regneark som webside
Fra : Torben Jensen

Dato : 08-07-03 14:23

Hej NG!

Håber at det er den rigtige gruppe, men jeg mente ikke at ms-office gruppen
var den rigtige. I må gerne futte mig videre, hvis jeg tager fejl.

Jeg har et regneark. Det er for så vidt ligegyldigt, hvilken type det er.
Problemstillingen er at få vist selve logikken i regnearket på en webside.

Eksempel.
Jeg har et excell regneark med tre felter. I de to af felterne indtastes tal
og i det tredie vises summen af de to første felter.
Denne funktionalitet vil jeg gerne have på websiden. (Kan i excell laves med
"gem som webside")

Ulempen ved Excell er så vidt jeg kan læse, at det kræver at alle klienter
har licens til ms-office.

Kan jeg løse problemet på anden vis? evt. med et mere åbent og knap så
bøvlet regnearks program? Andre alternativer modtages også meget gerne.

På forhånd tak for hjælpen.
M.v.h.
Torben Jensen

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 09-07-03 08:33

Torben Jensen wrote:

> Kan jeg løse problemet på anden vis? evt. med et mere åbent og knap så
> bøvlet regnearks program? Andre alternativer modtages også meget gerne.
OpenOffice har en glimrende "Save as HTML" funktion

Ellers skal du nok traske over i en msoffice gruppe.

Morten

Fra : Cocktail-Henning ;-)

Dato : 10-07-03 12:43

Torben Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg har et regneark med tre felter. I de to af felterne indtastes tal
> og i det tredie vises summen af de to første felter.
> Kan jeg løse problemet på anden vis?

Andre alternativer modtages også meget gerne.

her er en side, hvor jeg netopbruge nogle fandens dynamiske felter
altså osse i stil med....
"og hvis man nu taster noed i sum-feltet, så sku den da gerne ku regne den
anden vej!! "

http://www.geocities.com/cocktailhenning/nytplusberegning.html
og strax man ser på "Diagonal-bergneren (pytagoras) så efterlyser man jo noed
snedig grafik til beslrivelse, mmm??

Cocktail-henning,
som ryster frugten ned fra træet pt, i sin herlige have!!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne