Telmores samtalepriser til udlandet
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-07-03 08:58

Citat fra Telmore's hjemmside:
-----------------------------------
Her kan du se prisen for at ringe til udlandet fra Danmark. Prisen er pr.
minut og inkl. moms. Det koster 2.70 kr. at sende en SMS til udlandet.

Tuvalu 15,95 kr. 00688
Tyrkiet 5,45 kr. 0090
Tyskland 3,35 kr. 0049

----------------------------------

Hvis nu jeg ville ringe til A. Hvis han er i DK, så er det 1 kr i minuttet.
Hvis nu han er taget til Tyskland på indkøbstur og jeg ringer til ham mens
han er i Flensborg og hans telefon roamer med et tysk net, skal jeg så
betale 3,35 kr ?

Hvis ja, så må man håbe at han ikke tager til Tuvalu !

Jeg kan jo ikke hvide om A er i DK eller rejst til Tuvalu.

Gælder samme problematik mht. SMS ?

--
mvh/rg. ChristianSamtalepriser til udlandet

Fra : Dennis Lange

Dato : 08-07-03 09:05

Christian B. Andresen <nobody@domain.country> skrev:
> [...]
> minuttet. Hvis nu han er taget til Tyskland på indkøbstur og jeg
> ringer til ham mens han er i Flensborg og hans telefon roamer med et

Nej, du skal betale 1kr./min

> Jeg kan jo ikke hvide om A er i DK eller rejst til Tuvalu.

Netop, derfor er systemet indrettet så du betaler til den danske grænse, og
ham du ringer til betaler resten, sådan lidt populært sagt.

> Gælder samme problematik mht. SMS ?

Det samme gælder ja... altså at du kun betaler alm dansk takst.
--
Mvh. Dennis Lange

- Billige, brugte bøger til studiet: www.pensum.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-07-03 09:08

"Dennis Lange" <dblng2@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> ham du ringer til betaler resten, sådan lidt populært sagt.

> Det samme gælder ja... altså at du kun betaler alm dansk takst.

Det regnede jeg også med, men hvis man læser dette fra Telmores hjemmeside
kan det IMHO misforståes:
--------

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 08-07-03 09:30

> [...]
> Her kan du se prisen for at ringe til udlandet fra Danmark. Prisen er pr.
> minut og inkl. moms. Det koster 2.70 kr. at sende en SMS til udlandet.

Du kan altid regne med at den pris du betaler er landekode bestemt... Dvs
ringer du til en mobiltelefon med landekode +45 (dvs en dansk registreret
telefon) så koster det 1,- i minuttet... Ringer du til en tysk registreret
telefon så er det dig der betaler hele prisen på 3,35 kroner pr. minut.
Dette gælder OGSÅ hvis denne tysker befandt sig i DK - så ville du stadig
betale til tyskland og han ville betale retur til DK...

/ Jonas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-07-03 09:36

"Jonas M. Nielsen" <dream@on.com> wrote in message
> [...]
> Dette gælder OGSÅ hvis denne tysker befandt sig i DK - så ville du stadig
> betale til tyskland og han ville betale retur til DK...

Tak skal I begge to have.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 08-07-03 12:49

On Tue, 8 Jul 2003 10:29:41 +0200, "Jonas M. Nielsen" <dream@on.com>
wrote:

> [...]
>Dette gælder OGSÅ hvis denne tysker befandt sig i DK - så ville du stadig
>betale til tyskland og han ville betale retur til DK...

Dvs at det kun ville koste en telmore kunde 20 øre pr sms både at sende
fra danmark, men også til danmark eller?
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : John K

Dato : 08-07-03 13:49

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:2tblgv4ecp85ban8nd6o89puu6b6osnkbq@4ax.com...
> On Tue, 8 Jul 2003 10:29:41 +0200, "Jonas M. Nielsen" <dream@on.com>
> wrote:
> Dvs at det kun ville koste en telmore kunde 20 øre pr sms både at sende
> fra danmark, men også til danmark eller?

Nej. Hvis du er i udlandet, betaler du roamingprisen pr. sendt SMS.

Du kan finde link til roamingpriserne på www.telmore.dk

Mvh

John