dokumenter kan man se PHP-koden der ligger bag, ved at klikke på den
lille stjerne i øverste venstre hjørne.

Brug for mere hjælp, så skriv bare igen

Mvh.
Per Christiansen

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-07-03 09:24

Det var ikke mange svar du fik der, hwa´?

> Nå, men så prøver jeg

Mange tak, Per, jeg værdsætter at du vil hjælpe mig, men jeg droppede at
bruge Control Center, og brugte PHPmyadmin istedet, men tak for hjælpen

MVH
Martin Petersen

Fra : Per Christiansen

Dato : 13-07-03 12:38

Hej igen.

OK, men det jeg skrev, er stadig gældende for at få data ud af MySQL, hvis
du vil præsentere dem på en hjemmeside eller lave en web-applikation (et
program med web-interface).

PHPmyadmin er osse god - Virkeligt godt lavet, osse til prisen

Mvh.
Per Christiansen