Vil på internet med mobil. HVILKEN TLF.
Fra : SnoopyDog

Dato : 07-07-03 23:51

Som jeg skriver i emnet har jeg brug for at komme på internettet med en
mobil tlf. Nu har jeg en Nokia 3310. Den kan ikke bruges, har jeg fået at
vide. Hvilken tlf. har jeg så brug for??

Intet fancit bare en som kan benyttes til Internettet. (den skal bruges i
Afghanistan, skal afsted med NATO )

Jeg har den bærbare computer selvfølgelig.

På forhånd tak.

MCK

Fra : SnoopyDog

Dato : 07-07-03 23:57

Jeg kan se, jeg skal bruge en mobil tlf. med GRPS funktion men også med en
modem funktion. Men hvilket mærke og model?

Fra : Kasper

Dato : 08-07-03 11:26

"SnoopyDog" <snoopydogremovethis1970@yahoo.dk> wrote in message news:<3f09faa7$0$83056$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> Jeg kan se, jeg skal bruge en mobil tlf. med GRPS funktion men også med en
> modem funktion. Men hvilket mærke og model?
>
> "SnoopyDog" <snoopydogremovethis1970@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Mht. GSM dækning: Der er hele to udbydere, iflg gsmworld:
<http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_af.shtml>
.... den ene har enda en website! (Kunne ikke lade være
Skimmede lige AWCC's hjemmesider igennem og kunne ikke
umiddelbart se noget om GPRS.

<nørd start>
Til gengæld er der nogle ret "sjove" dækningskort
<http://www.afghanwireless.com/newscoverage.html>
-specielt for Mazar-i-Sherif og Herat hvor man
bogstavligt kan tælle antallet af master.
Prøvede også at tælle dem i Kandahar og fik det til
seks (muligvis syv) stykker.
<nørd slut>

Men det var ikke det spørgsmålet gik på: For at komme
på internettet med en mobil skal der være adgang til enten
GPRS, CSD eller HSCSD services fra operatøren, men om det
tilbydes af AWCC kan ikke udledes af deres hjemmeside.
Den anden operatør, Telephone Development Company
Afghanistan Ltd (TDCA) har enten ikke eller har ikke oplyst
en hjemmeside, de kører i.ø. kun med GSM900. Din
mobiltelefon kan være nok så smart, men hvis operatøren
ikke tilbyder data services så kommer den ikke på noget
internet, så start med at finde ud af det (hvordan ved jeg
ikke)

Der er tale om en bærbar, går udfra den har Irda?
Så skal telefonen ha en Irda og evne til dial-up over
GPRS eller CSD/HSCSD.

Mit forslag: En gammel nokia 6310 eller 6310i eller hvis
det skal være nyere: Nokia 6610.
Hvis det ikke er noget for dig, så kig efter noget andet
med Irda, GPRS og/eller CSD/HSCSD.

Og så et spørgsmål fra mig:
Giver forsvaret ikke adgang til nettet dernede, eller skal
du undercover i ørkenen?

God tur ihvertilfælde, Kasper

Fra : John K

Dato : 08-07-03 11:59

"Kasper" <kana@alzebra.net> skrev i en meddelelse

> Mht. GSM dækning: Der er hele to udbydere, iflg gsmworld:
> <http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_af.shtml>
> ... den ene har enda en website! (Kunne ikke lade være

Det har den anden udbyder også

De er bare ikke så gode til at kommunikere via Internettet endnu

Karim Khoja
Chief Executive Officer
Telecom Development Company Afghanistan Ltd.
Kabul, Afghanistan
e-mail: karim.khoja@roshan.af
website: www.roshan.af

Mvh

John

Fra : SnoopyDog

Dato : 08-07-03 14:02

Tak skal du ha kasper.
Nu sker der sgu da noget.

Jeg vil sidde i Kabul, men kan ikke fortælle dig mere (cause then I have
to kill you)

Nokia 6310 eller 6310i eller som Mark siger Ericsson T68I. Jeg kigger mig
lige omkring. Tusinde tak for hjælpen gutter.

MCK

Fra : Kasper

Dato : 09-07-03 09:17

"SnoopyDog" <snoopydogremovethis1970@yahoo.dk> wrote in message news:<3f0ac0d8$0$83059$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> Tak skal du ha kasper.
> Nu sker der sgu da noget.
>
> Jeg vil sidde i Kabul, men kan ikke fortælle dig mere (cause then I have
> to kill you)

Så vil jeg da også helst være fri for at vide mere -I den grad

/kasper

Fra : MaRk

Dato : 08-07-03 00:17

> [...]
> vide. Hvilken tlf. har jeg så brug for??
>
> Intet fancit bare en som kan benyttes til Internettet. (den skal bruges i

Er der gprs net i afganistan??

Mvh
Mark

Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-07-03 07:11

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> Er der gprs net i afganistan??

Er der overhovedet et GSM-mobilnet i Afganistan?

Claus

Fra : SnoopyDog

Dato : 08-07-03 10:36

> Er der gprs net i afganistan??
JA!

>Er der overhovedet et GSM-mobilnet i Afganistan?
og JA!

