Hvilken cykelstol er bedst?
Fra : Ikaros

Dato : 07-07-03 20:25

Hvad er bedst/sikrest cykelstol eller cykel anhænger

Hvilken barnestol er bedst/sikrest? Har fået anbefalet Bobike Maxi, men er
der nogen der ved om/hvor der findes en test af cykelstole til børn?

Valdemar

Fra : Kevin

Dato : 07-07-03 20:41

d. 07/07/03 21:25 ytrede Ikaros

> men er
> der nogen der ved om/hvor der findes en test af cykelstole til børn?

Ja her:
http://www.taenk.dk/test/alle/cykelstol/

For at se selve testen kræver det at du køber sidste nummer, hviket jeg i
øvrigt varmt kan anbefale, generelt findes der et væld af gode kritiske
artikler i bladet.
Vh Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Bo Dudek

Dato : 08-07-03 23:24

[...]

>Hvad er bedst/sikrest cykelstol eller cykel anhænger

jeg har tidligere arbejdet som cykelmekaniker i mere end 5 år og har i
den periode set mange forskellige modeller, mærker, farver, mønstre,
former og jeg skal gi' dig, skal jeg..

det bedste jeg nogensinde er stødt på, når det drejer sig om
barnestole, er helt klart bobike.. stolen er utroligt stiv og stabil
og materialet er solidt og knækker ikke efter et par vintre i frost
mm..

jeg kan ikke komme med nogle dokumenterede beviser, men jeg har i min
tid som 'smed' måske monteret og hjulpet forældre med indstillinger
til sammenlagt 80-100 barnestole, og den letteste at have med at gøre
og ikke mindst den mest sikre har til dato været bobike..

nå ja, det var lige min holdning.. men efter min mening skal du under
alle omstændigheder rådføre dig med den lokale cykelhandler fremfor en
eller anden forhandler af babyudstyr generelt.. barnestolen er noget
cykel-specifikt, og det er cykelfagmanden, der ved mest om den
verden..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Vibeke J

Dato : 10-07-03 17:11

> Hvad er bedst/sikrest cykelstol eller cykel anhænger

Der er jo flere ting der taler for og imod. Sagen har tidligere været
diskuteret i dk.forbruger, så der kan du sikkert finde svarene ved at søge
på google. Hvis du ikke kan finde det så sig endelig til, for kan godt huske
argumenterne.

/Vibeke