Navnet Dinesen og fornavnet Dines.
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 08-07-03 15:34

Hvor almindeligt var navnet Dinesen i 1700-tallet? Min tip-tip oldemor var
født af en Gertrud Dinesdatter i 1780. Og hun blev født i Kyndeløse i Horns
Herred, ergo må Gertrud Dinesdatter være kommet til Kyndeløse da hun
blev gift, hvis ikke hun boede der i forvejen. Det ved jeg desværre ikke.

Men jeg ved at hendes forældre var Dines Christensen død sept. 1758 og
Else Pedersdatter, som jeg slet ikke har nogen oplysninger om.
Selv var gertrud Dinesdatter født 1745 - sandsynligvis i Horns Herred.

Er der nogen der ved eet eller andet om denne Dines-gren af min familie?
Enhver oplysning modtages med tak.

Med venlig hilsen Ruth

Fra : Flemming Damgaard La~

Dato : 09-07-03 07:30

Kære Ruth Nielsen.

Dines-navnet var meget almindeligt i Kyndeløse, Kirke Hyllinge sogn i 1700-
og 1800-tallet. I hvertfald var der flere familier i sognet der brugte
navnet.
Jeg har oplysninger om "Dines", men desværre ikke noget om din slægt, som
jeg dog godt kender eksistensen af. Det er i Kyndeløse, du skal søge i.

Med venlig hilsen
---
Flemming Damgaard Larsen MF,
E-mail: arfdl@ra.dk
www.netby.net/Centrum/Alle/Damgaard
www.fdl.dk

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 09-07-03 16:34

"Flemming Damgaard Larsen" skrev i en meddelelse
> [...]
1700-
> og 1800-tallet. I hvertfald var der flere familier i sognet der brugte

Jeg siger tak for oplysningen, det er jo ikke et særlig almindeligt navn.

> Jeg har oplysninger om "Dines", men desværre ikke noget om din slægt, som
> jeg dog godt kender eksistensen af. Det er i Kyndeløse, du skal søge i.

Mange tak. Så vil jeg gøre noget mere ud af Kyndeløse. Jeg ser for øvrigt på
en
planche jeg har udarbejdet med med min mor som 'proband' at både nr. 40 Jens
Larsen
f. 1779 og nr. 47 Bente Marie Sørensdatter f. 1800 er fra Kirke Hyllinge
sogn. - Selvom
de ikke behøver at være af samme slægt. Men jeg har åbenbart en hel del aner
i det område.

Med venlig hilsen
Ruth Nielsen

Fra : Poul Brodersen

Dato : 21-07-03 15:14

Jeg har en hel del optegnelser om Gjertrud Dinesen og nogle af hendes hendes
efterkommere.

Hvis du vil have en fil med disse oplysninger kan du bede mig herom, så
sender jeg en mail med fil.

Poul Brodersen