Men I har endnu ikke hjulpet mig med mit problem/spørgsmål Hvilken
model/mærke?

Fra : *Gavtyven*

Dato : 08-07-03 06:22

Jeg har en Siemens S55 med Wap - Gprs - Internet -Polifonske toner -
Infarød - Bluetooth - Kalende - osv osv osv
Kun ca 4 mdr gl - Med masser at Nye Poly toner og billeder i ....
Sælges for 1900Kr
http://www.club-siemens.net/gallery/s55/
http://www.club-siemens.net/mobiles/s55.shtml

Fra : Max[DK]

Dato : 08-07-03 06:42

> [...]
> Infarød - Bluetooth - Kalende - osv osv osv
> Kun ca 4 mdr gl - Med masser at Nye Poly toner og billeder i ....

Skriv dog sådan noget privat pr. mail og ikke her i teknik gruppen.

/M

Fra : *Gavtyven*

Dato : 08-07-03 09:21

Har jeg også gjordt...... men også her

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-07-03 10:03

"Max[DK]" <maxses@hotmail.comFJERN> wrote in news:bedlip$cd5$1@sunsite.dk:

> Skriv dog sådan noget privat pr. mail og ikke her i teknik gruppen.
>
> /M

Du kan få den inklusive kamera i Elgiganten med TDC mobilabonnement til
1299 :)

Det kunne man i hvert fald i forrige uge og også for 3 uger siden, har ikke
lige været der den sidste uges tid.

Flemming

Fra : MaRk

Dato : 08-07-03 13:26

Det er sgu da dyrt... Fik min for snart en måned siden brugt med kamera til
for 1750,-

Mvh
Mark

Fra : Maze

Dato : 08-07-03 11:43

SnoopyDog wrote:
> Som jeg skriver i emnet har jeg brug for at komme på internettet med en
> mobil tlf. Nu har jeg en Nokia 3310. Den kan ikke bruges, har jeg fået at
> vide. Hvilken tlf. har jeg så brug for??

Hvis jeg var dig ville jeg købe bladet Mobil. De har en guide bagerst i
bladet med tests af mange mobiltelefoner, og her står der, hvilke, der
har GPRS.

Jeg har selv en Sony Ericsson T610, og den har alt det du skal bruge.
Hvis du er Orange Trumf kunde koster den kun 1499,-. Derudover kan man
få en masse geniale spil til den som AlienScum (var der nogen, der sagde
gammelt C64 spil?) og minigolf, som du forøvrigt kan spille multiplayer
med, hvis der er andre der har samme telefon, via Bluetooth.

Det eneste der kan være lidt skidt når du skal til Afganistan er, at
displayet ikke er ret godt i sollys. Det bliver meget svært at se. Det
er den eneste anke jeg har til den telefon.

Der er indbygget modem og IR forbindelse samt bluetooth i T610. Den kan
også GPRS'e.

--
/Maze
"Of all the things I've lost, I miss my brain the most" Ozzy Osbourne

P.S.: Hvis du vil sende en mail, så fjern triple-x..

Fra : Thorbjørn

Dato : 08-07-03 12:04

Maze skrev:

> Jeg har selv en Sony Ericsson T610, og den har alt det du skal bruge.
> Hvis du er Orange Trumf kunde koster den kun 1499,-.

Hva' dælen er Orange Trumf???

-Thorbjørn

Fra : John K

Dato : 08-07-03 12:08

"Thorbjørn" <thorbjorn@2night.dk> skrev i en meddelelse

> Hva' dælen er Orange Trumf???

Deres "gode" kunder, der taler for mere end 300 kroner om måneden og betaler
deres regninger til tiden

Mvh

John

Fra : Thorbjørn

Dato : 10-07-03 09:29

John K skrev:

> Deres "gode" kunder, der taler for mere end 300 kroner om måneden og
betaler
> deres regninger til tiden

Du ved at det er 300 kr om måneden? Gør de én opmærksom på at man er Orange
Trumf?

Jeg taler for ca. 200 kr. og kunne da godt tænke mig en billig t610. Jeg må
vist til at snakke lidt mere.

-Thorbjørn

Fra : Max[DK]

Dato : 10-07-03 09:38

> Du ved at det er 300 kr om måneden? Gør de én opmærksom på at man er
Orange
> Trumf?

Ja det ville du få at vide, du får sådan et fint plast-kort...

> Jeg taler for ca. 200 kr. og kunne da godt tænke mig en billig t610. Jeg

> vist til at snakke lidt mere.

Heh...ja gør det lidt tid og snak så med dem nede i butikken, hvis de ikke
kan give dig den til prisen må du jo ringe ind og sige dit abb. op(det
plejer vidst at sætte lidt gang i tingene) men så skal du jo være forberedt
på at skifte hvis de ikke er villige til at gøre noget...

/Max

Fra : MaRk

Dato : 08-07-03 13:30

> [...]
> mobil tlf. Nu har jeg en Nokia 3310. Den kan ikke bruges, har jeg fået at
> vide. Hvilken tlf. har jeg så brug for??

Jeg synes du skal købe dig en ericsson T68I brugt til omkring de 6-800
kroner

Mvh
Mark