Forskel på ASUS A7V8X og A7V8X-X
Fra : kemoBille [7830]

Dato : 07-07-03 22:38

A7V8X
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628085
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V8X&langs=01

A7V8X-X
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628117
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V8X-X&langs=01

Der er så vidt jeg kan se, kun små forskelle, untagen i prisen og det se ud
til at den bedste a7v8x-x er den billigste.
Hvad er det jeg ikke ser?

/Kim

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 08-07-03 00:19

Der er forskel på hvilke processorer de understøtter.

Kig især på FSB, der på det ene kort (A7V8X) er 200/266 svarende til gamle
thunderbirds, Palamino og Thoroughbreds op til 2600+
A7V8X understøtter RAM op til PC2700.

A7V8X-X understøtter selvfølgelig de samme processorer, men endvidere Barton
med FSB på 333 og hurtigere Thoroughbreds.
Herudover understøtter kortet også PC3200 RAM (ikke at det er så fantastisk,
da du ikke vinder noget ved at køre din RAM hurtigere end FSB)
Og iøvrigt kan det kun køre med to Ramblokke hvis du bruger PC3200.

Der er ingen tvivl om at du skal købe A7V8X-X hvis du skal købe noget idag,
da det er nyere og kan tage de nyeste processorer.
Grunden til at det er billigere er at der altid er priskonkurrence på de nye
og populære produkter.

Jeg har selv oplevet det samme med min favorit harddisk Maxtor D540X, jeg
synes er god fordi den bruger ekstrem lidt strøm, og dermed aldrig bliver
varm, og når man bare skal bruge noget rå lager betyder det intet for mig at
den er 5400 RPM etc.
Men den koster altså 1.329,- som billigst på EDBpriser.dk og man kan jo få
DiamondMax Plus 9 harddisken med 120 GB, 7200 RPM og fluid-lejer for 770,-

Rune

Fra : Peter Jespersen

Dato : 08-07-03 17:21

On Tue, 8 Jul 2003 01:19:09 +0200, Rune Friis J rgensen wrote:

> [...]
>da du ikke vinder noget ved at køre din RAM hurtigere end FSB)
>Og iøvrigt kan det kun køre med to Ramblokke hvis du bruger PC3200.

Hmmm dvs at mit A7V8X Gold er en mellemting, da der er understøttelse af
333MHz FSB og DDR400, dog kun en blok.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Energizer bunny arrested, charged with battery, film at eleven.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-07-03 19:24

kemoBille [7830] wrote:
> A7V8X-X
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628117
> http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V8X-X&langs=01

Jeg vil da bare lige næve at jeg købte ovenstående for en uge siden til min
XP2400+, og må sige at det bare kører godt. Specielt til den pris det sælges
til - det er nok det bedste bundkort jeg til dato har haft

--
Martin K