Ancestry com
Fra : Norma Nielsen

Dato : 08-07-03 13:10

Jeg har lige modtaget mail fra Ancestry-com, at man angiveligt har fundet
min grandonkel i en folketælling for 1930 og tilbyder mig (selvfølgelig) en
gratis periode og som kan aflyses efter denne periode. Man bliver bedt om at
oplyse mit credit-card nr. og det er jeg principielt ikke særlig glad for
(ikke fordi jeg har ret mange penge). Men man kunne måske hjælpe andre i den
periode som man nu får gratis. Hvem har erfaringer med Ancestry com og
hvilke norma@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : A.Bruun

Dato : 08-07-03 14:06

Jeg har selv fået en sådan henvendelse, og finder det usmageligt. Derfor har
jeg slettet den modtagne mail.
Til mig skriver de også, at de har fundet en som jeg søger, med 14 dages
prøvetid - men mon man når at finde den eftersøgt indenfor 14 dage ??

Med venlig hilsen

A.Bruun

Fra : Brian Jensen

Dato : 09-07-03 22:22

In article <plzOa.129$3m3.90@news.get2net.dk>, abruun@image.dk says...
> [...]
> Til mig skriver de også, at de har fundet en som jeg søger, med 14 dages
> prøvetid - men mon man når at finde den eftersøgt indenfor 14 dage ??

Jeg har også modtaget en mail om at de har fundet noget af min familie.
Jo, det skal da nok passe - ca. 14.000 personer med efternavnet Jensen.
Det kunne jeg jo ikke selv have fundet ud af

Mvh
Brian Jensen

Fra : B. Mathias Askholm

Dato : 10-07-03 07:56

"Brian Jensen" <a@b.net> wrote in message

> Jeg har også modtaget en mail om at de har fundet noget af min familie.
> Jo, det skal da nok passe - ca. 14.000 personer med efternavnet Jensen.
> Det kunne jeg jo ikke selv have fundet ud af

Det er åbenbart en måde at gafle kunder på. De har til mig skrevet at der er
fundet 4 Askholmere i 1930-FT. Det viser sig nu at de er parvis identiske
og at jeg forlængst havde registreret dem på forskellig vis. Imidlertid har
jeg valgt at sætte mig på 14 dages frit "abonnement", men regner ikke med at
fortsætte.
--
Vindskibelig hvislen

Børge

Èt bat i hånden er bedre end 10 kugler i pungen!

One bat at hand is better than 10 balls in scrotum!

Fra : Lennart Frederiksen

Dato : 08-07-03 14:08

Hej Norma

Jeg har fået samme type besked,
Jeg venter til Jeg har flere emner før jeg vil bruge den gratis periode der
tilbydes.

Jeg har dog en bekendt i U.S.A. som jeg mener har købt en periode,
der har jeg sendt mit emne hen, men har ikke fået svar endnu,
hvis hun har licens til Ancestry-com vil jeg spørge om hun vil tjekke din
også.

Hilsen
Lennart Frederiksen
Skanderborg

Fra : Kaj Ahlburg

Dato : 08-07-03 15:29

On Tue, 8 Jul 2003 14:10:24 +0200, "Norma Nielsen"
<norma@nielsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>periode som man nu får gratis. Hvem har erfaringer med Ancestry com og

Uanset hvad man mener om metoden, kan jeg da fortælle, at det drejer
sig om et godt produkt.
Jeg har i en periode (et år) haft adgang til alle de online-tællinger,
som de har nu (der kommer hele tiden mange nye til), og har fundet
meget spændende af forskellig slags.
Det koster altså heller ikke en bondegård, hvis man sammenligner med
en tank benzin og/eller en fridag.
Visa-kortet har ikke været misbrugt i den anledning, kan jeg fortælle.
Og - ikke mindst - for en ordens skyld, inden jeg nu bliver anklaget
for dit og dat. Jeg har _absolut_ ingen kommercielle interesse i
Ancestry.com

Venlig hilsen
Kaj Ahlburg i Ry

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-03 21:42

On Tue, 08 Jul 2003 16:28:50 +0200, Kaj Ahlburg
<kahlburg@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>meget spændende af forskellig slags.
>Det koster altså heller ikke en bondegård, hvis man sammenligner med

