Printerserver ?
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-07-03 13:46

Hej !

Jeg har en printer tilsluttet den ene PC i mit lille hjemme-netværk.

Den er så delt, så alle PC'erne kan bruge den.

Det er jo fint nok - men virker så kun, når den pågældende PC er tændt.

Så kan jeg se hos f.z. Zitech, at de har en lille printerserver til
omkring 4-500 kr - og det lyder jo smart nok

Men den er "kun" 10 mbit - er det nok til "normalt" brug af printeren ?

Resten af mit lille lokalnet kører med 10/100 mbit netkort og 10/100
mbit switch.

Bliver udskrivning væsentlig langsommere end nu - eller har det ikke den
store betydning ?

På forhånd tak for svaret

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 08-07-03 13:48

"Jan Vestergaard" <jan@NOMAILjve.dk> mumbled something in news:3f0abcef$0
$83059$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> omkring 4-500 kr - og det lyder jo smart nok
>
> Men den er "kun" 10 mbit - er det nok til "normalt" brug af printeren ?

det er skam rigeligt, Hvis du begynder at skrive kæmpe store farveprints ud
der fylder rigtig mange MB kan det blive et lille problem. Men printere der
håndterer den slags jobs har som regel selv indbygget netkort.
Til alm. tekst og små billeder kan du ikke mærke forskel.

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : Lars Grau

Dato : 08-07-03 14:57

10mbit, skal være nok nå man regner med at parrelle kabel kun kan overføre
ca. 300 kb i sek, så er der sku langt op i til 10 mbit

Mvh

Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-07-03 15:55

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-07-03 15:59

Lars Grau wrote:
> 10mbit, skal være nok nå man regner med at parrelle kabel kun kan
> overføre ca. 300 kb i sek, så er der sku langt op i til 10 mbit

OK - den forklaring lyder fornuftig - jeg var egentlig ikke klar over
hastigheden på parallelport/kabel.

Så jeg har bestilt en sådan printserver

Tak for svarene til jer begge !

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-07-03 11:31

Lars Grau wrote:
> 10mbit, skal være nok nå man regner med at parrelle kabel kun
kan
> overføre ca. 300 kb i sek, så er der sku langt op i til 10 mbit

Den er installeret - og det kører rigtig godt !

Den printer faktisk hurtigere end før, så det er rigtig godt !

Jan

Fra : Andre

Dato : 11-07-03 12:31

> Den er installeret - og det kører rigtig godt !
>
> Den printer faktisk hurtigere end før, så det er rigtig godt !

Hvad er det for en du har købt ??

Fungere den som "rigtig" printserver, således at du ikke behøver have en
bestemt Pc tændt ?? Det skal man jo f.eks. med dem fra HP.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 11-07-03 12:49

Andre wrote:
> Fungere den som "rigtig" printserver, således at du ikke behøver have en
> bestemt Pc tændt ?? Det skal man jo f.eks. med dem fra HP.

Hvad er det for nogen fra HP, der kræver dette?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Andre

Dato : 11-07-03 12:59

> Hvad er det for nogen fra HP, der kræver dette?

JetDirekt

Man tilslutter printer til boksen, og opsætter den som en normalt printer på
ens server og deler den. Klienter tilgår så via serveren. (og det vil jeg
helst ikke her hjemme ved mig selv)

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 11-07-03 13:18

Andre wrote:

> [...]
> ens server og deler den. Klienter tilgår så via serveren. (og det vil jeg

Hvorfor installerer du ikke jetdirect softwaren
på alle klienterne?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-07-03 16:02

Michael Petersen wrote:
> [...]
> indbygget netkort.
> Til alm. tekst og små billeder kan du ikke mærke forskel.

Alle tiders - den køber jeg så !

Jeg fandt bare ud af at man også kunne få 10/100 mbit printservere til
en noget højere pris, og så blev jeg lidt nervøs for at den "lille" bare
var legetøj.

Tak for svaret !

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-07-03 21:07

"Jan Vestergaard" <jan@NOMAILjve.dk> wrote in message

> Så kan jeg se hos f.z. Zitech, at de har en lille printerserver til
> omkring 4-500 kr - og det lyder jo smart nok

Inden du evt. køber den.. Kan det måske være meget smart lige at finde ud af
om man også mangler en router eller et trådløst accesspoint eller noget...

For jeg har da set flere routere, som har indbygget printserver, swtich og
router til omkring samme pris.
Fx dlink 704P

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-07-03 21:36

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> For jeg har da set flere routere, som har indbygget
printserver,
> swtich og router til omkring samme pris.

Jo tak - men nu er jeg faldet for en Netgear router i stedet - og
der er ikke printserver i, så det bliver printerserveren fra
Zitech.