the sims on holiday
Fra : Li Lo

Dato : 07-07-03 21:49

Hejsa jeg har lige lånt the sims on holiday på biblioteket.
Mit spørgsmål er om jeg godt kan instalere det ?? jeg har the sims og the
sims hot date... og når man instalere hot date skal man frem over bruge den
cdrom for at spille spillet gælder dette også the sims on holiday ?? da jeg
kun har dette spil i 7 dage vil det være træls hvis jeg skal til at re
instalere det hele bagefter for at kunne spille det.
Er der nogen der ved noget om dette ???

Venlig hilsen og på forhånd tak Lise Lotte

Fra : Lars Lautrup

Dato : 07-07-03 22:26

"Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> cdrom for at spille spillet gælder dette også the sims on holiday ?? da

Ja, hvis du installerer "Sims on Holiday" skal du fremover have den CD-ROM i
drevet for at kunne spille.
Du vil ikke kunne bruge din gamle Sims-CD istedet og du kan ikke komme
tilbage uden at geninstallere "The Sims" bagefter.

Lars Lautrup (Fjern '-nowhere-' fra adresse ved svar)
www.geocaching.dk : Geocaching - en spændende sport for hele familien

Fra : Madsen

Dato : 08-07-03 06:17

"Lars Lautrup" <lars@lautrup-nowhere-.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du vil ikke kunne bruge din gamle Sims-CD istedet og du kan ikke komme
> tilbage uden at geninstallere "The Sims" bagefter.

Men man kan jo hente en "no CD" patch på nettet så Sims ikke længere tjekker
om der sidder en original CD i drevet. Så er problemet jo løst.

mvh MM

Fra : Per Nielsen

Dato : 08-07-03 09:49

Eller man kan lave et virtuelt drev.

Fra : Madsen

Dato : 08-07-03 10:15

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Eller man kan lave et virtuelt drev.

Men så skal man vel kopiere hele CD'en ind på harddisken en gang til.
Altså yderligere ca 700 MB som der bliver lagt beslag på. Er det ikke
korrekt ? ( ja, min viden om virtuelle drev er begrænset, det indrømmer
jeg )
Næh, så hellere en no-CD patch der kun fylder nogen få KB.

mvh MM

Fra : Per Nielsen

Dato : 08-07-03 10:29

"Madsen" <Madsen@post999.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Altså yderligere ca 700 MB som der bliver lagt beslag på. Er det ikke
> korrekt ? ( ja, min viden om virtuelle drev er begrænset, det indrømmer

Korrekt.

> Næh, så hellere en no-CD patch der kun fylder nogen få KB.

Bruger jeg som regel også selv. Men (der er altid et men en NO-CD patch
udskifter som regel den exe-fil du starter spillet op med. Årsagen er
selvfølgelig at denne exe-fil checker om du har CD'en liggende i drevet.
Udskifter du exe-filen afskærer du dig næsten altid fra at kunne opdatere
spillet med senere patches. Så hvis du bruger en NO-CD patch, lav altid
backup af de filer du overskriver. Og vent med at opdatere med senere
patches til der også er kommet en tilhørende NO-CD patch ud. Der kan også
ofte være problemer med at finde NO-CD patches til danske og andre mere
sjældne spil.

Fra : Rikke

Dato : 08-07-03 14:57

> [...]
> instalere det hele bagefter for at kunne spille det.
> Er der nogen der ved noget om dette ???
>
> Venlig hilsen og på forhånd tak Lise Lotte

Du skal fremover bruge On Holiday cd'en hvis du installerer den. Og husk du
kan ikke bare afinstallere On Holiday, du bliver nødt til at fjerne hele The
sims.

- Rikke =)