Jeg har samme gode erfaring

mvh
Hans Engmark

Fra : Hugh Watkins

Dato : 08-07-03 15:32

"Norma Nielsen" <norma@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message news:3f0ab498$0$5148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> periode som man nu får gratis. Hvem har erfaringer med Ancestry com og

spur i news:alt.genealogy many do look ups

for free

like I do in UK census 1891

i found a Danish family FT 1930 New York by asking in an AOL genealogy chat room

Otto Stromsholt (Jørgen Otto SDtrømsholt)

and got an answer at once and image sent

Hugh W

Fra : Bent Johannisson

Dato : 09-07-03 06:06

Jeg har prøvet, men havde ikke behov for mere ind den gratis periode, men
der blev alligevel hævet 1 gang på 80$ og måneden efter på ca. 40$. da jeg
jo ikke ville fortsætte, opdagede jeg at jeg ikke kunne finde en
afbestillings rubrik, Jeg har fået mine penge tilbage efter 2 måneder da jeg
gjorde indsigelse til min bank.
med venlig hilsen
Bent Johannisson

Fra : Lars Dohn

Dato : 09-07-03 18:24

Deres søgemaskine er virkelig dårlig og returnerer alt alt for meget.
Jeg prøver også at komme ud af det (har været medlem i 1 år). Jeg har heller
ikke kunnet finde en afbestillingsknap.
Jeg har skrevt uden held og må derfor nok også bede min bank om at stoppe
dem.

Jeg tror ovenstående siger sig selv.

Lars.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 09-07-03 19:40

"Lars Dohn" <ldo@vok.dk> wrote in message news:behj2m$18rj$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> [...]
> ikke kunnet finde en afbestillingsknap.
> Jeg har skrevt uden held og må derfor nok også bede min bank om at stoppe

yes Lars you sound disorganised

and need to qualify your searches by date or birthplace or both

I am using the new ancestry.co.uk and having lots of fun

It is not without faults being such a large database

Hugh W

Fra : Lars Dohn

Dato : 09-07-03 20:00

Ups...

Thought it was www.genealogy.com....
I have nothing against ancestry.com

Lars

Fra : Norma Nielsen

Dato : 09-07-03 22:20

Tak for jeres indlæg vedr. mit spørgsmøl vedr. Ancestry Com. Jeg har
besluttet mig for at lade det "flotte" tilbud gå min næse forbi og vente
indtil Familysearch måske engang kommer lidt længere frem.

Fra : Alf Christophersen

Dato : 10-07-03 17:33

> [...]

>min grandonkel i en folketælling for 1930 og tilbyder mig (selvfølgelig) en

På hvilken måte vet de at du er en slektning?? Dette virker som det
reneste vrøvl, noe tilsvarende et svindelfirma der over drev på med
for noen år siden og sendt ut mail til alle med etternavn Andersen
(etc.) The family Andersen som var kun kopier av alle telefonkataloger
med navnet Andersen. Det skulle liksom også være et tilbud om å få
kjøpt det etterlengtede våpenskjoldet til familien Andersen 8eller
annet patronym). Verdiløs søppel for de aller fleste.

Er ikke forundret om Ancestry.com er arvtager av det firmaet. Ikke
rart de har blitt store rent økonomisk. De fleste amerikanere aner jo
intet om patronymer og tradisjoner for slike, så de kjøper slikt i god
tro.

Fra : Bjarne Andersen

Dato : 10-07-03 21:38

Jeg har selv en slægtsside på Ancestry.com og har aldrig haft nogen
problemer med opkrævning m.m. På Ancestry.com er der mange tusinde
amerikanere med slægter i skandinavien som har deres slægtstræ, som alle kan
søge på og hente data fra. Også uden at betale. Selv har jeg oploadet
10.500 fra danmark og Norge.
Selvfølgelig prøver alle at tjene penge, men hvor har de jeres mail adresee
fra hvis I ikke selv tidligere har været der ?.
Jeg tilmeldte mig siden for ca. 4 år siden og har fundet rigtig mange af
mine slægtnige der udvandrede til "Landet med broægning af guld" og har
siden kontaktet mange af efterkommerne.
Det er usmageligt med disse opfordringer til at betale, men netop
Ancestry.com er et godt værktøj. Det er jo reklame..... bliver i også
forarget over Bilka's tilbud som også er tidsbegrænset ?

Bjarne